Hamarosan érkezik a korlátozott kiadású Ford GT Mk IV, extrém teljesítménnyel

2022.12.27
A 2023-as Ford GT Mk IV gyártása során a fejlesztők mindent bevetettek, hogy a Ford GT legmagasabb szintű teljesítményét, kezelhetőségét és fejlett technológiáját nyújtsa, az egyedülálló motorjának, sebességváltójának, aerodinamikus kialakításának és a hosszabb tengelytávú alvázának köszönhetően.



A 2023-as Ford GT Mk IV egy speciálisan tervezett ikerturbós EcoBoost motorral rendelkezik, amely több mint 800 lóerős, kiegészítve egy versenyváltóval és már csak hab a tortán a szénszálas „hosszú farkú” karosszéria, valamint a Multimatic adaptív orsószelepes (ASV) felfüggesztés.

Az új modell előrendelése már megkezdődött, mindösszesen 67 db. készül belőle és ennek a mdellnek a megjelenésével a gyártó az 1967-es GT Mk IV versenyautó előtt tiszteleg.



Az eredeti GT Mk IV-gyártása során a tervezőket semmi sem tartotta vissza attól, hogy a maximális pályateljesítményt érjék el a modellel, természetesen ez az új Ford GT Mk IV kiadás is ezt nyújtja.” – mondta Mark Rushbrook, a Ford Performance Motorsports globális igazgatója. „A még magasabb szintű motorsport mérnöki és teljesítőképességgel, valamint egy teljesen új, funkcionális és feltűnő szénszálas karosszériával az Mk IV a harmadik generációs szuperautók legújabb küldetése.

Az új Ford GT Mk IV széria darabszáma arra az évre utal, amikor az eredeti Mk IV megnyerte a Le Mans-i 24 órás versenyt, vagyis a kézzel épített szuperautóból mindössze CSAK 67 databot gyártanak le a Multimatic Ontario állambeli Markham-i üzemében.

Az érdeklődők erre a linkre kattintva jelentkezhetnek be a modellre, melynek az ára 1,7 millió US dollár. Az ügyfelek végleges kiválasztását 2023 első negyedévében erősítik meg. A modellek átvétele pedig 2023 késő tavaszán kezdődik.



A Multimatic feladata a Ford GT legextrémebb végső változatának megalkotása volt, és az Mk IV lett a végeredmény.” – mondta Larry Holt, a Multimatic Special Vehicle Operations Group ügyvezető alelnöke. „Az egyedülálló nagyobb lökettérfogatú motor, a megfelelő versenyváltó, a nyújtott tengelytáv és az igazán radikális karosszéria soha nem látott teljesítményt eredményezett. Büszkék vagyunk arra, hogy a harmadik generációs GT részesei lehettünk a kezdetektől e csodálatos hattyúdalig, és mindezt egy igen jelentős fejezetnek tekintjük a Multimatic történetében.

A Ford GT Mk IV technológiai fejlődéstörténettel rendelkezik

A Ford GT Mk II diadalmaskodó 1966-os 1-2-3 Le Mans-i befejezésére építve a Ford fejlesztőcsapata semmit sem tartott vissza, és a semmiből újratervezte az autót a legkorszerűbb technológiával és műszaki megoldásokkal, hogy megalkossák az 1967-es Ford GT Mk IV-et.



Az új anyagtudományi előnyök kiaknázása érdekében a Ford mérnökei és Kar Kraft új, könnyű vázat fejlesztettek ki, méhsejt-alumínium konstrukcióval, aerodinamikusabb karosszériával, és elnevezték „J-Car”-nak, mert az új FIA J függelék szabályai szerint készült. A híres 427-es Ford V-8 (7L) motorral és a saját hűtőrendszerrel rendelkező speciális sebességváltóval kombinálva, amely a hátsó kerekekre szállította az erőt, az 1967-es Ford GT Mk IV 23 centiméterrel hosszabb volt, és kifejezetten a globális tartós versenyzésre készült.

Itt válogathatsz a készleten lévő Ford modellek közül:


Forrás: Ford Global Media
Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk