Ford Transit – Base, Trail, Trend, Limited... melyiket válasszuk?
2023.02.15
A Ford Transit furgon a világ egyik legsikeresebb és legikonikusabb haszongépjárműve. A Ford Transit kisteherautóra támaszkodó szakemberek szigorú igényeinek kielégítésére tervezték. Ez egy olyan jármű, amely bármilyen feladatban megállja a helyét.
Első látásra talán picit áttekinthetetlen a Transit modellkínálata, így most először itt rakjunk rendet. Egészen 1965-ig kell visszaugranunk az időben, az első valódi Transit modellhez. Azóta – kapaszkodjatok meg – több, mint 8,5 millió példányt gyártottak ezekből és a nagy részük még a mai napig fut a világ szinte minden szegletében. Az új stratégia óta
új értelmet kapott a Transit szó, mára minden kisteherautót így hívnak a Ford modellpalettában, igaz
a személyszállítók most már Tourneo megnevezést viselnek.
A kínálat tetején helyezkedik el a szimplán csak Transitnak hívott 2 tonnás furgon. Időközben bevezették a legkisebb dobozost, a Courier modellcsaládot is, sőt a C-Max alapjait adták hozzá a Connect-hez, ami ezáltal olcsóbb lett.
Még mindig fontos szempont a Ford számára a variálhatóság, csak a Transitból 469 féle különböző alváz, felépítmény, motor, váltó, felszereltség kombináció érhető el.
A hatodik generációs Ford Transit furgonról készítettük most ezt az áttekintést. A Ford ezt az alapmodellt 2019-ben alaposan átdolgozta. A 100%-ban elektromos
E-Transit bevezetése pedig 2022 egyik legnagyobb híre volt.
A legújabb frissítések közé tartozik a 10 sebességes automata sebességváltó a hátsókerék-meghajtású Transitokhoz. Ez segít a nagy teherbírású modellek vezetésének élvezetesebbé tételében, miközben
optimalizált üzemanyag-fogyasztást biztosít. A 2020-ban debütált Transit Trail felszereltségi szint kemény, új megjelenést és további képességeket ad a csúszós körülményekhez.
Ford Transit karosszériatípusok, felszereltségi szintek és változatok
A Ford Transit járművek különféle konfigurációkban kaphatóak, beleértve
a normál kisteherautót, a dupla kabinost (DCiV) a második üléssorral, a fülkés alvázat (beleértve a könnyű vázszerkezetű vezetőfülkét is), és persze a kisbuszt is.
Az alapmodell a Ford Transit furgon, amely megjelenésétől kezdve két felszereltségi szinten volt elérhető:
Base (jelenleg Leader néven is ismert) és a
Trend.
A 2019-es modellfrissítés részeként megjelent a
Transit Limited, egy magasabb specifikációjú szint, a
Trail pedig 2020-ban került be a kínálatba.
Három karosszériahossz (L2, L3 és L4), két tengelytáv (SWB és LWB) és két tetőmagasság érhető el a Transit kisteherautókhoz.
Mit kell tudni a Ford E-Transit elektromos furgonról?
A várva várt elektromos Transit 2022-ben érkezett meg.
A Ford E-Transit hatótávolsága 320 km, ami több, mint bármely más nagy elektromos kisteherautóé, amely a piacra dobásakor forgalomban volt. Figyelemre méltó, hogy ez a versenytársaknál alacsonyabb költséggel üzemeltethető.
Az e-Transit már 269 lóerős, a hátsó kerekeket hajtó villanymotorral szerelt változatban is kapható, de van egy detuning változat , ami még mindig erős, a maga 183 lóerős teljesítményével. 1616 kg-os hasznos teherbírásssal rendelkezik.
Sebességváltó opciók a Ford Transithoz
Ez a generáció az összes változatában
alapfelszereltségként hatfokozatú kézi sebességváltóval rendelkezik.
Az Euro 6-os motorok 2016-os bevezetésével az elsőkerék-hajtású változatokhoz
első ízben kínálták fel a hatfokozatú automata sebességváltót. Még akkor is, ha ez nem egy élvonalbeli kialakítás (több mint tíz éve használják más Fordokban). Hasznos azoknak a vezetőknek, akik gyakran elakadnak a forgalomban, bár nem a legnépszerűbb opció ezen a modellen.
Milyen a 10 sebességes automata sebességváltó a Ford Transiton?
Az új, 10-fokozatú automata sebességváltó, amelyet 2020 júniusában a hátsókerék-hajtású Transit opciójaként vezettek be,
messze felülmúlja a régi hatfokozatú jármű váltójának képességeit.
Ahogy az áttételek száma is mutatja, ez egy sokkal modernebb kialakítás, és lényegében megegyezik a Ranger pick-upban található 10 sebességes változattal, bár
a furgonban sokkal gördülékenyebben működik, mint a Rangerben.
Számos innovatív funkcióval rendelkezik, beleértve azt a képességet, hogy a váltási logikáját valós időben módosítja a furgon súlya, a vezetés módja és az időjárás alapján.
Ford Transit Euro 6 MPG
Az újabb, 2,0 literes Euro 6-os motorcsaládnak még nincs Econetic megfelelője, de a Ford szerint az üzemanyag-fogyasztás a facelift előtti tartományban elérte a 42,2 mpg-t, és ezek összességében
sokkal hatékonyabbak.
A 2,0 literes motorok 21 literes AdBlue-tartállyal rendelkeznek, amelyet
8-10 ezer kilométerenként újra kell tölteni, ami viszont növeli a költségeket.
A 2019-es megújítást követően beszerelt, átdolgozott 2,0 literes motorok
7%-os üzemanyag-hatékonyság-növekedést biztosítanak, még akkor is, ha a papíron a legjobb üzemanyag-fogyasztás alacsonyabb, 40,9 mpg.
Mivel a hivatalos tesztelési technika egy
új WLTP-eljárásra változott, bár a Ford (és sok más kisteherautó-gyártó) visszakonvertálja az adatokat a korábbi NEDC formátumba, még mindig picit mintha talán
alacsonyabb értékeket közölnének papíron, mint ami a valóság.
A frissített motorral rendelkező új EcoBlue Hybrid járművekről azt mondja pl. a Ford, hogy általános vezetés közben
3%-kal, városi közlekedésben pedig
8%-kal javítják az üzemanyag-fogyasztást.
A Ford Transit alapfelszereltségei
A 2019-es modellfrissítést követően a Ford Transit három felszereltségi szinten érhető el: Leader (más néven Base), Trend és Limited. A Ford 2020-ban emellett a Trail változatot is bemutatta, mint a Limited egyik alternatíváját.
A Ford Transit Leader (Base) alapfelszereltség:
Könnyen tisztítható gumipadló a fülkébenBluetooth és USB csatlakozásFord Transit Sync infotainment rendszer 4,2 hüvelykes képernyővelKét 12V-os csatlakozó aljzatTeljes acél válaszfalFord EasyFuel kupak nélküli tankoló csappantyúJárműkarbantartási monitorVálasztható vezetési módokFestetlen lökhárítókNagyméretű, dupla lencsés külső tükrökKettős utasülés, ülés alatti tárolóvalKihajtható első utasülés asztalKesztyűtartó A4-es irattárolóvalElektromos első ablakokElektromos rögzítőfékTávirányítós központi zárNégy irányban állítható vezetőülésHosszirányban és dőlésszögében állítható kormánykerék;
A Ford Transit Trend alapfelszereltségi szintje (a Base-en túl):
Első ködlámpákTempomat állítható sebességhatárolóvalFord Transit Sync 3 infotainment rendszer 8,0 hüvelykes érintőképernyővel, Bluetooth- és USB-csatlakozássalKönnyen tisztítható rakodópadlóVezetősegítő asszisztensZárható kesztyűtartóÜtközés előtti asszisztensFűthető szélvédőHolttérfigyelésAutomata lámpák és ablaktörlőkElső és hátsó parkoló érzékelőkAutomatikus vészfékezésElektromos tükrök fűtéssel, amelyek elektromosan behajthatóak;
A Ford Transit Trail alapfelszereltségi szintje (a Trend-en túl):
Mechanikus, korlátozott csúszású differenciálmű FWD modellekhezAWD opció (de nincs RWD) Teljes bőr belsőLégkondíciónálásSávtartást segítőFORD hűtőrácsKülső karosszéria burkolatFekete 16 colos könnyűfém keréktárcsák;
A Ford Transit Limited alapfelszereltségi szintje (a Trail-en túl):
Prémium műszerfal16 colos könnyűfém keréktárcsákOldalsó parkolási asszisztensKarosszériaszínű első lökhárítóBi-xenon fényszórók LED-es nappali menetfényekkelLégkondíciónálás;
A Ford Transit biztonsági felszereltségei
A vezetőoldali légzsák, az első utasoldali légzsák, az oldallégzsák és a mellkaslégzsák mindegyik
az alapfelszereltség része.
A
Curve Control egy olyan szoftver, amely
egyenként fékez bizonyos kerekeket, hogy megakadályozza a furgon kibicsaklását, ha túl korán behajtunk egy kanyarba, ez egyébként
mindegyik Transit alapfelszereltsége.
Létezik még a
Trailer Sway Control, amely szükség szerint lefékezi az egyes kerekeket, hogy
csökkentse a billegni kezdő pótkocsi erőhatását.
Az alábbi Ford Transit biztonsági rendszerek opcióként megrendelhetőek:
Gumiabroncsnyomás visszajelző rendszerStatikus kanyarfények (amelyek abba az irányba világítanak, amerre fordulni készülünk – alapfelszereltség a Trend modelleken) Adaptív sebességtartó automatikaGyalogos észlelésSávelhagyásra figyelmeztető jelzés (amely kamerák segítségével figyeli a furgon helyzetét, és a kormánykerék rezgésével figyelmezteti a vezetőt, ha akaratlanul kezd kisodródni a sávból)
Melyik Ford Transit motor a leghatékonyabb?
Mind az eredeti 2,2 literes, mind a későbbi 2,0 literes motorok kellemes vezetési élményt nyújtanak; a 2,0 literes motorok azonban
kifinomultabbak és megnövelt szintű nyomatékot biztosítanak, így még élvezetesebbé válik a vezetés.
A plusz nyomaték különösen fontos, mert ez azt jelenti, hogy még
a belépő szintű, 105 lóerős, 2,0 literes motor is elegendő erővel (360 Nm) rendelkezik a terhelt Transit mozgatásához. Ezekben az esetekben a régebbi, 100 lóerős, 2,2 literes motor sokkal kevésbé képes a nagyobb terhek szállítására.
A nagyobb teljesítményű motorok (125 LE és 155 LE a 2,2 literes Transitokban, 130 LE, 170 LE, és most 185 LE a későbbi 2,0 literes Transitokban) továbbra is
hasznos fejlesztések, különösen, ha gyakran használjuk a járművet áruk szállítására autópályán.
Hasonlóképpen, ha a forgalom állandó kísérője lesz a napi ingázásnak,
érdemes megfontolni az automata sebességváltót – nem csak könnyebb vezetni, de megakadályozhatjuk az idő előtti kuplung- és gumicserét is, amelyet az ügyetlen vezetés okoz. Ha választani lehet, akkor mi
a 10 sebességes automata váltót jobban preferáljuk, ami viszont csak hátsókerék-hajtással érhető el.
Melyik a legjobb Ford Transit felszereltségi szint?
A legtöbb vásárló, aki megbízható szállítókocsit keres, általában a Transit belépő szintű Base specifikációját választja, amely alapfelszereltségként jól felszerelt és jó ár-érték arányt kínál.
Ha a vevő hajlandó egy kicsit többet fizetni a magasabb kategóriájú Trendért, sokkal több funkciót kap, mint például az első és hátsó parkolóérzékelők, a fűtött szélvédő, az automatikus világítás és ablaktörlők, a tempomat és a kiváló multimédia rendszer, ez mind
praktikus egy hatalmas furgonban. A rakteret is fele magasságúra csökkentették. Ennek eredményeként
a Trend sokkal értékesebb.
A Ford Transit Trend L2 M6 LDT modellek akár raktárról a Autócentrum Szabó Csoport kínálatában már nettó 11,6 millió Forintért elvihetőek, de az L3 M6 LDT modellek sem kerülenk többe, mint nettó 12,3 millió Forint. Itt fontos megemlíteni, hogy ennél a felszereltségi szintnél nem alapfelszereltség a pótkerék, a rakodótér védő csomag, az acél elválasztó fal, a statikus kanyarkövető fényszórók és a belső visszapillantó tükör, melyek együttes nettó értéke 315 ezer Forint, azonban itt ezeket az opciókat is tartalmazza a jármű alapára.
A Ford a 2019-es arculatváltással egy magasabb specifikációjú Limited változatot, majd 2020-ban a masszív Trail modellt is hozzáadta a modellkínálathoz, válaszul a jobban felszerelt furgonok iránti egyre nagyobb keresletre.
Itt válogathatsz a készleten lévő Ford modellek közül: