Lágy-hibrid hajtással és a crossoverek varázsával érkezett meg a márkakereskedésekbe az új Ford Puma

2020.01.24
A Ford 2019. júniusban mutatta be a Ford új városi terepjáróját, amely hatásosan egyesíti a lenyűgöző külső forma, a kategóriájában legjobb (456 literes) csomagtér és a kifinomult lágy-hibrid hajtáslánc előnyeit. A Ford 2019. decemberben kezdte meg az új Ford Puma értékesítését az európai piacon, amely most januárra már szinte minden márkakereskedésben megrendelhető.

Ügyfeleink azt mondták nekünk, hogy kompakt járművet akarnak, kiemelkedő megjelenéssel, amely megoldásokat kínál a mindennapi élethez is. Az eredmény pedig az új Ford Puma lett, amely karizmatikus, praktikus és a legmodernebb technológiákat kínálja, a masszázsülésektől a lágy-hibrid hajtásig.”- mondta a 2020. januárban Kölnben megtartott sajtótájékoztatón Stuart Rowley, a Ford of Europe elnöke.

A Ford 48 voltos EcoBoost Hybrid technológiája élvezetes teljesítményt nyújt, gyors gázreakciókkal és kedvező üzemanyag-fogyasztással. A lágy-hibrid hajtás észrevétlenül egyesíti az elektromos nyomaték-rásegítést a csekély súrlódású, háromhengeres, akár 155 lóerős 1,0 literes EcoBoost benzinmotorral.


Az autó vezetési élményét igen fejlett technológiák varázsolják még egyszerűbbé és stresszmentesebbé. A Stop & Go funkcióval kiegészített Adaptív Sebességtartó Automatika, a Közlekedési Tábla Felismerés és a Sávtartó Automatika hasznos az országúton és a városi forgalomban egyaránt. Az új Vészhelyzet Előrejelzés tájékoztatja a vezetőt az autó előtti útszakaszon kialakult veszélyes szituációkra – jóval azelőtt, hogy akár a vezető, akár a jármű szenzorai érzékelhették volna azokat.

A Puma a szegmens első modellje, amely kézhasználat nélkül nyitható csomagtérajtót és Derékmasszázs Ülés technológiát is kínál.

A Pumát Romániában, a Craiova-i Ford üzemben készítik, ahol a Ford 2008 óta közel 1,5 milliárd eurót fektetett be a kivételes minőségű gyártás és kidolgozás megalapozásába.

A tavalyi évben a Ford bejelentette, hogy a társaság minden modelljéhez elérhető lesz elektromos opció is. A Puma egyike annak a 14 elektromos járműnek, amelyet a Ford 2019 végéig bevezetett.

Fejlett hajtáslánc-technológia


A Puma vásárlói az elsők közt élvezhetik a Ford kifinomult lágy-hibrid hajtásának előnyeit, amelynek magasabb a teljesítménye és élénk gázreakciói alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás mellett is biztosítják a Fordok jól ismert vezetési élményét.

Az EcoBoost Hybrid technológia egy szíjhajtású, 11,5 kW teljesítményű integrált indítómotor/generátorral (BISG) egészíti ki a Puma 1,0 literes EcoBoost benzinmotorjának erejét. A hagyományos generátor helyett alkalmazott BISG képes elektromos árammá alakítani a fékezés és egyenletes sebességű haladás közben többnyire veszendőbe menő energiát, és az így termelt áramot egy 48 voltos, léghűtésű Li-Ion akkumulátor tárolja.


A BISG ugyanakkor elektromotorként is működik, zökkenőmentesen kapcsolódva be a hajtásba a csekély súrlódású, háromhengeres benzinmotor mellett, normál haladás és gyorsítás közben felhasználva az akkumulátorban tárolt energiát, valamint meghajtva az elektromos segédberendezéseket.

Az 1,0 literes EcoBoost és EcoBoost Hybrid hajtásláncokban hengerlekapcsolási technológia is működik, amit a Ford elsőként kínál egy háromhengeres erőforráshoz. Ez a technológia 14 ezredmásodperc alatt automatikusan leállítja az egyik henger működését, amikor a motor nem teljes terheléssel üzemel, például amikor az autó egyenletes sebességgel halad.

A 125 és 155 lóerős változatokban kínált intelligens, önvezérlő lágy-hibrid rendszer folyamatosan ellenőrzi, hogyan használja a vezető a járművet, és ennek alapján dönti el, mikor és milyen intenzitással töltse az akkumulátort, és hogy mikor használja fel az abban tárolt energiát, a következő két stratégia alapján:

Forgatónyomaték-helyettesítés: A BISG elektromotor-funkcióját felhasználva akár 50 Nm forgatónyomaték leadására is képes, csökkentve ezzel a benzinmotor terhelését; a WLTP-alapú mérések szerint ez akár 9 százalékos üzemanyag-megtakarítást is jelenthet. A forgatónyomaték-helyettesítés hatékonyan hozzájárul ahhoz, hogy legmagasabb CO₂-kibocsátás értéke 124 g/km, az üzemanyag-fogyasztás pedig 5,4 l/100 km legyen (125 lóerős változat), illetve a 127 g/km és 5,6 l/100 km a 155 lóerős kivitelnél.

Forgatónyomaték-kiegészítés: A BISG elektromotor-funkcióját felhasználva akár 20 Nm-rel magasabb forgatónyomatékot biztosít annál, mint amit a benzinmotor egyedül leadhat teljes terhelés mellett, illetve akár 50 százalékkal több nyomatékot produkál alacsony motorfordulatszám mellett, így ideális teljesítményt és élvezetes vezetési élményt kínál.

Az elektromos forgatónyomaték-kiegészítés dinamikusabb teljesítményt eredményez, különösen a belsőégésű motor alacsonyabb fordulatszám-tartományaiban, így a vezetés élménye közvetlenebb és rugalmasabb lesz. A BISG alkalmazása azt is lehetővé tette, hogy a mérnökök alacsonyabbra vegyék az 1,0 literes EcoBoost motor sűrítési arányát, és nagyobb turbótöltővel tornásszák fel a blokk teljesítményét, mivel a forgatónyomaték-kiegészítés jelentősen mérsékli a turbólyuk-hatást, így a motor gyorsabban pörög fel.

A benzinmotort egy szempillantásnyi idő, azaz mintegy 0,3 másodperc alatt újraindító BISG azt is lehetővé teszi, hogy a Puma EcoBoost Hybrid modell Start-Stop technológiája a további üzemanyag-takarékosság érdekében még több helyzetben működhessen, például amikor az autót 15 km/órás sebességnél kisebb tempóról fékezik állóra – még akkor is, ha váltó fokozatba van kapcsolva, de a kuplungpedált már benyomták.


A vásárlók emellett további modern Ford EcoBoost benzinmotorok és Ford EcoBlue dízelek közül választhatnak, amelyekhez alapáron jár az üzemanyag-fogyasztást tovább csökkentő Auto Start-Stop technológia. Ezek az erőforrások rövid úton, gyorsan kapcsolható hatfokozatú manuális sebességváltóhoz csatlakoznak.

A Puma 125 lóerős 1,0 literes EcoBoost motorjának üzemanyag-fogyasztása 5,8 l/100 km, míg CO₂-kibocsátása 131 g/km.

Idén később kerül bevezetésre egy 120 lóerős 1,5 literes EcoBlue dízelmotor opció is, amely finomított energiát és nyomatékot szolgáltat a 117 g/km-es megcélzott CO2-kibocsátás mellett, a célzott üzemanyag-hatékonyság pedig 4,5 liter lesz 100 km-en (WLTP).

Innovatív technológiák:


- Integrált szívócsatorna a motor optimális légzéséhez
- Alacsony tehetetlenségű turbófeltöltés a gyorsabb, jobban ellenőrizhető turbó válasz érdekében
- Nagynyomású üzemanyag-befecskendező rendszer, amely optimális reakcióképességet, finomítást és pontosságot kínál

A vezetés szórakoztató tulajdonságait tovább fokozza a Ford választható Drive Mode technológiája, amely lehetővé teszi a járművezetőknek, hogy beállítsák a fojtószelep-választ, az ESC-t, a tapadásvezérlést, valamint az automatikus modellek sebességváltó-időzítéseit, hogy a válaszokat és a teljesítményt a vezetési tulajdonságokhoz igazítsák.

A meghajtó üzemmódok, beleértve a Normál, Öko, Sport, Csúszós és Trail módot, lehetővé teszik az ügyfelek számára, hogy igényeik szerint igazítsák meghajtási tapasztalataikat az út-, időjárási és terepi viszonyokhoz, mindegyik meghajtó üzemmód egyedi grafikus ikonjaival áll rendelkezésre a műszercsoportban.

A Puma tovább optimalizálja a Ford B-autó architektúráját, amely szintén osztályvezető vezetési dinamikát biztosít a Ford gépjárművek számára. Egy új, merevebb, lengőkaros hátsó felfüggesztés, nagyobb lengéscsillapítók, merevebb felfüggesztési perselyek és az optimalizált felfüggesztések csökkentik a súrlódást és növelik a merevséget az alvázon, hogy támogathassák az osztály legjobb vezetési dinamikáját.

Kategóriájában vezető praktikák


A stílusos és sportos Ford Puma a Ford B-padlólemezére épül, amelynek optimalizált tengely- és nyomtávja kiváló alapot biztosít az ideális SUV-arányok megteremtéséhez.

A Puma mélyre húzott, ereszkedő tetővonala karakteres és azonnal felismerhető sziluettel ruházza fel az autót, elrugaszkodva az ’ék alakú’ crossover-trendtől, sőt egyfajta ’anti-ék’ dizájnt megformálva, amelyben a laposabb övvonal kiegyensúlyozottabb arányokat biztosít.

A Puma sportos karakterét erősítik a karosszéria oldalán végigfutó látványos vonalak és az erőteljes kerékjárati ívek. A hatásos kialakítású orr-rész ’kenu alakú’ fényszórói magasan, a sárvédők tetején kaptak helyet, alattuk pedig a LED ködfényszórók láthatók; ezeket a tervezők azokba a légbeömlőkbe integrálták, amelyek átvezetik a légáramlatot az első kerekeken, csökkentve a turbulenciát és javítva az aerodinamikát. Azonnal felismerhető hűtőrácsának és jellegzetes fényszóró-kialakításának köszönhetően a Puma orr-része nemcsak kifejezetten áramvonalas, hanem nagyon karakteres látványt is nyújt.


A karosszéria kiegyensúlyozott arányait még inkább kihangsúlyozza az A-oszlop “lebegő” kialakítása. Ez a megoldás vizuálisan hátrébb tolja a kabin tömegét, így az autó sziluettje még erőteljesebb és elegánsabb lett.

Az új Ford Puma már bevezetésekor is kielégíti a vásárlók egyéni igényeit, hiszen az autó a sportos Puma ST-Line-X és a stílusos Puma Titanium-X változatban is megrendelhető.

A Puma Titanium-X kivitel egyedi Pearl Gray fényezésű 18” méretű könnyűfém keréktárcsákat kap, és krómozott elemek díszítik a hűtőrácsot, az oldalsó légterelő szoknyákat és a ködfényszórókat is. A hátsó diffúzor és az alsó védőlemez metálszürke, az ablakkeretek pedig magas fényű fekete fényezéssel készülnek. A Puma Titanium-X utasai elgyönyörködhetnek a Windsor bőr ülésekben, a Manacor bőrhatású kormánykerék látványában, akárcsak a műszeregység és a műszerfal fahatású betétjeinek, valamint az ajtóburkolatok különleges szövetének szépségében, a prémium B&O Sound System és a Ford KeyFree rendszerekben. A fűtött tükrök integrált jelzőlámpákat és poggyászlámpákat is tartalmaznak, amelyek megvilágítják az ajtó melletti talajt, amikor kinyitjuk az ajtót.

Belül a Puma Titanium-X az első Ford, amely kivehető és mosható üléshuzatot tartalmaz, amely segít az ügyfeleknek, hogy prémium belső tereket mindig újszerűnek érezzék. Az integrált cipzár lehetővé teszi a tulajdonosok számára, hogy egyszerűen, egyetlen kézzel eltávolítsák a huzatokat. A belső tér szépségét tovább emeli a bőrhatású kormánykerék, a klaszter előlapot és műszerfalat körülvevő fahatású applikációk, valamint az ajtó belső kialakításához használt modern szövetbetétek is.

Azt akartuk, hogy a Puma Titanium-X utasai ugyanolyan kényelmesen érezzék magukat, mint otthon, ezért egyedi szín-szakértőket, lakberendezőket és belső kivitelezőket alkalmaztunk a tervezés során, hogy 100 %-ban biztosak legyünk abban, a jármű belseje tükrözni fogja ezt a környezetet.” - mondta Sonja Vandenberk, a Ford of Europe színes és anyagtervező részlegének fő tervezője.

A Ford Performance autóinak stílusát idéző Puma ST-Line-X alapáron 17” méretű kerekekkel rendelhető, matt fekete könnyűfém keréktárcsákat kap, a sportfutóműben pedig speciális hangolású rugók és lengéscsillapítók vannak. Az ST-Line-X matt fekete hűtőrácsát fényes fekete keret öleli körül, ahogy a ködfényszórók peremét és az opcióként rendelhető nagyobb, funkcionális tetőlégterelőt is ragyogó fényezés díszíti.

Az ST-Line-X kivitel látványos sárvédőelemei a légfüggöny beömlőihez irányítják a levegőt. A Puma ST-Line utasterében lapos alsó karimájú kormánykereket találunk, valamint látványos vörös varrással díszített kárpitokat, amelyek részlegesen bőrből is készülhetnek. A modellváltozat sportos karakterét alumínium pedálsor és sebességváltó, valamint fekete tetőkárpitozás hangsúlyozza ki.

A Puma sorozat 10 élénk külső színű palettája tartalmazza a kék blézert, a fagyasztott fehért, a verseny pirosat, a szolár ezüst, az achát feketét, a Lucid vöröset, a hagyományos szürkét, a sivatagi kéket, valamint a mágneses és a metropolis fehér színeket.

Innovatív és praktikus csomagtér


A Puma lenyűgöző stílusához szinte példátlan praktikum társul; ennek egyik legfontosabb eleme a mindennapos pakolási problémákra gyakorlatias megoldásokat kínáló, innovatív kialakítású csomagtér, amely a kategória legnagyobb, 456 literes térfogatával büszkélkedhet. A rugalmasan alakítható csomagtartóban – a második üléssort síkba döntve – kényelmesen elfér egy 112 cm hosszú, 97 cm széles és 43 cm magas doboz.


A praktikus rakodási lehetőségek nemcsak kielégítik, hanem túl is szárnyalják a vásárlók elvárásait, hiszen a Ford MegaBox mély és sokoldalúan használható teret kínál, amelybe két golftáska is beleállítható. A 80 literes, 763 mm széles, 752 mm hosszú és 305 mm mély rekeszben kiválóan elhelyezhetők akár 115 cm méretű cuccok is (például szobanövények), ha állítva rakják be őket. Ha pedig lezárják a fedelét, akkor a rekesz jó szolgálatot tehet a piszkos sportruházat vagy a sáros gumicsizmák szállításánál. A szintetikus anyaggal bélelt, és alul leengedő dugóval kiegészített Ford MegaBox vízzel is könnyen tisztítható.

Szintén praktikus megoldás, hogy a Puma csomagterének padlója akár egy kézzel is egyszerűen beállítható három különböző pozícióba, hogy a hátsó traktus tökéletesen igazodjon a pillanatnyi igényekhez:
- A legalsó pozícióba állítva maximális a csomagtér, miközben a Ford MegaBox rejtve marad.
- A felső helyzetbe állítva a lenti padlófelület egy szintbe kerül a síkba döntött hátsó ülésekkel.
- A csomagtérből kiemelve a padló függőlegesen rögzíthető a második sor üléstámlájának hátuljához, és ilyenkor teljes egészében kihasználható a 456 literes tér.

Az állítható csomagtartó padló méhsejt szerkezetű, a hatszög alakú cellák ihlették, amelyeket a sugárhajtású repülőgépek és a szuperkocsik nagy szilárdságú alkotóelemeinek gyártása során használnak, a tartósság és az erő szempontjából.


A Puma értékét még tovább növeli a Ford szegmensben első, érintés nélküli csomagtérajtó technológia. A rendszer lehetővé teszi a csomagtartóhoz való egyszerű hozzáférést, ha élelmiszert, gyermekeket vagy sportfelszerelést tartunk a kezeinkben, és ilyenkor egy egyszerű rúgási mozgással a hátsó lökhárító alatt egy pillanat alatt kinyílik a csomagtér ajtaja.

A Puma csomagtér ajtaja egy innovatív beépített csomagpolc-megoldással is rendelkezik - megoldja azt a kihívást, amikor egy nagyobb méretű tárgyat a csomagtartóba kell betenni. A csomagtér fedélre szerelt poggyász-fedél együtt mozog a csomagtartóval és megszünteti az oldalsó támaszok szükségességét, biztosítva ezzel az akadálytalan hozzáférést a hátsó rakományterülethez.

"A fejlesztési folyamat során az volt a célunk, hogy példátlan gyakorlati hatékonyságot biztosítsunk egy kompakt és hatékony csomagban." - mondta Norbert Steffens, a Puma programmérnöke. "A Puma egyedi Ford MegaBox és csomagszekrénye a jó példája az innovatív gondolkodásmódnak, amely segített a rugalmasság biztosításában, anélkül, hogy a stílust veszélyeztetnénk."

Innovatív és vonzó


A Puma kiemelkedő kényelmi technológiákat kínál, ideértve a kategóriájában első ágyéki masszázs első üléseket, amelyek felfrissítik a fáradt izmainkat és hozzájárulnak a pihentetőbb utazásokhoz. A három pontos masszázsrendszer három intenzitásbeállítással és állítható gördítési irányokkal is rendelkezik.

Az állítható magasságú első vezető- és utasülések karcsú kialakításúak, amelyek maximalizálják a térdmagasságot a második sorban ülő utasok számára. A második sorban lévő ülések kontúrját szintén úgy tervezték, hogy megkönnyítsék a belépést és a kilépést. Ezen felül egy teljes hosszúságú nyitható panorámatető is rendelkezésre áll, amely két, majdnem teljes szélességű edzett, színezett üvegtáblát tartalmaz, s ez még tágasabb érzetet teremt az utasok számára elöl és hátul egyaránt.


Az innovatív funkciók között szerepel egy vezeték nélküli töltő modul, amely segít a járművezetőknek a mozgalmas munka után a közösségi élet forgásában maradni azáltal, hogy az okostelefonunkat folyamatosan és könnyedén tölthetjük menet közben is. Megszüntetve így annak a szükségességét, hogy a Puma két USB-csatlakozójának egyikét a töltő kábele elfoglalja. Ez a modul közvetlenül a műszerfal alatt található, és felismeri a kompatibilis eszközöket, így automatikusan megindul a töltés, amint az eszköz észlelhető távolságba kerül.


Az eszközök Bluetooth kapcsolaton keresztül továbbra is csatlakozhatnak a Ford SYNC 3 kommunikációs és szórakoztató rendszeréhez, vezeték nélküli töltés közben is, lehetővé téve a Puma illesztőprogramok számára, hogy az audio, navigációs és csatlakoztatott okostelefonokat egyszerű hangparancsokkal vezéreljük. A rendszer többletköltség nélkül biztosítja az Apple CarPlay és az Android Auto™ kompatibilitást, és rendelkezésre áll egy 8 hüvelykes központi érintőképernyős támogatás is, a rendszer működtetéséhez.


A FordPass Connect fedélzeti modemtechnológia a Pumát mobil WiFi hotspottá változtatja, így akár 10 eszköz is csatlakoztatható egyidejűleg. A rendszer a FordPass mobilalkalmazáson keresztül számos kényelmes funkciót tesz lehetővé, beleértve a Jármű-keresőt; Jármű állapotfelmérőt, amely ellenőrzi az üzemanyagszintet, a riasztás állapotát, az olaj élettartamát és így tovább; a távoli ajtó zár kinyitását; és a Távoli indítás funkciót (a hét fokozatú automatikus sebességváltóval felszerelt modelleknél).

A rendelkezésre álló B&O hangrendszert a gyártó dinamikusan hangolta be, hogy a prémium hangélmény a vezetési körülményektől függetlenül is biztosítva legyen. A 10 sugárzóból álló hangszórórendszer tartalmaz egy, a csomagtartóba beépített, 155-200 mm-es külső kapcsolt mélysugárzót is, anélkül, hogy veszélybe sodorná a csomagtartó méretét, és elfogadható mély hangot ad. A magas sugárzók helyzetét úgy optimalizálták, hogy szélesebb hangszintet biztosítson a bent ülők számára, biztosítva a tökéletes hallgatási élményt mindenki számára. A rendszert egy 575 wattos digitális jelfeldolgozó erősítő hajtja meg, amely vezérli a kiegyenlítést és az audio keverést, beleértve a választható térhatást is.

Ezenkívül a 12,3 hüvelykes, teljesen konfigurálható digitális műszercsoport lehetővé teszi a járművezetők számára az információk megjelenítésének személyre szabását és fontossági sorrendbe állítását, ideértve a járművezetői segítségnyújtási technológiáit és a navigációs értesítéseket is. A klaszter szabad formájú technológiát használ, amely lehetővé teszi az ívelt felső szélek zökkenőmentes belső kialakítását. A szabad formátumú panelen a képernyőn beágyazott áramkörök találhatók, amelyek lehetővé teszik a tervezők számára, hogy a tradicionális téglalap alakú kialakításon tetszőleges formákat alakíthassanak ki.

A 24 bites „valódi színes” digitális műszercsoport részletes, nagy felbontású, intuitívabb képeket és ikonokat generál a teljes színes spektrumban, így világosabbak, és kevésbé fárasztóak a szemükre nézve, sőt sokkal könnyebben is olvashatóak.

Összefoglalás


Az új Puma most csatlakozik a Ford egyre bővülő SUV és SUV-ihletésű crossover modelljeihez Európában, ide értve a Fiesta Active, a Focus Active, az EcoSport, a teljesen új Kuga, az Edge és a teljesen új Explorer Plug-In Hybrid modelleket is.


A Ford az új technológiák bevezetése érdekében újabb 1700 alkalmazottat foglalkoztat Európa szerte, és mintegy 200 millió eurót fektetett be csak a legmodernebb gyártóüzembe, amely a romániai Craiova-ban található, az új hibrid Puma gyártásának beindítására. A társaságnak a Craiova-i üzemére fordított teljes beruházása 2008 óta közel 1,5 milliárd eurót tett ki.

"Úgy gondoljuk, hogy az új Puma híre fog visszhangzani a sofőröktől mindenfele Európában" - mondta Rowley. "Mi mindent megtettünk annak az érdekében, hogy az ügyfelek számára biztosítsuk a kívánt rugalmasságot, és a legszebb autóval ajándékozzuk meg ügyfeleinket, amit valaha is birtokolhattak."

Az új Ford Puma 2020 már megrendelhető a Ford márkakereskedésekben.

Kapcsolódó videó:




Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk