Évértékelő – Ferdehátú Ford Focus 2019 - a sportos vezetést kombinálhatjuk a kényelemmel, a biztonsággal és a stílussal

2019.12.12
Az Escorthoz hasonlóan, a Ford Focus is óriási értékesítési sikert mutatott be Európában és a világ más részein egyaránt. Egyesek azt mondják, hogy az előző, harmadik generációs modell kissé önelégült volt, hiányzott belőle a mágia, amely a korábbi modelleket jellemezte, és elvesztette piacvezető helyét a gyorsan felfutó SEAT Leon és Kia Ceed riválisainak térhódításával. A legújabb Opel Astra és a Volkswagen Golf modellekkel erős versenyben a Ford aligha engedhette meg magának, hogy üljön a babérjain.


A Ford azt reméli, hogy az új lendületű negyedik generációs Focus elhallgattathatja ezeket a kritikákat és a modell folytathatja elődeinek értékesítési sikerét. Az előző modellhez hasonlóan most sincs három ajtós változat, de az ötajtós ferdehátú és kombi változat elérhető, míg az off-road stílusú aktív változat célja, hogy felhívja a figyelmet a divatos terepjárókra, mint például a Nissan Qashqai, a Peugeot 3008 és a SEAT Ateca.

A cél elérése nem jelenthet akadályt az új Focus előtt, hiszen a Focus előző generációja nem rendelkezett igazán varázserővel a bemutatótermekben. Bár sokan észreveszik, hogy a legújabb modell alakja tiszteletet parancsol még a riválisok előtt is, nem lehet tagadni, hogy a mai Focus sokkal szebb lett, mint valaha volt korábban.


Amikor a Ford Focus az 1990-es évek végén megjelent, egyenesen a kategóriája csúcsára ugrott, élvezték a vezetői a lenyűgöző mozgékonyságát. Igaz azt sajnos ki kell mondani, hogy később a következő generációk egy kicsit elveszítették ezt a vonzerőt, de a Ford azt állítja, hogy most visszaszerzi azt, amit az előző generációnál elveszített. Egy új, okos, elektronikusan ellenőrzött felfüggesztési rendszerre épül az új Focus felépítménye, és nagy teljesítményt nyújtó modern benzin- és dízelmotorok sorozata is rendelkezésre áll.

A motorok már ismertek korábbról, a többi Ford modellből, de ezeket tovább fejlesztették a gazdaságossági szempontok figyelembe vételével. Az 1,0 literes, háromhengeres EcoBoost mellett egy erősebb 1,5 literes változat is választható, és a Ford azt állítja, hogy a henger-deaktiváló rendszert elsőként ennél a motornál kínálják - két hengerrel duruzsolhat, ha a nagyobb teljesítményre nincs szükség. Választható a négy hengeres EcoBlue dízelcsomag is 1,5 vagy 2,0 literes verzóban, a nyolcsebességű automatikus sebességváltó pedig forgó fokozatválasztóval vezérelhető.


A legújabb Focus külseje is jellegzetesebben, stílusosabban illeszkedik a kocsi belsejéhez, ahol a Ford a minőség jelentős javulásával is büszkélkedhet. Rengeteg hely van benne, és a csomagtartó mérete majdnem megegyezik a Volkswagen Golf csomagtartójának méretével. A standard felszerelés átfogó a belépő szintű Zetec-en, nagyvonalú a középtávú Titánon és igazán elismerésre méltó a Vignale-nál. Az ST-Line sportos identitást kapott a sajátosságaihoz. Vannak még a masszív kinézetű Active modellek és a „forró” ferdehátú ST is.

Az Euro NCAP meggyőző ötcsillagos biztonsági besorolása azt jelenti, hogy a Focus a kategóriájának egyik legbiztonságosabb autója, több biztonsági technológiával rendelkezik, mint bármelyik Ford rendelkezett előtte. A Ford márka a 23. helyezett lett a 2019. évi Driver Power felmérésben, ami nem különösebben lenyűgöző, sőt az előző generációs Focus az induló 100 autó közül csak a 79. helyen végzett, de a gyártó arra számít, hogy a legújabb generációs modell eredménye sokkal jobb lesz.


A negyedik generációs Focus valóban a legjobb. Friss és naprakész belül és kívül egyaránt, ragyogóan fut az úton, és rendelkezik minden olyan technológiával, amelyre a legtöbb vásárlónak ma szüksége van. Néhány rivális talán praktikusabb vagy magasabb szintű technológiai szolgáltatásokat kínál – az új Volkswagen Golf pl. továbbra is a belső minőség osztályvezetője -, de a legújabb Ford Focus is rendkívül megbízható, mindenki számára elérhető és sokkal több, mint csupán egy átlagos családi autó.

Kapcsolódó videó:



Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk