Így kell lendületet adni egy vállalkozásnak: a 2000 lóerős, merész stílusú Ford Pro Electric SuperVan úgy hat, mint egy elektrosokk

2022.07.05
A Ford új fejezetet nyitott a legendás SuperVan sorozat történetében, miután bemutatta az ultra nagy teljesítményű Ford Pro Electric SuperVan modellt.

A Ford Pro Electric SuperVan látványosan szemlélteti az elektromos teljesítmény és a fejlett konnektivitás lehetőségeit, amelyek révén megszülethetett minden idők legerősebb Ford áruszállítója, hogy ezzel is kézzelfoghatóbbá váljon a vállalat mély elkötelezettsége az elektromos hajtás iránt.



A négy elektromotor, az 50 kWh teljesítményű folyadékhűtésű akkumulátor és az egyedi vezérlőrendszer mintegy 2000 lóerő előállítására képes – és mindez két másodpercnél is rövidebb idő alatt katapultálja az autót 100 km/órás sebességre. Az egyedi építésű, versenypályára hangolt futóműben a nemrég bemutatott E-Transit Custom alkatrészei is megtalálhatók, és a szemléltető autóban a SYNC érintőképernyős fedélzeti technológiát olyan különleges funkciók egészítik ki, amelyek révén kiaknázhatók az Electric SuperVan lélegzetelállító képességei.

A fejlett konnektivitás folyamatosan tájékoztatja a vezetőt, ugyanakkor valós idejű adatok továbbításával segíti a jármű távkezelését és a teljesítmény optimalizálását – ugyanúgy, mint azok az integrált szolgáltatások, amelyek immár több mint 125.000 FordPro-ügyfél produktivitását javítják Európa-szerte. A jármű válaszható üzemmódjai és energia-visszanyerő fékrendszere hasonlóak a Ford sorozatgyártású elektromos modelljeiben alkalmazott megoldásokhoz.

Az ütős megjelenésű, elektromos hajtású szemléltető autó fejlesztése teljes titoktartás mellett folyt a Ford Performance csapata és az elektromos rally- és verseny-specialista STARD együttműködésével, a külső formatervet pedig a kölni Ford Design készítette.



Egy 21. századi SuperVant készítettünk 2000 lóerős elektromos teljesítménnyel, hogy az új E-Transit Custom inspirációjával páratlan élményt nyújtó és tökéletes stílusú gépet alkossunk. De a teljesítmény nem csak lóerőkben mérhető: az Electric SuperVan teljesítményét az is fokozza, hogy a mérnökök valós idejű járműadatokkal optimalizálhatják a jármű erejét, akár egy csúcskategóriás versenygépben.” - mondta el Mark Rushbrook, a Ford Performance Motorsports globális igazgatója.

A Ford első SuperVan modellje 1971-ben készült el

A Le Mans-győztes Ford GT40 motorjával hajtott Transit Mk. 1 páratlan volt a maga nemében. Hasonló megközelítéssel született a második SuperVan is; a Transit Mk. 2 karosszériájának üvegszál-erősítésű változatát a Ford C100 versenyautó 590 lóerős Cosworth V8 blokkja repített. Ez a gép később SuperVan 3 néven született újjá, azzal a 650 lóerős Cosworth HB motorral, ami akkoriban több Formula 1-es autóban is ott dübörgött.



A Ford Pro küldetése, hogy javítsuk ügyfeleink produktivitását, így hát miért is ne készíthettünk volna egy új SuperVan modellt, ami bebizonyítja, micsoda erő rejlik még az elektromos hajtásban és a konnektivitásban?” - tette fel a kérdést Hans Scep, az európai Ford Pro vezérigazgatója. “Ez a hihetetlen szemléltető autó teljesen új szintre emeli az E-Transit Custom fejlett mérnöki megoldásait és látványos külső megjelenését, lenyűgöző sebessége pedig jól érzékelteti a Ford Pro összekapcsolt szolgáltatás-rendszerének lehetőségeit.

A négy elektromotor együttes teljesítménye körülbelül 2000 lóerő, ami mind a négy kerékhez eljut, így ez a hihetetlen áruszállító kevesebb mint 2 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, vagyis ez minden idők leggyorsabb SuperVan modellje – és egyben a legtisztább is.

Mint minden jó áruszállító, az Electric SuperVan is bőséges rakteret rejt a vezetőfülke mögött; az oldalsó tolóajtón át könnyű a ki- és berakodás, és a Ford egy titkos elektromágneses ajtónyitó rendszert is tervezett, ami a SYNC érintő-képernyőjéről kapcsolható.

A fedélzeti kamerák teljes képet adnak az autó környezetéről. A Ford E-Transithoz hasonlóan a sofőr itt is az érintőképernyőn jelenítheti meg a kamerák képét, és váltogathat az egyes beállítások közt.



A Ford Performance és a STARD motorsport-múltja már első pillantásra nyilvánvaló; erről tanúskodik a drámai hatású első légterelő, az oldalsó légterelő szoknyák és a hátsó diffúzor, amelyek egy versenyautón is megállnák a helyüket. A markáns hátsó kialakítás és az apró légterelő szárnyak révén a levegő a hátsó szárnyhoz áramlik, ami komoly leszorító erőt termel, hogy az Electric SuperVan a lehető legjobb tapadással száguldhasson a pályán.

A versenyautós megoldások a karosszéria alatt is fellehetők; jó példa erre az eltérő hosszúságú kettős keresztlengőkarokkal kialakított első és hátsó futómű. A motorsport-szintű első-hátsó segédkeretek, kerékfelfüggesztések és fékek lenyűgöző fék- és kormányteljesítményt biztosítanak.

Itt válogathatsz a készleten lévő Ford modellek közül:


Forrás: Ford Global Media
Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk