Ford Transit – Base, Trail, Trend, Limited... melyiket válasszuk?

2023.02.15
A Ford Transit furgon a világ egyik legsikeresebb és legikonikusabb haszongépjárműve. A Ford Transit kisteherautóra támaszkodó szakemberek szigorú igényeinek kielégítésére tervezték. Ez egy olyan jármű, amely bármilyen feladatban megállja a helyét.

Első látásra talán picit áttekinthetetlen a Transit modellkínálata, így most először itt rakjunk rendet. Egészen 1965-ig kell visszaugranunk az időben, az első valódi Transit modellhez. Azóta – kapaszkodjatok meg – több, mint 8,5 millió példányt gyártottak ezekből és a nagy részük még a mai napig fut a világ szinte minden szegletében. Az új stratégia óta új értelmet kapott a Transit szó, mára minden kisteherautót így hívnak a Ford modellpalettában, igaz a személyszállítók most már Tourneo megnevezést viselnek.



A kínálat tetején helyezkedik el a szimplán csak Transitnak hívott 2 tonnás furgon. Időközben bevezették a legkisebb dobozost, a Courier modellcsaládot is, sőt a C-Max alapjait adták hozzá a Connect-hez, ami ezáltal olcsóbb lett. Még mindig fontos szempont a Ford számára a variálhatóság, csak a Transitból 469 féle különböző alváz, felépítmény, motor, váltó, felszereltség kombináció érhető el.

A hatodik generációs Ford Transit furgonról készítettük most ezt az áttekintést. A Ford ezt az alapmodellt 2019-ben alaposan átdolgozta. A 100%-ban elektromos E-Transit bevezetése pedig 2022 egyik legnagyobb híre volt.

A legújabb frissítések közé tartozik a 10 sebességes automata sebességváltó a hátsókerék-meghajtású Transitokhoz. Ez segít a nagy teherbírású modellek vezetésének élvezetesebbé tételében, miközben optimalizált üzemanyag-fogyasztást biztosít. A 2020-ban debütált Transit Trail felszereltségi szint kemény, új megjelenést és további képességeket ad a csúszós körülményekhez.



Ford Transit karosszériatípusok, felszereltségi szintek és változatok

A Ford Transit járművek különféle konfigurációkban kaphatóak, beleértve a normál kisteherautót, a dupla kabinost (DCiV) a második üléssorral, a fülkés alvázat (beleértve a könnyű vázszerkezetű vezetőfülkét is), és persze a kisbuszt is.

Az alapmodell a Ford Transit furgon, amely megjelenésétől kezdve két felszereltségi szinten volt elérhető: Base (jelenleg Leader néven is ismert) és a Trend.

A 2019-es modellfrissítés részeként megjelent a Transit Limited, egy magasabb specifikációjú szint, a Trail pedig 2020-ban került be a kínálatba.

Három karosszériahossz (L2, L3 és L4), két tengelytáv (SWB és LWB) és két tetőmagasság érhető el a Transit kisteherautókhoz.

Mit kell tudni a Ford E-Transit elektromos furgonról?

A várva várt elektromos Transit 2022-ben érkezett meg. A Ford E-Transit hatótávolsága 320 km, ami több, mint bármely más nagy elektromos kisteherautóé, amely a piacra dobásakor forgalomban volt. Figyelemre méltó, hogy ez a versenytársaknál alacsonyabb költséggel üzemeltethető.



Az e-Transit már 269 lóerős, a hátsó kerekeket hajtó villanymotorral szerelt változatban is kapható, de van egy detuning változat , ami még mindig erős, a maga 183 lóerős teljesítményével. 1616 kg-os hasznos teherbírásssal rendelkezik.

Sebességváltó opciók a Ford Transithoz

Ez a generáció az összes változatában alapfelszereltségként hatfokozatú kézi sebességváltóval rendelkezik.

Az Euro 6-os motorok 2016-os bevezetésével az elsőkerék-hajtású változatokhoz első ízben kínálták fel a hatfokozatú automata sebességváltót. Még akkor is, ha ez nem egy élvonalbeli kialakítás (több mint tíz éve használják más Fordokban). Hasznos azoknak a vezetőknek, akik gyakran elakadnak a forgalomban, bár nem a legnépszerűbb opció ezen a modellen.

Milyen a 10 sebességes automata sebességváltó a Ford Transiton?

Az új, 10-fokozatú automata sebességváltó, amelyet 2020 júniusában a hátsókerék-hajtású Transit opciójaként vezettek be, messze felülmúlja a régi hatfokozatú jármű váltójának képességeit.

Ahogy az áttételek száma is mutatja, ez egy sokkal modernebb kialakítás, és lényegében megegyezik a Ranger pick-upban található 10 sebességes változattal, bár a furgonban sokkal gördülékenyebben működik, mint a Rangerben.



Számos innovatív funkcióval rendelkezik, beleértve azt a képességet, hogy a váltási logikáját valós időben módosítja a furgon súlya, a vezetés módja és az időjárás alapján.

Ford Transit Euro 6 MPG

Az újabb, 2,0 literes Euro 6-os motorcsaládnak még nincs Econetic megfelelője, de a Ford szerint az üzemanyag-fogyasztás a facelift előtti tartományban elérte a 42,2 mpg-t, és ezek összességében sokkal hatékonyabbak.

A 2,0 literes motorok 21 literes AdBlue-tartállyal rendelkeznek, amelyet 8-10 ezer kilométerenként újra kell tölteni, ami viszont növeli a költségeket.



A 2019-es megújítást követően beszerelt, átdolgozott 2,0 literes motorok 7%-os üzemanyag-hatékonyság-növekedést biztosítanak, még akkor is, ha a papíron a legjobb üzemanyag-fogyasztás alacsonyabb, 40,9 mpg.

Mivel a hivatalos tesztelési technika egy új WLTP-eljárásra változott, bár a Ford (és sok más kisteherautó-gyártó) visszakonvertálja az adatokat a korábbi NEDC formátumba, még mindig picit mintha talán alacsonyabb értékeket közölnének papíron, mint ami a valóság.



A frissített motorral rendelkező új EcoBlue Hybrid járművekről azt mondja pl. a Ford, hogy általános vezetés közben 3%-kal, városi közlekedésben pedig 8%-kal javítják az üzemanyag-fogyasztást.

A Ford Transit alapfelszereltségei

A 2019-es modellfrissítést követően a Ford Transit három felszereltségi szinten érhető el: Leader (más néven Base), Trend és Limited. A Ford 2020-ban emellett a Trail változatot is bemutatta, mint a Limited egyik alternatíváját.

A Ford Transit Leader (Base) alapfelszereltség:

  • Könnyen tisztítható gumipadló a fülkében
  • Bluetooth és USB csatlakozás
  • Ford Transit Sync infotainment rendszer 4,2 hüvelykes képernyővel
  • Két 12V-os csatlakozó aljzat
  • Teljes acél válaszfal
  • Ford EasyFuel kupak nélküli tankoló csappantyú
  • Járműkarbantartási monitor
  • Választható vezetési módok
  • Festetlen lökhárítók
  • Nagyméretű, dupla lencsés külső tükrök
  • Kettős utasülés, ülés alatti tárolóval
  • Kihajtható első utasülés asztal
  • Kesztyűtartó A4-es irattárolóval
  • Elektromos első ablakok
  • Elektromos rögzítőfék
  • Távirányítós központi zár
  • Négy irányban állítható vezetőülés
  • Hosszirányban és dőlésszögében állítható kormánykerék;




  • A Ford Transit Trend alapfelszereltségi szintje (a Base-en túl):

  • Első ködlámpák
  • Tempomat állítható sebességhatárolóval
  • Ford Transit Sync 3 infotainment rendszer 8,0 hüvelykes érintőképernyővel, Bluetooth- és USB-csatlakozással
  • Könnyen tisztítható rakodópadló
  • Vezetősegítő asszisztens
  • Zárható kesztyűtartó
  • Ütközés előtti asszisztens
  • Fűthető szélvédő
  • Holttérfigyelés
  • Automata lámpák és ablaktörlők
  • Első és hátsó parkoló érzékelők
  • Automatikus vészfékezés
  • Elektromos tükrök fűtéssel, amelyek elektromosan behajthatóak;


  • A Ford Transit Trail alapfelszereltségi szintje (a Trend-en túl):

  • Mechanikus, korlátozott csúszású differenciálmű FWD modellekhez
  • AWD opció (de nincs RWD)
  • Teljes bőr belső
  • Légkondíciónálás
  • Sávtartást segítő
  • FORD hűtőrács
  • Külső karosszéria burkolat
  • Fekete 16 colos könnyűfém keréktárcsák;


  • A Ford Transit Limited alapfelszereltségi szintje (a Trail-en túl):

  • Prémium műszerfal
  • 16 colos könnyűfém keréktárcsák
  • Oldalsó parkolási asszisztens
  • Karosszériaszínű első lökhárító
  • Bi-xenon fényszórók LED-es nappali menetfényekkel
  • Légkondíciónálás;




  • A Ford Transit biztonsági felszereltségei

    A vezetőoldali légzsák, az első utasoldali légzsák, az oldallégzsák és a mellkaslégzsák mindegyik az alapfelszereltség része.

    A Curve Control egy olyan szoftver, amely egyenként fékez bizonyos kerekeket, hogy megakadályozza a furgon kibicsaklását, ha túl korán behajtunk egy kanyarba, ez egyébként mindegyik Transit alapfelszereltsége.

    Létezik még a Trailer Sway Control, amely szükség szerint lefékezi az egyes kerekeket, hogy csökkentse a billegni kezdő pótkocsi erőhatását.

    Az alábbi Ford Transit biztonsági rendszerek opcióként megrendelhetőek:
  • Gumiabroncsnyomás visszajelző rendszer
  • Statikus kanyarfények (amelyek abba az irányba világítanak, amerre fordulni készülünk – alapfelszereltség a Trend modelleken)
  • Adaptív sebességtartó automatika
  • Gyalogos észlelés
  • Sávelhagyásra figyelmeztető jelzés (amely kamerák segítségével figyeli a furgon helyzetét, és a kormánykerék rezgésével figyelmezteti a vezetőt, ha akaratlanul kezd kisodródni a sávból)


  • Melyik Ford Transit motor a leghatékonyabb?

    Mind az eredeti 2,2 literes, mind a későbbi 2,0 literes motorok kellemes vezetési élményt nyújtanak; a 2,0 literes motorok azonban kifinomultabbak és megnövelt szintű nyomatékot biztosítanak, így még élvezetesebbé válik a vezetés.

    A plusz nyomaték különösen fontos, mert ez azt jelenti, hogy még a belépő szintű, 105 lóerős, 2,0 literes motor is elegendő erővel (360 Nm) rendelkezik a terhelt Transit mozgatásához. Ezekben az esetekben a régebbi, 100 lóerős, 2,2 literes motor sokkal kevésbé képes a nagyobb terhek szállítására.



    A nagyobb teljesítményű motorok (125 LE és 155 LE a 2,2 literes Transitokban, 130 LE, 170 LE, és most 185 LE a későbbi 2,0 literes Transitokban) továbbra is hasznos fejlesztések, különösen, ha gyakran használjuk a járművet áruk szállítására autópályán.

    Hasonlóképpen, ha a forgalom állandó kísérője lesz a napi ingázásnak, érdemes megfontolni az automata sebességváltót – nem csak könnyebb vezetni, de megakadályozhatjuk az idő előtti kuplung- és gumicserét is, amelyet az ügyetlen vezetés okoz. Ha választani lehet, akkor mi a 10 sebességes automata váltót jobban preferáljuk, ami viszont csak hátsókerék-hajtással érhető el.

    Melyik a legjobb Ford Transit felszereltségi szint?

    A legtöbb vásárló, aki megbízható szállítókocsit keres, általában a Transit belépő szintű Base specifikációját választja, amely alapfelszereltségként jól felszerelt és jó ár-érték arányt kínál.

    Ha a vevő hajlandó egy kicsit többet fizetni a magasabb kategóriájú Trendért, sokkal több funkciót kap, mint például az első és hátsó parkolóérzékelők, a fűtött szélvédő, az automatikus világítás és ablaktörlők, a tempomat és a kiváló multimédia rendszer, ez mind praktikus egy hatalmas furgonban. A rakteret is fele magasságúra csökkentették. Ennek eredményeként a Trend sokkal értékesebb.

    A Ford Transit Trend L2 M6 LDT modellek akár raktárról a Autócentrum Szabó Csoport kínálatában már nettó 11,6 millió Forintért elvihetőek, de az L3 M6 LDT modellek sem kerülenk többe, mint nettó 12,3 millió Forint. Itt fontos megemlíteni, hogy ennél a felszereltségi szintnél nem alapfelszereltség a pótkerék, a rakodótér védő csomag, az acél elválasztó fal, a statikus kanyarkövető fényszórók és a belső visszapillantó tükör, melyek együttes nettó értéke 315 ezer Forint, azonban itt ezeket az opciókat is tartalmazza a jármű alapára.



    A Ford a 2019-es arculatváltással egy magasabb specifikációjú Limited változatot, majd 2020-ban a masszív Trail modellt is hozzáadta a modellkínálathoz, válaszul a jobban felszerelt furgonok iránti egyre nagyobb keresletre.

    Itt válogathatsz a készleten lévő Ford modellek közül:

    Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk