Ford Ranger PHEV: Európa legkelendőbb pick-upja mostantól plug-in hibrid hajtással is kapható
2025.07.16
Az új Ford Ranger Plug-in Hybrid (PHEV) mindent tud, amit Európa legkelendőbb pickupjának vásárlói elvárnak. Sőt még annál is többet, hiszen az autóban most először jelenik meg a fejlett hibrid hajtás, amely nemcsak az utakon, hanem munka közben is számos előnyt kínál.
Benzinmotoros-elektromotoros technológiája révén Ranger PHEV
akár 43 kilométert is képes megtenni helyi károsanyag-kibocsátás nélkül , tisztán elektromosan. Ráadásul alacsonyabb költséggel üzemeltethető, miközben ugyanolyan teherbírást és terepképességeket nyújt, mint hagyományos hajtású változata, amely immár több mint negyed évszázada jelent nélkülözhetetlen segítséget tulajdonosainak.
Az exkluzív Stormtrak, a tekintélyt parancsoló Wildtrak és a gazdagon felszerelt XLT kivitelben egyaránt
megrendelhető a Ranger PHEV extralistájáról (a Ranger-kínálatban most először)
a Pro Power Onboard (Professzionális áramforrás), amely közvetlenül a jármű nagyfeszültségű akkumulátorából látja el árammal a hagyományos aljzaton keresztül működtethető elektromos eszközeinket, akár 6.9 kW teljesítményig.
“
A Ford mindent tud a pickupokról, most pedig egyesítettük ezt a több évtizednyi tudást, vásárlóink munkával és kikapcsolódással kapcsolatos igényeit, valamint a hibrid hajtástechnológiát – és megszületett a Ranger PHEV.” -
mondta el Hans Schep, a Ford Pro Europe ügyvezető igazgatója. “
Az új változat mindent tud, amit a Ranger, és sikerült mindezt kiegészítenünk az elektromos hajtás sokoldalúságával, minden eddiginél komolyabb forgatónyomatékával, és persze nulla helyi károsanyag-kibocsátásával, ami ugyanolyan értéket jelent a városi forgalomban, mint a terepen.”
Az európai piacra szánt Ranger PHEV gyártása már megkezdődött a dél-afrikai Silverton üzemben, és az első autók úton vannak vásárlóikhoz. 2024-ben a Ranger már sorozatban tizedik éve bizonyult Európa legkelendőbb pickupjának, több mint 43 százalékra növelve piaci részesedését.
A kontinensen több mint félmillió Ranger talált gazdára az előző modellgeneráció 2012-es bemutatása óta. A Ford Ranger ugyanakkor nemcsak Európában, hanem globálisan is sikertörténetet írt, hiszen az autó 180 piacon kapható.
Plug-in hajtást a pickupba!
A Ranger PHEV vadonatúj plug-in hibrid hajtásláncában a 10 fokozatú automata sebességváltóhoz kapcsolt 2,3 literes Ford EcoBoost benzinmotort egy 75 kW-os elektromotor és egy 11,8 kWh (hasznos) teljesítményű lítium-ion nagyfeszültségű akkumulátor egészíti ki. Ez utóbbi
külső áramforrásról is tölthető, de a benzinmotor vagy a lassításkor keletkező mozgási energia is tölti.
Az akku teljes feltöltéséhez alig négy óra szükséges egy egyfázisú, 16 amperes töltővel, és ezután a Ranger PHEV akár 43 kilométert is megtehet tisztán elektromos hajtással – ami több, mint a Ranger-tulajdonosok 52 százalékának napi vezetési átlaga, a Ford felmérése szerint.
Az Auto EV, az EV Now, EV Later vagy EV Charge üzemmódok közül választva a vezető menet közben is eldöntheti, mikor szeretné felhasználni az akkumulátorban tárolt energiát.
Az új Moduláris Hibrid Váltómű egyesíti a 10 fokozatú sebességváltó harangházát és az elektromotort. Az elektromotort és a benzinmotort a kiválasztott üzemmódtól függően egy
elektromos működtetésű kuplungszerkezet kapcsolja össze vagy választja szét, optimalizálva az üzemanyag-fogyasztást és a forgatónyomaték-leadást teherszállítás vagy terepezés közben.
Ez a konfiguráció kifinomult és kényelmes működést eredményez. Amellett, hogy
észrevétlenül vált a benzines, a hibrid és az elektromos hajtás között, az új megoldás azt is lehetővé teszi, hogy az alapáras kétzónás klímaberendezés továbbra is működjön az elektromos forrásról, amikor az auto-start-stop rendszer egy piros lámpánál vagy az araszoló forgalomban leállítja a benzinmotort. A prémium fejhallgatókhoz hasonló Aktív Zajszűrés a hajtás fajtájától függetlenül kifinomultabb élménnyé varázsolja az autózást.
Az elektromotor és az EcoBoost benzinmotor együttes forgatónyomatéka 697 Nm (ami több, mint bármelyik eddigi sorozatgyártású Ranger-modellben), a modell legnagyobb teljesítménye pedig 281 LE, túlszárnyalva ezzel a Ranger 3.0 V6 turbódízel változatot is.
Az alacsony fordulatszámnál rendelkezésre álló magas forgatónyomaték és a pickup regeneratív töltési rendszeréből adódó plusz motorfékhatás miatt
az autó erőlködés nélkül gyorsít, lejtmenetben pedig stabilabban uralható. Ez igencsak praktikus egy olyan jármű esetében, amely képes akár egy tonna rakomány szállítására 9 és 3500 kg teher vontatására – márpedig a Ford által megkérdezett Ranger-tulajdonosok 55 százaléka ezt várja el az autójától.
A Ranger PHEV
e-4WD rendszere automatikusan osztja el a benzines, elektromos vagy hibrid hajtás forgatónyomatékát a négy kerék között, így nehéz terepeken vagy speciális helyzetekben is mindig elegendő vonóerő áll rendelkezésre, az igazán kemény feladatok megoldásában pedig további segítséget jelent a felező terepváltó és a hátsó differenciálzár. A vezető választhat a Normál, Eco, Sport, Csúszós, Vontatás, Sár és Homok üzemmódok között, amelyekben a Ranger PHEV mindig annyi nyomatékot küld az egyes kerekekre, hogy az autó a lehető legjobb teljesítményt nyújtsa.
A pickup alvázának hátsó részét áttervezték, hogy elegendő helyet biztosítson a nagyfeszültségű akkumulátornak, emellett pedig a plató használhatóságát és az autó menetteljesítményét is javítsa. A Ford mérnökei a Ranger PHEV eltérő felépítményét és súlyelosztását figyelembe véve
áthangolták a futóművet, tovább tökéletesítve ezzel a jármű rugózási komfortját és vezetési élményét.
Akár munka, akár szórakozás – kompromisszum kizárva!
A Ranger PHEV a modellcsalád első tagja, amelyben megjelenik a
Ford Pro Power Onboard (Professzionális áramforrás) technológiája, hogy az autó tulajdonosai mostantól otthon hagyhassák hordozható áramfejlesztőiket, mert a munkához vagy a kempingezéshez szükséges nagy teljesítményű elektromos eszközöket ezentúl a nagyfeszültségű akkumulátor is elláthatja árammal.
A vásárlók kétféle megoldás közül választhatnak. Az egyik a
2,3 kWh-s rendszer, ami ideális a hétvégi kiruccanásokhoz, hiszen kényelmesen feltölthetik vele az elektromos kerékpárok akkuját (650 W), vagy rácsatlakoztathatják a hordozható hűtőszekrényüket (65 W), és így a lehető legtöbbet hozhatják ki a kirándulásból.
A másik,
6,9 kWh-s rendszert komolyabb feladatokhoz tervezte a Ford: ehhez a változathoz két 15 amperes csatlakozó tartozik a platón, és mindegyik konnektor 3,45 kW teljesítményt képes leadni. Ez már elég egy kisebb munkaállomás kialakításához, hiszen egyszerre működhet róla egy kompakt betonkeverő (1500 W), egy sarokcsiszoló (3000 W) és egy reflektor (800 W).
Az új generációs Ranger fejlesztői több mint 5000 felhasználót kérdeztek meg arról, hogyan használják ezeket a pickupokat a munkához, a szórakozáshoz vagy a család mindennapi közlekedéséhez. A Ranger-tulajdonosok között nagyon sok a kisvállalkozó, akik hét közben munkát végeznek az autóval, a hétvégéken pedig szabadidős programokra indulnak vele. Éppen ezért
a Ford háromféle kivitelben is kínálja a modellt, hogy a vásárlók kompromisszumok nélkül választhassák ki azt, amelynek használati értéke és komfortja pontosan megfelel az igényeiknek.
Az összes Ranger PHEV ötüléses duplakabinos kivitelben készül, amelynek strapabíró platóját úgy alakították ki, hogy a kerékdobok között elférjen egy Euro raklap. Az Easy Lift lehajtható platóhátfal alapáras, akárcsak a platóvilágítás, ami segít áttekinteni a rakományt.
A kabin alapfelszereltségének része a navigációval és a 12 colos, függőlegesen elhelyezett érintőképernyővel összekapcsolt
SYNC 4A rendszer, valamint a 8 colos digitális műszeregység és a vezeték nélküli telefontöltő is. Az alapáras vezetéstámogató technológiák közt megtalálható az Ütközésre figyelmeztető rendszer, a Sávtartó asszisztens és a tolatókamera is.
A Ranger PHEV
Wildtrak változat egyedi belső és külső részletmegoldásokat, fűthető első üléseket és kormánykereket, illetve 360 fokos Zóna Megvilágítást kínál; ez utóbbi jó látási körülményeket teremt munka vagy kempingezés közben, amikor már kevés a természetes fény.
A Ranger PHEV
Stormtrak tervezői az egyedi stíluselemek és anyagok mellett 10 hangszórós B&O hangrendszert, mátrix LED fényszórókat, valamint 2,3 kW-os Pro Power Onboard áramforrást is építettek az autóba, a platót pedig az innovatív Rugalmasan állítható tetőcsomagtartóval szerelték fel.
A vásárlók
bőséges extralistáról válogathatnak, hogy a lehető legtöbbet hozhassák ki autójukból. Megrendelhetik például a Professzionális tolatási asszisztenst, ami megkönnyíti a vontatmánnyal tolatást: a vezető a 12 colos kijelzőn követheti a járműszerelvény mozgását, miközben egy erre szolgáló kontrollerrel manőverezhet.
A Ranger-vásárlók tábora igencsak sokszínű, ahogy a szakmájuk is, hiszen például a méhészek ugyanúgy használják az autót, mint tűzoltók – ám a márkakereskedőknél megrendelhető és beszerelhető tartozékokkal (a keménytetőtől a kerékpártartón át a tetősátrakig)
a Ranger PHEV szinte bármilyen feladatra alkalmassá tehető.
A Ford Pro összes többi járművéhez hasonlóan
a Ranger PHEV mögött is ott áll a vállalat kiterjeszett garancia- és szervizcsomagajánlata. A Ford Pass mobilalkalmazással, és rugalmas finanszírozási konstrukciókkal, egyszerűbb az autó fenntartása, javul a produktivitás, valamint megnő az üzemidő, és csökken az üzemeltetési költség.
Kapcsolódó videó:
Forrás: Ford Global Media