Hamarosan testközelben látható lesz a Ford GT Holman Moody Heritage Edition
2022.04.20
Az eredeti Ford GT40 prototípus 1964-es New York-i Autószalonon való debütálása után a Ford ismét visszatért a Nagy Almához, most először nyilvánosan is bemutatták az új GT Heritage Edition szériét – a 2022-es Ford GT Holman Moody Edition-t.
A 2022-es Heritage Edition, a GT40 MK II versenyautó előtt tiszteleg, amely 1966-ban elsőként teljesítette a híres 1-2-3 futamot a Le Mans-i 24 órás versenyen.
„
Az általunk elkészített Ford GT Heritage Edition összes változata közül a Holman Moody Heritage Edition jellegzetes arany és vörös festése emlékeztet bennünket az 1966-os Le Mans-i versenyre.” –
mondta Mike Severson, a Ford GT programmenedzsere. „
Az egyik legismertebb Ford GT40 versenyautó által ihletett legújabb Ford GT a Holman Moody versenycsapat szakértelmét és képessége előtt is tiszteleg.”
A Holman Moody csapata kritikus szerepet játszott a GT40 versenysikerében. Az 1965-ös Le Mans-i versenyt követően a Ford újonnan alakult Le Mans-i bizottsága Holman Moody-t (és Shelby Americant) bízta meg a GT40 MK II átdolgozásával. 1966 januárjában nyolc napon keresztül több mint 265 kört megtett, miközben a csapat a fékek, a felfüggesztés és a gumiabroncs-beállítások újratervezésén dolgozott, hogy minél versenyképesebbek legyenek, mi több még egy kísérleti automata sebességváltóval is próbálkoztak.
Egyetlen céljuk volt: megnyerni az 1966-os Le Mans-i futamot.
Az innovációnak ez a szelleme ma is folytatódik, a 2022-es Ford GT váltólapátos 7-fokozatú duplakuplungos sebességváltójával és szénszálas karosszériájával.
Az ultralimitált gyártású GT Holman Moody Edition szuperautó
a 2022-es New York-i Nemzetközi Autószalonon lesz látható a dobogós Holman Moody Ford GT40 MK II-vel együtt.
A limitált szériás szuperautó az egyedi arany és piros festése mellett jellegzetes Oxford White kerekeket is tartalmaz, 5-ös szám van az ajtókon, a motorháztetőn és a hátsó szárnyon is – mindez megfelel a Holman Moody által vezetett 1966-os Ford GT40 megjelenésének. A fényes szénszálas alkatrészek kiemelkedőek, beleértve a 20 colos kerekeket, az első elosztót, az oldalsó küszöböket, a tükröket, a motor lamellákat és a hátsó diffúzort. A feketére lakkozott Brembo® féknyergek ezüst grafikával, valamint a fekete füles anyák tovább modernizálják az esztétikát.
A szénszál behatol az utastérbe, megjelenik a küszöbökön, a konzolon és még az ajtólapokon is. Az ébenfa Alcantara® borítású szénszálas ülések aranyszínű varrásokkal rendelkeznek, míg a dombornyomott ülőfelületek és fejtámlák GT logót viselnek. A műszerfal ébenfa bőr és ébenfa Alcantara, az oszlopok és a tetőborítás pedig kizárólag ébenfa Alcantara borítást kapott.
A műszerfalon, az ajtóregiszter-előlapokon és az ülés X-merevítőjén arany rátétekkel párosulnak az ajtóküszöbök, az alsó A-oszlopok és a konzol matt szénszála. A kormánykerék ébenfa Alcantara fekete varrással rendelkezik, a duplakuplungos váltófülek pedig a külső színhez illő Holman Moody Gold színben pompáznak.
A Heritage Edition sorozat további építése
A Ford GT Heritage Edition sorozat a szuperautó motorsport történetének meghatározó pillanatait ünnepli, beleértve természetesen a Le Mans-i címeket is. A sorozat összesen kilenc ultralimitált szériás szuperautót tartalmaz, ebből kettőt még jelenleg is gyártanak.
Itt válogathatsz a készleten lévő Ford modellek közül:
Forrás: Ford Global Media