Egy ismert karton típusból kiindulva a 2022-es Ford F-150 Lightning Pickup Mega Power Frunk most az iparág legnagyobb első csomagtartójával büszkélkedhet

2021.12.01
Egy kartondobozból indult az ötlet, mely Mega Power Frunk néven ismert és meghatározza a teljesen elektromos 2022-es Ford F-150 Lightning pickup új első csomagtartójának kialakítását. Az iparágban a 400 liter űrmértékű ás 180 kg teherbíró képességű első rakterével jelenleg nincs más kihívója.

Az F-150 Lightning PickUp Mega Power Frunk teljesen átalakítja a rakodás szisztémáját a pickupok szegmensében. Hatalmas mérete, bőséges áramellátása, vízelvezető padlója és egy gombnyomással nyitható ajtó rendszere elképesztően fantasztikussá teszi!” – mondta el Linda Zhang, az F-150 Lightning program főmérnöke.



Sokan nem is tudják, hogy ennek a tágas és dinamikus raktérnek az ötlete egy egyszerű kartondobozból indult, kivágott ajtóval és felemelhető motorháztetővel.

Az Ügyfél igényeinek megértése

Még 2018 februárjában kezdődött az ötlet qa Team Edisonnal – a Ford dedikált akkumulátoros elektromos járművek inkubátorával, amely a különböző csapatok közötti szoros együttműködést foglalja magában, hogy megoldásokat találjanak az ügyfelek igényeire. Fiatal felhasználói élményt tervezők egy kis csoportja elindult Kaliforniába, ahol leültek a Ford tényleges kisteherautó- és flottaügyfeleivel, hogy megbeszéljék, hogyan használhatnák ki a legjobban ezt a funkciót. A prototípust, amely az egyszerűség és a költség kedvéért kartonból készült el körülbelül egy nap alatt, olló és ragasztó segítségével, minden találkozóra elhozták, hogy segítsenek az ügyfeleknek elképzelni ezt az új lehetőséget.



A stúdióban Greg Ardisana, a személygépjárművek tervezési stratégiai igazgatója és az Edison csapat többi kutatótagja tanácsadóként dolgozott a tervezés mellett, amikor az ügyfelek részéről kérdések merültek fel, ami szoros együttműködést eredményezett a csoportok között.

Mivel a funk egy új kihívás volt, az összes kisteherautó-ügyfél, akivel kapcsolatba léptünk, nagyon izgatott volt, hogy mi lehet ez, és milyen hasznot húzhatnak belőle a mindennapi életükben.” – mondta Ardisana. „El kellett fogadnunk, azt amit akartak, és meg kellett találnunk a módját, hogy mindezt teljesítsük.

A pickup vásárlók nem egy, hanem két golftáska gond nélküli elhelyezését képzelték el, még akkor is, ha aznap nem golfnap volt. A kiegészítő tároló pedig biztonságban tartja az értékeket, mivel zárható és biztonságos. A flottatulajdonosok látták, hogy a személyzet ezt a teret betonzsákok szállítására és elektromos szerszámaik feltöltésére használja az építkezéseken. Az ügyfelek éjszakai lámpákat szerettek volna üzemeltetni róla, beépített konnektorokat, munkafelületet és optimalizált hozzáférési magasságot, hogy a rakteret valóban használhatóvá tegyék. Mindezek az értékes meglátások egy egyszerű kartonlapból indultak.



Aszimmetrikus megoldás két golftáskához

Voltak kihívások! A járműépítészeti mérnökök által megadott rakománymennyiségek miatt az első kihívás a funk méretének meghatározása volt. Két golftáskának mindenképpen el kellett férnie, de ez azt jelentette, hogy fel kellett áldozni a szimmetrikus, ún. ’frank’ kialakítást.

A csapat úgy kezelte, mint egy hűtődobozt, amelynek tartósnak és könnyen tisztíthatónak kell lennie, és gumírozott padlóval kell rendelkeznie csúszásgátló tulajdonságokkal. Miután a ’frunk’ belefért a fő héjba, a következő akadály az volt hogy megtalálják a módját, hogy az összes funkciót hozzáadhassák az ügyfelek kívánságlistájához.

Világítás és teljesítmény

A világítás tipikus csomagtérvilágításként indult. Működőképes volt, de a „wow” faktor hiányzott. Így a csapat elfordította és beépítette a kisteherautó-fejlámpákat a motorháztetőbe. A lámpák fényforrást kínáltak a motorháztető belső oldalán, ami megakadályozta, hogy a rakomány blokkolja a fényeket, és megszüntette a rakománytér nem kívánt tükröződését és árnyékolását is.

Négy elektromos aljzat és két USB-töltő került ide beépítésre, amelyek sokoldalúságot biztosítanak a munkához és a játékhoz egyaránt. 2,4 kilowatt teljesítmény áll rendelkezésre a tévétől a laptopon át a hangszórókon át az elektromos szerszámokig és egyéb eszközökig, szinte mindenhez.



Hozzáférhető, leereszthető és könnyen nyitható és zárható

Végül pedig a tárgyak emeléséhez és a csomagtartóból való eltávolításához a derékmagassághoz igazított hozzáférést kellett biztosítani, mivel az ügyfelek nem akarták, hogy magasra kelljen nyúlni a felszerelésekért. A vízelvezető hűtőrácsot a motorháztetőbe integrálták a mérnöki és tervezői csapatok, akik egy Ford Expedition hátsó rakteréhez hasonló megközelíthetőségi magasságot tudtak kialakítani. A Mega Power Frunk motoros nyitási és zárási rendszerrel rendelkezik, amely hat különböző módon nyitható ki, pl. telefonról a FordPass alkalmazásból, vagy a hűtőrácson lévő integrált nyomógombbal is.

Ha a kosár nyitva van, a vásárlók jéggel és italokkal tölthetik fel, hogy „funkgate” legyen belőle, mivel vízálló, tisztítható és leereszthető padlóval is rendelkezik.

Steve McInally, a funkciók felügyelője elmondta, hogy a csapat minden részletet, mint lehetőség megvizsgált. „Minden döntésünkben az ügyfelet helyeztük előtérbe, és meg tudtuk növelni a Mega Power Frunk kapacitását.” – mondta. – És ez fel fogja forgatni a piacot! A 2022-es F-150 Lightning pickup 2022 tavaszától lesz elérhető.

Forrás: Ford Global Media
Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk