Íme a Ford legkeményebb Ranger változata, az Australian Ranger Super Duty

2025.04.10
A Ford néhány éve végre felkeltette az érdeklődésünket egy keményebb Ranger iránt a Raptorral. És ez fantasztikus. De mint tudjuk, az amerikaiak állandóan elégedetlenek. Ezért most összefogtak és kérik a márkát, hogy hozza el az új Australian Ranger Super Duty modellt az USA-ba is, mert az embereknek nagy szükségünk lenne rá.



Nézzünk szembe a tényekkel: valóban ez jelenleg a legkeményebb Ford Ranger, amit valaha épített a gyártó. A karosszéria alatt egy továbbfejlesztett váz található megerősített felfüggesztésekkel és egy nagy teherbírású hátsó tengely, amelyet a legextrémebb külső helyzetekre terveztek. A kiegészítő alvázvédelem és az acél ütközőlemezek ugyanakkor segítenek a kulcsfontosságú mechanikai alkatrészek védelmében.



A nyolccsavaros kerekeknél sokkal vastagabb csavarokat használnak, amelyeket nagyobb terhelésre terveztek. A 33 hüvelykes off-road abroncsok szinte teljesen megegyeznek az amerikai Ranger Raptoron találhatókkal. Szerény menetmagasság-emelésével és meghosszabbított nyomtávjával a Ranger Super Duty körülbelül olyan magas és széles, mint teljesítménytestvérei.

A Ford többféle konfigurációban kínálja a Ranger Super Duty-, beleértve az egykabinos alvázat, a szuper- és duplakabinos alvázat, valamint a duplakabinos pickup-ot – más néven munkateherautót. A 130 literes üzemanyagtartály, amely más ausztrál Rangereknél jelenleg csak opcionális, itt már alapfelszereltség.



A teljesítmény egy továbbfejlesztett 3,0 literes V-6-os turbódízelből származik, bár a Ford még nem közölt konkrét adatokat a teljesítményről és a nyomatékról. Ugyanez a motor 247 lóerőt ad le a szabványos Australian Rangerben, de az újonnan felfedezett képességei miatt a Super Duty valószínűleg sokkal nagyobb teljesítményre képes. És van benne egy motorháztetőre szerelt légzőcső is, arra az esetre, ha át kéne gázolni vele valami nehéz, mocsaras területen.



A Ford szerint ez a pick-up mostanra 4,5 tonna terhet tud vontatni – közel 1 tonnával többet, mint a szokásos Ranger 3,5 tonnás vontatási kapacitása, és még többet is, mint egy alap F-150 (3,7 tonna). Nem világos, hogy a Super Duty mennyit tud a platóján cipelni, de a pickupon van egy fedélzeti mérleg az infotainment képernyőre vetítve, amely valós időben mutatja a rakomány tömegét is. Ez nagyon szuper dolog.



Ez egy igen masszív pick-up. A Ford Ausztrália még mindig nem hozott nyilvánosságra minden részletet, de egyre többet tudunk meg az új Ranger Super Duty-ról a 2026 évi hivatalos forgalomba kerülése előtt.



Forrás: Motor1
Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk