Kompromisszumok nélküli Ford Ranger PHEV elektromos meghajtással Európa legkelendőbb pickupjában

2025.06.16
A Ranger Plug-In Hybrid a Ranger teljes vontatási, teherbírási és terepjáró képességét ötvözi a nulla emissziójú vezetési képességgel és a Pro Power Onboard fedélzeti rendszerrel a hálózaton kívüli munkához és kikapcsolódáshoz.



A Ranger PHEV benzin-elektromos hibrid technológiája akár 43 km-es nulla kipufogógáz-kibocsátású vezetést és alacsonyabb fenntartási költségeket tesz lehetővé, ugyanazon vontatási, teherszállítási és terepjáró képességek mellett, amelyeket az európai pickup-vásárlók elvárnak ettől a sokoldalú teherautótól, amely több mint negyed évszázada segíti őket a munka elvégzésében.



A Ranger PHEV exkluzív Stormtrak bevezetési kiadásként, valamint Wildtrak és magas felszereltségű XLT változatokként is elérhető, és most először mutatja be a Pro Power Onboard rendszert a Ranger kínálatában – amely közvetlenül a fedélzeti akkumulátorról táplál akár 6,9 kW teljesítményű tápforrást szerszámokhoz, berendezésekhez, munkához és szabadidőhöz.

A Ford ismeri a pickupokat. Most évtizedeknyi szakértelmet, a Rangert mindennapi munkához és szabadidőhöz használó ügyfelek visszajelzéseit, valamint az innovatív hibrid technológiát ötvözve alkottuk meg a Ranger PHEV-et.” – mondta Hans Schep, a Ford Pro, Europe vezérigazgatója. „A Ranger PHEV mindent tud, amit a Ranger, ráadásul a sokoldalú elektromos hajtás minden eddiginél nagyobb nyomatékot biztosít, nulla kipufogógáz-kibocsátással vezetve a városban vagy munkaterületen, esetleg a vadonban.



A Ranger PHEV gyártása Európában már folyamatban van a Ford dél-afrikai silvertoni üzemében, az első szállítások az európai ügyfelek számára is folyamatban vannak. A Ranger 2024-ben tizedik egymást követő évét zárta piacvezetőként Európában, a szegmens részesedése több mint 43 százalékra nőtt.

A Ranger tavaly 10 európai piacon is a legkelendőbb pickup volt, és négy európai piacon – köztük Nagy-Britanniában és Németországban – az összes pickup eladás több mint felét tette ki. Több mint félmillió Ranger kelt el Európában az előző generációs modell 2012-es bevezetése óta. A Ford Ranger globális sikertörténet is – világszerte 180 piacon értékesítik.

Plug-in power a pickupokban

A Ranger PHEV vadonatúj plug-in hibrid hajtáslánca a Ford 2,3 literes Ford EcoBoost benzinmotorját és 10 sebességes automata sebességváltóját egy 75 kW-os villanymotorral (e-motor) és egy 11,8 kWh-s (használható) lítium-ion vontatóakkumulátorral ötvözi. Az akkumulátor külső áramforráshoz csatlakoztatva, valamint a benzinmotorról vagy a gurulás közbeni energiagyűjtéssel tölthető.



Az akkumulátor töltése kevesebb mint négy órát vesz igénybe egyfázisú 16 amperes töltővel, és teljes feltöltéssel a Ranger PHEV akár 43 km-t is képes tisztán elektromos üzemmódban haladni – ez több, mint a Ranger-vásárlók 52 százalékának napi vezetési távolsága a Ford kutatása szerint.

Ahol elérhető, a Ford Pro Home Charging lehetővé teszi a tulajdonosok számára, hogy a töltést olcsóbb éjszakai tarifák idején ütemezzék be, így még tovább csökkentve a fenntartási költségeket. A Ford előrejelzései szerint az üzleti ügyfelek is jelentős költségmegtakarítást érhetnek el: Egy németországi Ranger PHEV-vásárló évi 850 eurót takaríthat meg a Ranger 3,0 literes V6-os turbódízelhez képest, ha naponta üzleti áramtarifával tölti autóját, és napi 80 km-t vezet.

Menet közben a vezetők az Auto EV, EV Now, EV Later vagy EV Charge módokkal választhatják ki, hogy mikor és hogyan használják az akkumulátor energiáját.

Az új moduláris hibrid sebességváltó szépen integrálja az elektromos motort a 10 sebességes sebességváltó harangházába. Egy elektronikusan aktivált kuplungmechanizmus a kiválasztott vezetési módnak megfelelően kapcsolja be és le az elektromos motort és a benzinmotort – optimalizálva a hatékonyságot és a nyomatékleadást teherszállítás és terepjárás közben.



Az új konfiguráció maximalizálja a kényelmet is. A benzin, a hibrid és az elektromos hajtás közötti zökkenőmentes váltás mellett lehetővé teszi, hogy a standard kétzónás légkondicionáló továbbra is elektromos hajtással működjön, amikor az automatikus start-stop rendszer kikapcsolja a benzinmotort a közlekedési lámpánál vagy araszoló forgalomban. Az aktív zajszűrés technológia – hasonlóan a prémium fejhallgatókban használthoz – fokozza a finomítást a teljesítménymódtól függetlenül.

Az elektromos motor és az EcoBoost benzinmotor kombinált akár 697 Nm nyomatéka a valaha gyártott Rangerek legmagasabbja – a 281 LE-s csúcsteljesítmény pedig meghaladja egy Ranger 3,0 literes V6-os turbódízelének teljesítményét.



A kis sebességnél leadott nagy nyomaték és a pickup regeneratív töltőrendszerének kiegészítő motorfékje könnyed gyorsulást és jobb lejtmenet-vezérlést tesz lehetővé akár egy tonna hasznos teher szállítása és akár 3500 kg vontatása esetén is – a Ford kutatása szerint a Ranger-vásárlók 55 százaléka számára ez az előírás. A szinte azonnali elektromos nyomaték és a továbbfejlesztett motorfék a terepjáró képesség optimalizálásában is segít, és megkönnyíti a nehéz terepviszonyok, például a sziklamászás és a meredek emelkedők leküzdését.

A Ranger PHEV e-4WD rendszere automatikusan képes benzin-, elektromos vagy hibrid nyomatékot küldeni mind a négy kerékre, hogy segítsen leküzdeni a kihívást jelentő terepet vagy az adott vezetési helyzeteket – ezt egy kettős tartományú osztómű és egy hátsó differenciálzár is támogatja. A vezetők választhatnak a Normál, Eco, Sport, Csúszós út, Vontatás/Szállítás, Sár és Homok üzemmódok között, a Ranger PHEV pedig a legjobb teljesítmény érdekében a kerekek közötti nyomatékelosztást állítja be.

A pickup hátsó vázszerkezetét áttervezték, hogy helyet adjanak a vontatóakkumulátornak, miközben optimalizálták a plató funkcionalitását és a vezetési teljesítményt. A Ford mérnökei a dízelüzemű Rangerekhez képest felülvizsgálták a felfüggesztés hangolását az optimális kényelem és a biztosított terep- és közúti teljesítmény érdekében, figyelembe véve a Ranger PHEV egyedi alvázát és súlyelosztását.

Nincs kompromisszum sem munkában, sem szórakozásban

A Ranger PHEV az első Ranger, amely a Ford Pro Power Onboard technológiáját kínálja, ami azt jelenti, hogy a keményen dolgozó és kikapcsolódó vásárlók otthon hagyhatják generátoraikat, és a nagy teljesítményű szerszámaikat és berendezéseiket a vontatóakkumulátorról működtethetik.



Az ügyfelek választhatnak egy 2,3 kW-os rendszert, amely ideális a hétvégi túrákhoz a terepen, mivel képes kényelmesen feltölteni több elektromos mountain bike-ot (650 W) és egy hordozható hűtőszekrényt (65 W), hogy a legtöbbet hozhassák ki a napból.

A 6,9 kW-os rendszert a nagyobb teljesítményű berendezések igényeinek kielégítésére tervezték. Ez a nagyobb teljesítményű változat két 15 A-es aljzattal rendelkezik a raktérben, aljzatonként 3,45 kW teljesítménnyel – ez több mint elegendő teljesítményt biztosít egy kisebb munkaterület üzemeltetéséhez, ahol egy kompakt betonkeverő (1500 W), egy sarokcsiszoló (3000 W) és egy reflektor (800 W) működik egyszerre.

A következő generációs Ranger fejlesztési folyamata több mint 5000 interjút tartalmazott az ügyfelekkel, hogy a Ford megértse, az emberek hogyan használják a pickupjaikat munkára, kikapcsolódásra vagy a családra. Sok Ranger-vásárló kettős célú kisvállalkozás, akik hétköznap munkára, hétvégén pedig kikapcsolódásra használja a pickupjait. Három magasan felszerelt Ranger PHEV változat áll rendelkezésre, hogy kompromisszumok nélkül teljesítsen a képességek és a kényelem terén, bármilyen feladatról is legyen szó.

Minden Ranger PHEV ötüléses duplafülkével és sokoldalú, tartós raktérrel rendelkezik, amely úgy van kialakítva, hogy a kerekek között egy euro raklap is elférjen. Az alapfelszereltséghez tartozó Easy Lift csomagtérajtó és raktérvilágítás megkönnyíti a raktérhez való hozzáférést.



Az utastérben alapfelszereltség a Ford SYNC 4A csatlakozási rendszere, internetkapcsolattal és 12 hüvelykes függőleges érintőképernyővel, akárcsak a 8 hüvelykes digitális műszerfal és a vezeték nélküli telefontöltés. Az alapfelszereltséghez tartozó vezetőtámogató technológiák közé tartozik az Ütközésmegelőző asszisztens, a Sávtartó Asszisztens és a tolatókamera is.

A Ranger PHEV Wildtrak változatok egyedi belső és külső részletekkel, fűthető első ülésekkel és kormánykerékkel, valamint 360 fokos zónavilágítással rendelkeznek, amely jobb kilátást biztosít a pickup körül munka vagy táborozás közben gyenge fényviszonyok között.

A Ranger PHEV Stormtrak bevezetési kiadása egyedi stílust és anyagokat is kínál, valamint 10 hangszórós B&O hangrendszert, Matrix LED fényszórókat, 2,3 kW-os Pro Power Onboard rendszert és az innovatív Flexible Rack System raktérrendszert.

A Ranger PHEV vásárlói számára számos opcionális funkció segít abban, hogy a legtöbbet hozzák ki Ranger PHEV-jükből, beleértve az innovatív vontatási technológiákat, mint például a Pro Trailer Backup Assist, amely lehetővé teszi a vezetők számára, hogy egy dedikált vezérlő segítségével könnyedén manőverezzék az utánfutókat, és a 12 hüvelykes érintőképernyőn keresztül figyeljék az előrehaladást.

A méhészettől a tűzoltásig a Ranger vásárlók számos speciális feladatra használhatják a pickupjaikat, és Ranger PHEV-jeiket a kereskedő által beszerelt tartozékok átfogó választékával szabhatják testre, a hátsó tetőponyváktól és takaróponyváktól kezdve a kerékpártartókon át a tetősátrakig.

Mint minden Ford Pro járművet, a Ranger PHEV-et is átfogó támogatási csomag segíti, amely magában foglalja a szervizelést, a töltést, az intuitív szoftvereket és a rugalmas finanszírozást, hogy egyszerűsítse a tulajdonlást, javítsa a termelékenységet és csökkentse az üzemeltetési költségeket.



Forrás: Ford Global Media
Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk