Jön az új, elektromos Ford Capri: A legenda visszatér

2024.08.01
A Ford bejelentette az új, teljesen elektromos Ford Capri érkezését, vagyis a legenda ismét itt élhet közöttünk.

Köszöntsük az új Caprit, amely feltűnő változást jelent az 1960-as évek vége és az 1980-as évek közepe között értékesített kupéhoz képest. Míg az eredeti modellt Euro Mustang néven is forgalmazták, a mai megfelelője csak „egy másik elektromos SUV” lesz.



A Capri lényegében az Európában értékesített, teljesen elektromos Ford Explorer kupé stílusú változata. Mindkettő a Volkswagen-csoport MEB platformjára épül, így a Capri az ID.5 Ford megfelelőjének tekinthető, míg az Explorer egy újranyúzott ID.4. Ez határozottan eltér az eredeti Capritól – egy igazi Ford, mivel mechanikailag rokon a Cortinával.

Ford Capri 1967

Lehet, hogy túlzásba visszük, ha azt mondjuk, hogy kupé hatásai vannak, mivel a tetővonal majdnem lapos, annyira, hogy az autó oldalról nézve úgy néz ki, mint egy felemelt szedán. Főleg a Mercedes-Maybach furcsa SUV-szedán keverékére emlékeztet 2018-ból, de annál jobban kivitelezve. Bár félig sem néz ki rosszul, formája és stílusa közel sem olyan kívánatos, mint a korábbi névadó verziók.

Ford Capri 2002

Térjünk rá a specifikációkra. Az új Capri 4634 mm hosszú, 1872 mm széles és 1626 mm magas, tengelytávja 2767 mm. Nem meglepő, hogy arányai majdnem megegyeznek a nem Amerikának szánt VW ID.5-ösével. A Ford az elektromos SUV-t szabványos 19 colos felnikkel kívánja értékesíteni, de kaphatóak lesznek nagyobb, 20 és 21 colos készletek is.

Az alapváltozat hátsókerék-hajtású, egyetlen villanymotorral, amelynek teljesítménye 282 lóerő. Elegendő izom van a 6,4 másodperc alatti 0-100 km/h-s sprinthez, az elektronikusan szabályozott végsebessége pedig mindössze 198 km/h.



A Blue Oval rendszere egy lítium-ion nikkel-mangán-kobalt (Li-NMC) akkumulátorcsomagot tartalmaz, amelynek hasznos energiatartalma 77 kWh, ami 627 km hatótávolságra is alkalmas lehet a WLTP szerint. Ha kifogyott, körülbelül 28 percet vesz igénybe, hogy az akkumulátort 10-ről 80 százalékra "töltsük" egy 135 kW-os egyenáramú töltőállomáson.



A Premium változat viszont már kétmotoros, és a Capri elölre szerelt motort is kap. Ez az összkerékhajtású modell 335 lóerős kombinált teljesítményt produkál, s így megfelel a VW ID.5 GTX-nek. Ugyanez vonatkozik az egymotoros Caprira is, mivel a nem GTX ID.5 kimenetét tükrözi. Ez nem meglepő, hiszen a két autó ugyanazokra az alapokra épült.



A sprintidő itt már 5,3 másodpercre csökken, így 1,1 másodperccel gyorsabb, mint a hátsókerék-hajtású alapmodell. A kétmotoros Caprival nem csak extra lendületet kapunk, hanem egy kicsit nagyobb kapacitású akkumulátort és gyorsabb töltési időt is. A 79 kWh-s csomag 26 perc alatt képes 10-ről 80 százalékra feltölteni az akkumulátort a megengedett legnagyobb, 185 kW-os töltési teljesítmény használatával. Teljesen feltöltve 592 km-es hatótávolságot biztosít. Ez sajnos picit alacsonyabb a hátsókerék-hajtású alapmodellhez képest.

Míg a régi időkből származó Capri alig több mint 1161 kg tömegű volt, majd később ez 1568 kg-ra emelkedett, a generációtól függően, az elektromos SUV sokkal nehezebb. Enyhe sokk, igaz? Az alapmodell körülbelül 2685 km-mal billenti meg a mérleget, míg az AWD-vel felszerelt, csúcskategóriás Premium változat 2745 km-ot nyom.

Az elektromos SUV-nak nagyjából ugyanúgy néz ki az utastere, mint a hagyományos formájú Exploreré. A függőlegesen elhelyezett 14,6 hüvelykes érintőképernyőt kapta, amely felfelé és lefelé is mozgatható, hogy elérhessük a mögötte található "titkos" tárolórekeszt.



A Capri megvásárlásával nem mondunk le a praktikumról sem, mivel az ülések mögött rengeteg szabad tárolóhely található (627 liter). Hajtsuk le a hátsó üléseket, és a csomagtartó térfogata 1510 literre nő. Ezek a számok meghaladják az Explorerét. A meglepő különbség valószínűleg abból adódik, hogy a Capri körülbelül 165 mm-rel hosszabb, annak ellenére, hogy azonos tengelytávval rendelkezik.

Az Explorerhez hasonlóan az újjáélesztett Caprit is a németországi Kölnben szerelik össze. A Ford Capri 19,2 milliós, míg a Capri Premium 20,65 milliós induló ártól lesz elérhető Magyarországon, a modell gyártása 2024. szeptemberben kezdődik, az első rendelések teljesítése várhatóan 2024. novemberben indul.

Nem a Puma és a Capri az egyetlen történelmi jelentőségű Ford-nevek, amelyeket megfertőzött a SUV-vonal. A Mustang Mach-E is a cég vitathatatlanul egyik legkívánatosabb márkanevére támaszkodik. A három közül csak a Puma nem elektromos autó. Ez azonban szintén hamarosan megváltozik, mivel az elektromos változat még idén megjelenik.

Kapcsolódó videó:



Itt válogathatsz a készleten lévő Ford modellek közül:


Forrás: Ford Global Media + AutoExpress
Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk