Elkészült az első Mustang GTD prototípusa
2023.09.05
A világszínvonalú technológiával felszerelt új Ford Mustang GTD – mint a Ford legújabb Street-Legal teljesítményű autója - készen áll a legjobbak legyőzésére!
Az amerikai Allen Parkban (Michigan államban) egy szélcsatorna épülete mögött található tárológarázsban 2021-ben egy maroknyi csapattag gyűlt össze munkaidő után, hogy összedugják a fejüket, miképp tudnák megtervezni a legjobb európai sportautót. Ez akkor még papíron szinte lehetetlen álomnak tűnt.
Az eredmény pedig egy limitált szériás, ultra nagy teljesítményű utcai
Mustang lett, amely ma már nem álom.
A vadonatúj, 2025-ös
Ford Mustang® GTD, amelyet a Mustang GT3 ihletett, jövőre Le Mans-ban már indul a versenyen. A teljesítményében hihetetlen erős, többnyire szénszálas karosszériája és hátsó szárnya mindent elárul róla.
„
A Mustang GTD szétzúz minden előzetes elképzelést egy szuperautóról.” –
mondta Jim Farley, a Ford elnök-vezérigazgatója. „
Ez egy új megközelítés számunkra. Nem közúti autót terveztünk a pályára, hanem versenyautót az országútra. A Mustang GTD átveszi a versenytechnológiát a Mustang GT3 versenyautóból, szénszálas Mustang karosszériába csomagolva, és szabadjára engedjük az utcán.”
A Mustang GTD minden precíziós alkatrésze céltudatosan lett megtervezve. Egyetlen dologra tervezték: gyorsabban körbejárja a versenypályát, mint a versenyautók, amelyeken alapul. A Mustang GTD-t ugyanazok az emberek fejlesztették ki, mint a Ford Mustang további versenyautóit, többek között a Le Mans-győztes GT-t is.
Úgy építették meg, hogy a valaha leggyorsabban közlekedő Mustang legyen.
A Mustang GTD-t a rendelkezésre álló aktív aerodinamikából adódó elképesztő leszorítóerő, a hatalmas méretű gumiabroncsok elképesztő tapadása, a fejlett, kettős menetmagasság, rövid-hosszú kar elöl és a többlengőkaros hátsó felfüggesztés ülteti rá az aszfaltra. A szénkerámia fékeknek köszönhetően tekintélyesen megállja a helyét, tartalmaz még egy hátsó 8 sebességes duplakuplungos trans-tengelyt és egy könnyű szénszálas hajtótengelyt is a közel 50/50% súlyeloszlás érdekében.
Az már csak hab a tortán, hogy az 5,2 literes V8-as motor a becslések szerint legalább 800 lóerős lett.
„
Megszállottan átgondoltuk az alkalmazható versenytechnológiát. Ahogy elindítjuk, az még lenyűgözőbb, az meg elképesztő, amikor elhalad mellettünk.” –
mondta Mark Rushbrook, a Ford Performance Motorsports globális igazgatója. „
Amikor áttekintjük a tervezést, az aerodinamikát és az erőátvitel működését, megállapíthatjuk, hogy a Mustang GTD képében egy rakétaautót terveztünk az utakra.”
A Mustang GTD gyártása korlátozott lesz, és az ára várhatóan körülbelül 300 ezer dollárnál kezdődik majd. A Ford a Flat Rock-i összeszerelő üzemben kezdi meg majd az új Mustang gyártását, majd innen a kanadai Markhamben található Multimatic üzembe szállítják át, ahol a Ford Performance és a Multimatic csapatok kézzel fejezik be a versenyzés által ihletett precizitás érdekében.
A Mustang GTD 2024 végén, 2025 elején lesz elérhető.
Itt válogathatsz a készleten lévő Ford modellek közül:
Forrás: Ford Europe News