Bemutató - A sportos és karcsú vadonatúj Ford Kuga a Ford legelektromosabb járműveként a legnépszerűbb jármű lett a SUV szegmensben
2020.03.18
A vadonatúj Ford Kuga SUV - a Ford legelektromosabb járműve - karcsú, vonzó új külső kialakítással, prémium felszereltséggel hódítja meg a piacot.
A kifinomult stílusjegyekkel rendelkező vadonatúj Kuga Titanium, a sportos Kuga ST-Line és a már korábban megismert előkelő megjelenésű Kuga Vignale 2020-tól már korszerű hibrid hajtáslánccal érhető el, amely az osztályában a legjobb üzemanyag-hatékonyságot biztosítja. Az átlagos üzemanyag megtakarítás elérheti akár a 28%-ot is, az előző generációs modellekhez képest.
A
Kuga széleskörű hajtómű-választéka, a
Kuga Plug-In Hybrid (konnektoros hibrid), a
Kuga EcoBlue Hybrid (lágy-hibrid) és a
Kuga Hybrid (teljesen hibrid) változatai mellett választhatunk a Ford 2,0 literes
EcoBlue dízel, 1,5 literes
EcoBlue dízel és 1,5 literes
EcoBoost benzinmotorok között, melyekhez egy intelligens, nyolcsebességű automata sebességváltó is rendelkezésre áll.
A vadonatúj
Kuga még intuitívabb kényelmet és vezetést támogató rendszereket is nyújt, beleértve a
FordPass Connect modemet, amely segít a tulajdonosoknak a
Kuga Plug-In Hybrid hibáinak kijavításában, továbbá rendelkezésre áll a
FordPass alkalmazás is az új elektromos járműfunkciókkal együtt.
Az elérhető kifinomult technológiák közé tartozik a
vezeték nélküli töltőpad és a
Ford SYNC infotainment rendszere is, amelyet egy 8 hüvelykes központi érintőképernyőn keresztül vezérelhetünk. A prémium szintű
B&O hangrendszer kiváló minőségű hangélményt nyújt, míg az
iparág első, nem szabályos formájú, 12,3 hüvelykes LCD-műszercsoportja „full color szín” módban működik, így sokkal informatívabb, intuitívabb és könnyebben olvasható le róla minden fontosabb információ.
Az új
Stop & Go technológia, a
sebességkorlátozó táblák felismerési rendszere és a
sávtartó technológiák mind segítenek a járművezetőknek a forgalomban, miközben a
prediktív „görbefény” technológia és a
LED alapú fényszórók segítik a járművezetőket sokkal tisztábban látni a sötétben. A
„head-up” kijelző technológia megoldja, hogy a járművezető szem előtt tartsák az utat, az
Active Park Assist pedig lehetővé teszi a teljesen automatizált parkolási manővereket, mindössze egy gombnyomásra.
A kategóriájában a legjobb hátsó ülések előtti lábtér mellett
a legjobb poggyásztérrel is rendelkezik. Ez utóbbi a 150 mm távolságban előre-hátra szabadon elcsúsztatható második üléssorral valósítható meg.
A
Kuga 2020-ra a Ford legkeresettebb SUV-jává vált Európában. A
Fiesta és a
Focus után a régióban a harmadik legjobban eladott
Ford jármű lett. Az ügyfelek 161400 új Kuga járművet vásároltak 2019-ben Európában, ami közel 5 százalékos növekedést jelent az előző évi adatokhoz képest. Ez is hozzájárult a Ford összes SUV eladásának tavalyi, több mint 6 százalékos növekedéséhez.
„
A teljesen új Kuga a legjobb példa a Ford ember-központú tervezési megközelítésére; amelyet a SUV-vevőkkel történt szoros együttműködésben fejlesztettek ki. Mindezt azért, hogy megkülönböztetett stílust, példa nélküli hajtómű-választást, prémium kényelmet és fejlett technológiákat biztosítson a járműben utazók számára, amelyek megkönnyítik a járművezető és az utasok életét az autón belül és azon kívül is.”- mondta
Stuart Rowley, a
Ford Europe elnöke.
A Ford ügyfelek visszajelzése által tervezték
A vadonatúj
Kuga a
Ford új, globális elsőkerék-meghajtású, rugalmas architektúráján alapszik, amely támogatja a továbbfejlesztett aerodinamikát a jobb üzemanyag-hatékonyság érdekében- A
Kuga tömege ezzel közel 80 khg-mal csökkent (az előző generációs modellekhez képest).
Az új architektúrát úgy fejlesztették ki, hogy javítsák az ütközési biztonságot, és így hozzájárulnak a
Kuga Euro NCAP 5-csillagos biztonsági besorolásához.
A vadonatúj Kuga sokkal kifinomultabb és letisztultabb az elődeihez képest. A korszerűsített sziluett hosszabb tengelytávval és szélesebb keréktávval rendelkezik, ami nagyobb stabilitást eredményez. Hosszabb lett a motorháztető; nőtt a hátsó szélvédő dőlésszöge is. Az eredmény egy sokkal energikusabb, fürge és dinamikus megjelenés lett, mint az előző generációnál azt megtapasztalhattuk.
A testre szabható spektrum magában foglalja a
Kuga Vignale, a
Kuga ST-Line és a
Kuga Titanium variánsokat. Mindegyik egyedi karakterrel rendelkezik, és az ügyfelek személyiségeit tükrözhetik vissza.
Ford Kuga Titanium
A kortárs és magabiztos stílusban megépített
Kuga Titanium azt a magas szintű minőséget tükrözi, amelyet az ügyfelek igényelnek. A kiemelt jellemzők közé tartozik a sportos elülső lemez, a karosszériatest színű tükrök, az ajtó fogantyúi, a nappali LED-es világítás és a standard 17 hüvelykes, vagy az opcionális 19 hüvelykes könnyűfém felnik.
Ford Kuga Vignale
Az előkelő
Kuga Vignale exkluzív specifikációkat és aprólékos formai kivitelezést rejt a testre szabott díszítések révén, beleértve a szatén alumínium bevonatot a tetősíneknél, a lökhárítóknál és a betéteknél, valamint az egyedi és elegáns első és hátsó lökhárító kialakításokkal. A karosszéria külső részein kívül a
Vignale felirattal ellátott, krómozott elülső hálórács és az iker kipufogócsövek is megtalálhatók ezeken a modelleken a standard 18 hüvelyk méretű és az opcionális 19 vagy 20 hüvelykes könnyűfém felnik mellett. A Windsor bőr ülések, az exkluzív
Vignale hatszögletű kialakítás, a bőrrel bevont fűtött kormánykerék és a velúr padlószőnyegek tovább emelik a belső tér színvonalát.
Ford Kuga ST-Line
A
Ford Performance modellek ihlette
Kuga ST-Line karosszéria testszínű lökhárítókat tartalmaz; valamint díszes hűtőrácsot, elülső elcsúsztatható lemezzel, a hátsó diffúzor és a tetősínek viszont fekete színezést kaptak. A nagy méretű hátsó spoiler, a standard 18 hüvelykes vagy az opcionális 19 hüvelykes könnyűfém felnik, az iker sport kipufogók növelik a jármű sportos karakterét. Az exkluzív
ST-Line ülés minták kontrasztos vörös öltésekkel, a könnyűfém pedálok, a lapos fenekű kormánykerék, valamint az
ST-Line padlószőnyegek is tükrözik az ST-Line igazi személyiségét.
"
A Kuga-vásárlók kifejezték, hogy készen állnak a még érzelmesebb tervezésre, és a teljesen új Kuga-val most mindezt megvalósítottuk. Vizuálisan is szélesebb – s ezért minden ügyfelünk sokkal izgatottabbnak érzi magát.”- mondta Amko Leenarts, a Ford Europe tervezője. „A teljesen új belső tér olyan lett, mint egy szentély, amelyet úgy alakítottak ki, hogy lehetővé váljon benne a mindennapi élet. Harmonikus és szellős, összeolvad a prémium anyagokkal, a pontos kivitelezéssel és a legkorszerűbb technológiákkal.” – tette hozzá
Leenarts.
A vadonatúj Kuga 12+1 színben kapható, beleértve az új fémes diffúz ezüstöt és a Sedona narancsot. A Panther kék kizárólag a Vignale modelleknél érhető el, ehhez csatlakozik itt még a prémium, hármas rétegű Lucid vörös és Star gyöngy-fehér színvariáns is.
Példátlan erőátviteli sokféleség
A Ford elkötelezett amellett, hogy minden Európában forgalomba hozott személygépjármű esetében kínáljon elektromos hajtásláncot. 2021 vége előtt az Európában forgalmazott elektromos járművek választékát 18-ra kívánják növelni. A teljesen új Kuga az első olyan Ford jármű, amely esetében egyszerre kínálják a plug-in hibrid, a lágy-hibrid és a full hibrid hajtáslánc-technológiát.
Kuga Plug-In Hybrid
A vadonatúj
Kuga Plug-In Hybrid (konnektoros hibrid) a hagyományos belsőégésű motorok által kínált vezetési tartományt és szabadságot biztosítja az elektromos hajtás hatékonysága és finomítása mellett.
A teljesítmény-elosztott architektúra ötvözi a 2,5 literes, négyhengeres Atkinson-ciklusú benzinmotort, az elektromos motort és a generátort, valamint a 14,4 kWh-os lítium-ion akkumulátort, így mindösszesen 225 lóerő áll a rendelkezésünkre.
A
Kuga Plug-In Hybrid 72 km NEDC (56 km WLTP) tiszta elektromos vezetési távolságot, 100 km-en 1,2 liter NEDC üzemanyag megtakarítást (1,4 l / 100 km WLTP) és 26 g / km NEDC / 32 g / km WLTP CO2-kibocsátással.
Az akkumulátort az első sárvédőre szerelt töltőcsatlakozóval tudjuk feltölteni, de az autó mozgásakor az akku automatikusan is töltődik olyan regeneratív töltési technológiával, amely visszatáplálja a fékezés során elvesztett kinetikus energiát.
Az akkumulátor teljes feltöltése egy külső 230 voltos áramforrásból kevesebb, mint 6 óra.
A járművezetők az
EV Auto, az EV Now, az
EV Later és az
EV Charge üzemmódok közül kiválaszthatják, hogy mikor és hogyan töltsék az akkumulátort. Amikor az akkumulátor eléri a legalacsonyabb töltési állapotot, a
Kuga automatikusan visszatér
EV Auto üzemmódba - kiegészítve a benzinmotor teljesítményét az elektromos motor segítségével, a visszanyert energia felhasználásával az optimális üzemanyag-hatékonyság érdekében.
Ford Kuga EcoBlue Hybrid
A vadonatúj
Kuga EcoBlue Hybrid tovább javítja a
Ford 150 lóerős 2,0 literes
EcoBlue dízelmotorját a még nagyobb üzemanyag-hatékonyság érdekében. A lágy-hibrid technológia főtengely-vezérelt integrált indító-generátorral (BISG) működik, amely a standard generátor helyébe lép, lehetővé téve az energia visszanyerését és tárolását a jármű lassulásakor, és egy 48 voltos lítium-ion léghűtéses akkumulátort töltését ellátva. A BISG önálló motorként is képes működni, és a tárolt energiát felhasználva elektromos nyomaték-segítséget nyújt a motor számára a normál haladáshoz vagy a gyorsulások során, továbbá a jármű elektromos kiegészítőinek a működtetéséhez.
A 48 V-os rendszer lehetővé teszi az új
Kuga Auto Start-Stop technológiájának további helyzetekben történő működtetését is a további üzemanyag-megtakarítások elérése érdekében, hozzájárulva a 4,3 l / 100 km NEDC (5,0 l / 100 km WLTP) üzemanyag-megtakarításhoz és a 111 g / km NDEC (132 g / km WLTP) CO2-kibocsátáshoz.
Ford Kuga Hybrid
Ez a modell csak 2020 második felében lesz rendelhető. A
Kuga Hybrid egy öntöltő rendszerű, teljes hibrid hajtásláncot használ, amely lehetővé teszi a tisztán elektromos vezetési képességeket, és
ötvözi a 2,5 literes Atkinson ciklusú benzinmotort; az elektromos motort; a generátort; a lítium-ion akkumulátort; és a Ford által kifejlesztett teljesítmény-megosztott automatikus sebességváltót. A
Kuga Hybrid elsőkerék-hajtással és a Ford Intelligens összkerékmeghajtású változatában is kapható lesz, várhatóan 5,6 l / 100 km NDEC üzemanyag-megtakarítással és 130 g / km CO2-kibocsátást eredményezve.
A motorválaszték
A teljesen új
Kuga-vásárlók választhatnak a
Ford EcoBoost benzines és a
Ford EcoBlue dízelmotorok korszerűsített kínálatából, az optimalizált teljesítmény és további finomítások mellett. A hajtóműveket a szokásos automatikus indítás-leállítás (Start/Stop) rendszer támogatja az üzemeltetési költségek csökkentése érdekében, valamint az optimális gazdaságos üzemmódot támogatják a rendelkezésre álló sebességváltók is, beleértve a hatfokozatú kézit és az új, nyolcsebességű automatát.
Kuga EcoBlue 2.0 literes dízelmotor
A 190 lóerős 2,0 literes EcoBlue motor üzemanyag-hatékonysága 4,8 l / 100 km NED (5,9 l / 100 km WLTP), a CO2-kibocsátása 127 g / km NEDC (155 g / km WLTP).
Az üzemanyag-fogyasztás hatékonyság javul egy integrált szívórendszer beépítésével, amely optimalizálja a motor levegő beáramlását és az alacsony inerciájú turbófeltöltőt is. A szelektív katalitikus redukciós kibocsátás utókezelés hozzájárul a jobb NOX-csökkentéshez.
A további EcoBlue újítások, amelyek csökkentik a súrlódást:
10 mm-es eltolású hajtókar kialakítás, amely minimalizálja a dugattyú oldalsó terhelését, csökkentve a hengerfalakkal szembeni dörzsölési erőket.
Acél dugattyúk az optimalizált méretekhez és a hőmérséklet növekedés csökkentett terjedéséhez.
A forgattyústengely minimalizált átmérője.
Íves kialakítás az olajteknőben, hatékonyabb áramlás a vezérműtengelyhez és az olajszivattyú hajtószíjaihoz.
Kuga EcoBlue 1.5 literes dízelmotor
A Ford 1,5 literes EcoBlue dízelmotorja 120 lóerő leadására képes, az üzemanyag-fogyasztás hatékonysága 4,2 l / 100 km NEDC (5,1 l / 100 km WLTP), a CO2-kibocsátása 109 g / km NEDC (133 g / km WLTP).
Innovatív technológiák, amelyek a motor működését támogatják:
Víz-levegő töltéses hűtés a hatékonyabb égés és a kibocsátás csökkentése érdekében.
Integrált szívócsatorna a motor optimális levegő-beáramlásához.
Alacsony tehetetlenségű turbófeltöltés a gyorsabb, jobban ellenőrizhető turbó válasz érdekében, magas hőmérsékleten történő alkalmazásra tervezett rakétamotor-anyagokkal.
Nagynyomású üzemanyag-befecskendező rendszer, amely érzékenyebb, csendesebb és pontosabb.
Kuga EcoBoost 1.5 literes benzinmotor
Az 1,5 literes EcoBoost benzinmotor 120 és 150 lóerős változatban is elérhető. Az üzemanyag-fogyasztás hatékonyság 5,5 l / 100 km NEDC (6,6 l / 100 km WLTP), a CO2-kibocsátás 125 g / km NEDC (150 g / km WLTP), amelyet kiegészítettek a Ford első hengert deaktiváló rendszerével is a három hengeres motor esetén.
Ez a technológia automatikusan leállítja a motor egyik hengerét, ha nincs szükség a teljes kapacitásra, például amikor csak kis fordulatszámon járkálunk vagy utazunk. A henger deaktiváló rendszer mindössze 14 milliszekundum alatt képes leállítani vagy újra bekapcsolni az érintett hengert – sokkal gyorsabban, mint egy szempillantás - a teljesítmény csökkenése nélkül.
A központi EcoBoost technológiák, beleértve a fejlett turbófeltöltést, a nagynyomású közvetlen üzemanyag-befecskendezést és a kettős-független, változó vezérlésű időzítést, szintén rendelkezésre állnak. A részecskekibocsátást a szokásos gázrészecske-szűrő technológiával csökkentik.
További újítások a rendszerben a következők:
„A” portos üzemanyag-befecskendezés és a közvetlen üzemanyag-befecskendezés új kombinációja, amely elősegíti a nagyobb teljesítmény és reakcióképesség elérését a megnövelt üzemanyag-fogyasztás hatékonyság mellett, különös tekintettel az üzemanyag-fogyasztás hatékonyság fokozására alacsonyabb motorterhelések esetén.
Alacsony súrlódású háromhengeres architektúra, amely természetesen magas nyomatékot szolgáltat még igen alacsony fordulatszám mellett is.
Integrált kipufogó-elosztó rendszer, amely javítja az üzemanyag-fogyasztás hatékonyságát azáltal, hogy segíti a motort az optimális hőmérséklet gyorsabb elérésében, és nagyobb nyomatékot generál, minimalizálva a kipufogógázok hengerek és turbófeltöltő közötti távolságát.
Teljesen alumínium konstrukció a csökkentett tömeg érdekében.
Új 8 sebességű automata sebességváltó
A Ford új, igen gyorsan váltó, nyolcsebességes automata sebességváltóját úgy tervezték meg, hogy tovább optimalizálja az üzemanyag-fogyasztás hatékonyságát és a reagáló teljesítményt. Kapható a 120 lóerős 1,5 literes EcoBlue és a 190 lóerős 2,0 literes EcoBlue motorokkal.
A sebességváltó jellemzői:
Adaptív váltásütemezés, amely az egyes vezetési stílusokat kiértékeli a sebességváltás időzítésének optimalizálása érdekében. A rendszer képes felismerni z emelkedőket és a lejtőket vagy a keményebb kanyarokat is, és ennek megfelelően állítja be a sebességváltót a stabilabb, vonzóbb és kifinomultabb vezetési élmény érdekében.
Adaptív sebességváltó-minőség-ellenőrzés, amely a jármű- és a környezeti információkat értékeli, hogy elősegítse a tengelykapcsoló nyomásának folyamatos észrevétlen sebességváltást. A technológia a váltás simaságát a vezetési stílushoz is igazíthatja.
„
Az összes méret nem felelhet meg mindenkinek, tehát az összes új Kuga számára kidolgoztunk egy átlagos erőátviteli stratégiát, amely segít az ügyfeleknek megtalálni az életmódjukhoz legmegfelelőbb megoldást, és ezáltal támogatjuk a SUV sofőröket azáltal, hogy egyszerűsítettük az elektromos életmódra való áttérést.”- mondta
Joerg Beyer, a
Ford Europe mérnöki ügyvezető igazgatója.
"
A Kuga az első Ford jármű, amely a kifinomult Ford Hybrid hajtómű megoldások teljes választékát kínálja."
A
Kuga először kínálja a
Drive Mode technológiát is, amely lehetővé teszi a járművezetőknek a fojtószelep válaszának, a kormányzás és a tapadás erejének ellenőrzését, valamint az automata modellek sebességváltójának időzített beállítását, hogy a szükséges válaszokat és a teljesítményt a vezetés valós forgatókönyvéhez igazítsák.
A normál, a sport és a gazdaságos (eco) mód mellett a „csúszó” mód a járművezetők számára nagyobb biztonságot nyújt a kevésbé jó tapadású felületeken, mint például hó és jég esetén. A mélyebb hó vagy a homok mód is segít fenntartani a jármű lendületét a puha, deformálható felületeken.
Fejlett vontatási mód
A vadonatúj
Kuga minden eddiginél könnyebben vontathat bármit a kis pótkocsiktól a nagy lakókocsikig. Ebben két innovatív vontatási megoldás is segíti, a vontatási kapacitása pedig 2100 kg-ig terjedhet, az erőátviteli konfigurációktól függően.
Az elektromos működtetésű, visszahúzható vonórúd a csomagtartóban található, kényelmesen elhelyezett gomb segítségével vezérelhető. Csak meg kell nyomnunk egyszer a gombot, és a golyó nyaka kilép a tárolási helyzetéből a jármű alatt. A gomb újbóli megnyomásával ez automatikusan eltűnik az autó alatt. Ezenkívül a levehető vonóhorog is rendelkezésre áll, és könnyen rögzíthető a helyére. Ha nem használjuk, a gömb nyakát a csomagtartóban tárolhatjuk.
Továbbfejlesztett kényelem és igazi járművezetői élmények
A kényelem, a tágasság, a rugalmasság és az összekapcsolhatóság kulcsfontosságú, hogy a Kuga járművezetői és utasai a legnagyobb élményben részesülhessenek. A vadonatúj Kuga 44 mm-rel szélesebb és 89 mm-rel hosszabb, mint a korábbi generációs modellek, míg a tengelytáv 20 mm-rel megnőtt. Az autó belsejében így jobban elfér a vállunk, a csípőnk és jóval nagyobb lett a belső tér mind az első, mind a hátsó ülésen utazók számára, annak ellenére, hogy a teljes magasság ugyanakkor 6 mm-rel alacsonyabb, mint az előző generációs modellek esetében.
A hátsó ülésen utazók számára először jelentek meg a fűthető ülések, ezzel párhuzamosan
a teljes második üléssor előre/hátra mozgatható, így a 645 literes poggyásztér 1035 literesre bővíthető. Távirányító funkcióval a második üléssort teljesen lehajthatjuk.
A csomagtartó-szőnyege megfordítható. Az egyik oldalán jó minőségű velúr borítás található, amely a jó minőségű megjelenésért és érzékenységet tükrözi, a másik oldalon sokkal tartósabb, robusztus gumi felülettel találkozhatunk, ha pl. nedves vagy sáros sporteszközöket kívánunk szállítani a csomagtartóban.
A teljesen új Kuga belső tere innovatív és fejlett kényelmi technológiákat tartalmaz, amelyek elősegítik a jármű zökkenőmentes beilleszkedését az ügyfelek mindennapi életébe.
A Kugát először kínálják a FordPass Connect modem technológiával, amely lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy a járművet bármilyen helyről távolról vezérelhessük. Amellett, hogy a járművezetőknek sokkal gyorsabb, és kevésbé lesz stresszes egy utazás megtervezése, mivel rendelkezésre áll a folyamatosan frissített navigációs
Live Traffic rendszer is, a
FordPass Connect számos további funkciót is kínál a
FordPass mobilalkalmazáson keresztül a kényelmesebb élmény érdekében, beleértve:
Ajtó zár kinyitása, hogy távolról hozzáférhessünk a Kuga-hoz.
Távindítás a Kuga modellekhez, amely lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy az út megkezdése előtt leolvasszák a szélvédőt vagy lehűtsék a Kuga hőmérsékletét.
Jármű-kereső, amely segít a tulajdonosoknak megtalálni autóikat egy bevásárlóközpontok parkolójában.
A jármű állapotának, az üzemanyag és az akkumulátor töltöttségi szintjének, a riasztás állapotának, a gumiabroncsok nyomásának, az olaj élettartamának és egyéb más paramétereknek az ellenőrzése.
A
FordPass alkalmazás új funkciókat is kínál, amelyek még hatékonyabbá teszik az elektromos járművekkel kapcsolatos előnyök kihasználását, így többek között:
Töltési szint, az akkumulátor töltöttségi szintjének és az elektromos vezetési tartománynak a figyelése.
Töltőállomás-kereső, amely segít az ügyfeleknek könnyedén megkeresni és navigálni több mint 125 ezer töltőpontot 21 országban, beleértve a csatlakozó típusát és a nyilvános vagy korlátozott hozzáférés állapotát.
Funkciók, amelyek segítenek a járművezetőknek a lehető legtöbbet kihozni a töltésből azáltal, hogy előre beállítják a jármű töltési idejét, hogy a villamosenergia-tarifákat a lehető legjobban kihasználhassák, beállítsák a kívánt töltöttségi szinteket, és értesüljenek az elért díjszintekről.
Utazási és töltési naplók, amelyek segítik az ügyfeleket a jármű energia- és üzemanyag-felhasználásának figyelemmel kísérésében és felülvizsgálatában, ideértve a felhasznált energiát, a tisztán elektromos megtett távolságot és a regeneratív fékezési tevékenységet.
A műszerfal alatti új
vezeték nélküli töltőpad lehetővé teszi a járművezetők számára a kompatibilis okostelefonok könnyű feltöltését, és segít a járművezetőknek útközben is kapcsolatban maradni, miközben végleg elbúcsúztunk a középső konzol kábelcsíkjaitól. A töltőpad automatikusan felismeri a kompatibilis eszközöket a töltés kezdeményezéséhez.
Az eszközök Bluetooth kapcsolaton keresztül továbbra is csatlakozhatnak a Ford SYNC 3 kommunikációs és szórakoztató rendszeréhez vezeték nélküli töltés közben is, amelyet egy 8 hüvelykes központi érintőképernyő támogat, amelyet ujjmozdulatokkal tudunk kezelni.
A
SYNC 3 lehetővé teszi a járművezetők számára, hogy hang-, navigációs és klímafunkciókat, valamint a csatlakoztatott okostelefonjainkat egyszerű hangutasításokkal vezérelhessük. Az Apple CarPlay és az Android Auto™ kompatibilitása természetesen ingyenes.
Az új, 12,3 hüvelykes LCD műszercsoport az első az iparágban, amely nem zárt, szabályos formában alkalmazza a technológiát, amely így lehetővé teszi az ívelt felső élek zökkenőmentes belső kialakítását. A szabad formátumú panelen a képernyőn beágyazott áramkörök találhatók, amelyek lehetővé tették a tervezők számára, hogy a hagyományos téglalap alakú kialakításon kívüli formákat alakíthassanak ki.
Ezenkívül a
24 bites „valódi színes” digitális műszercsoport részletes, nagy felbontású, intuitívabb képeket és ikonokat generál a teljes színes spektrumban, így világosabb, és kevésbé fárasztó a szemünk számára és természetesen könnyebben is olvasható.
Az új
B&O hangrendszer segítséget nyújt az utasok számára a hangminőség kihasználásában. Az erőteljes 575 wattos, 10 hangszórós rendszer külső csatolt mélysugárzóval is rendelkezik a sima basszus hangok előállítása érdekében, miközben a hanghullám-csillapítók helyzetét a műszerfalban úgy optimalizálták, hogy szélesebb hangfrekvenciát biztosítson az ülő utasok szintjében, ugyanakkor biztosítsa a legjobb hangzást a minden bent ülő számára. Az átfogó statikus és dinamikus hangolás biztosítja a hallgatási élmény fenntartását a vezetési körülményektől függetlenül.
A Ford kéz nélküli csomagtérajtó-nyitási technológiája lehetővé teszi a csomagtartóhoz való hozzáférést akkor is, amikor pl. élelmiszert, gyerekeket vagy sportfelszerelést helyezünk be, és mindkét kezünk foglalt. Ekkor egy egyszerű rúgás szerű mozgást kell csak a lábunkkal tenni a hátsó lökhárító alatt.
A belső zajok csillapítása, finomítása érdekében az Active Noise Control három, a kabin egészére stratégiailag elhelyezett mikrofont is alkalmaz, amely figyeli a motor zaját a belső terekben. A rendszer ezután az ellenkező hanghullámokat generálja az audiorendszeren keresztül, s így kiküszöböli a nem kívánt motor- és erőátviteli zajokat. Ez a szabvány rendelkezésre áll a
Kuga Plug-In Hybrid Vignale, a
Kuga EcoBlue Hybrid és a
Kuga 2,0 literes EcoBlue Vignale modellekhez, és jelentősen hozzájárul a belső csend új szintjéhez.
Bizalmat ösztönző további technológiák
A vadonatúj Kuga tovább növeli a SUV vezetési élményét a fejlett vezetést támogató technológiákkal, amelyek célja, hogy a vezetők számára bizalmat teremtsenek a kormány mögött, és segítsenek nekik koncentráltan mozgásban maradni.
A
fejlett sávtartó rendszer részeként debütáló
Ford BLIS Assist ötvözi a
Ford Blind Spot Információs Rendszerét (
BLIS) és a
sávtartó technológiát, hogy figyelemmel kísérje a vezető vak látóterét és haladéktalanul megjelenítse a kocsinkat hátulról megközelítő járműveket, miközben több sávos utakon haladunk. Ha a járművezető jelzi a sávváltást, vagy a vezérlőrendszer pusztán csak érzékeli, hogy sávot akarunk váltani, és a jármű megközelíti a vak látóteret, ami potenciális ütközéshez vezethet, akkor ellenkormányzással figyelmezteti a vezetőt és ezzel a sávváltás manőverének elkerülésére szolgál.
Az új
helyi veszélyekre figyelmeztető információs technológia - amelyet a
FordPass Connect engedélyez - képes a vezetőket értesíteni az utakon levõ veszélyes helyzetekről, még akkor is, ha az esemény az út kanyarodása vagy más járművek miatt még nem látható. Az értesítéseket a műholdas navigációtól függetlenül kézbesítik, és a helyi hatóságoktól, a sürgősségi szolgálatoktól és a „felhőhöz” kapcsolódó egyéb járművek vezetési adataiból származnak.
A veszélyek bejelentése, beleértve az útépítést is, a lerobbant járműveket, a kóborló állatokat, az út széli gyalogosokat és váratlan tárgyakat az út szélén - ezek mind veszélyes körülményeket jelenthetnek.
A
Ford Kugában a Ford elsőként alkazmazta az új, elsősorban az útkereszteződéseknél hasznos
ütközést elkerülő technológiáját, amely összekapcsolódik
az aktív fékezési technológiával. Ez úgy működik, hogy automatikusan aktiválja a fékeket, hogy elkerülje vagy enyhítse a balesetek közvetlen hatásait, ha a vezető áthalad egy útkereszteződésen és a rendszer azt állapítja meg, hogy elkerülhetetlen egy ütközés.
A
gyalogosok és a kerékpárosok észlelési technológiája szintén figyelmezteti a járművezetőket az úton lévő emberekre, akik a jármű elé kerülhetnek. Ezeknek a funkcióknak az az elsődleges célja, hogy a járművek és a gyalogosok közötti ütközésének súlyosságát csökkentsék, vagy hogy a járművezetők az esetleges ütközéseket elkerüljék.
Az
adaptív sebességtartó automatika (ACC) a Stop & Go rendszer, a sebességkorlátozás táblák felismerési lehetősége és a sávtartás technológia is segíti a járművezetőt abban, hogy fenntartsa a biztonságos távolságot az előtte haladó járművektől. A rendszer a hosszú közúti utazások során is képes csökkenteni a stresszt azáltal, hogy a járművet a saját sávjának a középvonalán tartja, és a jármű sebességét a törvényes korlátok közé beállítja. Ez még kiegészül a fedélzeti navigációs rendszer adatainak értékelésével is.
A
Stop & Go rendszer - amely már a nyolcsebességű automata sebességváltóval is elérhető - lehetővé teszi az adaptív sebességtartó automatikának (ACC), hogy a jármű teljesen leálljon a forgalomban és automatikusan elinduljon, ha a megállási időtartam kevesebb, mint 3 másodperc. 3 másodpercnél hosszabb megállási idő esetén a vezetőnek óvatosan rá kell lépnie a gázpedálra, hogy a motor elinduljon.
A
Lane Centering technológia figyeli az útjelzéseket és enyhe, de észrevehető nyomatékot képes alkalmazni a kormányrendszerre, hogy segítsen a járművezetőknek a sávjuk középvonalán maradni, amikor az ACC rendszer aktiválódik. Úgy tervezték, hogy a vezetőket ez a rendszer egészen 200 km/h sebességtartományig támogatja. Ez a technológia vizuális és hallható figyelmeztetéseket is ad, ha azt észleli, hogy a vezető nem fogja a kormánykereket.
A
Kuga az első Ford SUV Európában, amely vetített kijelzőt (HUD) is kínál egy speciális mozgatható polikarbonát-képernyőn megjelenítve, amely segít a járművezetőknek, hogy miközben szemmel tartják az utat, eközben is hasznos információkat tudnak leolvasni a látóterükben.
A behúzható polikarbonát-képernyő szűrői azt is lehetővé teszik, hogy a polarizált szemüveg lencséket viselő gépjárművezetők is képesek leolvasni a rajta megjelenő információkat. A jármű specifikációitól függően a vetített információk (amelyek természetesen konfigurálhatóak) magában foglalják többek között az aktuális a sebességet – ez az egyetlen tartalom, amely mindig jelen van – a közlekedési tábla felismerés, az ACC, a navigáció, a Shift indikátor, a szórakoztató rendszer legfontosabb beállításait, valamint a vészhelyzeti értesítéseket.
A
Cross Traffic Alert (keresztirányú forgalom figyelmeztető) jelzi a járművezetőknek, ha a járművel egy útkereszteződésben található parkolóhelyről hátramenetben elindulunk, és eközben a keresztirányból autó érkezne valamelyik irányból. Eközben az elülső és a hátsó, széles látószögű kamerák 180 fokos kilátást nyújtanak a jármű elejénél és hátuljánál a jobb láthatóság érdekében.
Az
aktív parkoló asszisztens (Active Park Assist) még könnyebbé teszi a parkolást: teljesen automatizált manővereket hajt végre a párhuzamos és merőleges parkolóhelyekbe és onnan ki mindössze egy gombnyomással. A járművezetőnek nincs is más dolga, mint hogy a nyolcsebességű automata sebességváltót a parkoló pozícióba állítja, majd a középkonzolra szerelt gombot megnyomva vezérelheti a parkoló asszisztenst. A jármű ezután teljes mértékben ellenőrzi az előre- és hátrameneti fokozat választását, a fojtószelepet és a fékezést, valamint a kormányzást - csak a járműnél 92 centiméterrel hosszabb tereken belül képes manőverezni, és max. 12 %-os meredekségű emelkedőn / lejtőn, max. 4 km/h sebességgel, mielőtt a parkolási pozíciót elfoglalná. Ez a technológia a teljesen automatizált Park-Out Assist segítségével is segítheti a járművezetőket a párhuzamos parkolóhelyekről való kiálláskor.
5 csillagos biztonsági besorolás
A vadonatúj
Ford Kuga SUV járművek számára az
Euro NCAP független ütközésvizsgálati hatóság a lehető legmagasabb,
5 csillagos biztonsági besorolást adta. A felnőttek védelme szempontjából 92%-ot ért el, és maximális pontokat kapott az oldalirányú ütközési teszteken.
A
Ford Kuga szerkezeti váza nagy szilárdságú acélra épül, mivel a
Ford számára a legfontosabb szempont volt az ütközésvédelem javítása. Mindezt ultra-nagy szilárdságú 3D hengerelt acélcsövekkel érték el, amelyek be lettek építve a központi „A” oszlopokba és végig a tetővonal mentén is.
A Ford Kuga járművezetői számára a balesetek elkerülése érdekében a Ford még a következő technológiákat biztosítja:
Evasive kormánysegéd, amely városi tempó illetve autópálya sebesség esetén is tökéletesen működik, amely radart és kamerát is használ a lassabban haladó vagy teljesen álló járművek észlelésére, és kormánymozdulati támogatást nyújt, amely lehetővé teszi a járművezetők számára, hogy a jármű automatikusan manőverezésre kerüljön, ha ütközés esélye állna fenn.
Wrong Way Alert rendszer, amely egy szélvédőre szerelt kamera képe, valamint az autó navigációs rendszeréből származó információkat alapján, hangos és vizuális figyelmeztetéseket ad a járművezetőknek, ha az autópálya felhajtón egymás után két „Behajtani TILOS!” táblán haladna keresztül.
A fejlett világítási technológiák közé tartozik a Ford adaptív első világítási rendszere, előrejelző kanyarfénnyel és jelzésen alapuló lámpával, amely előre beállítja a fényszóró által lefedett terület formáját a maximális láthatóság érdekében, mielőtt egy kanyarba, kereszteződésbe vagy egy körforgalomba érnénk.
A rendszer egy előretekintő kamerát használ 65 méteres távolságig a sávjelzések megfigyelésére, lehetővé téve a fényszórók fényének előzetesen valamelyik irányba történő elfordítását, a jobb megvilágítás érdekében, ahelyett, hogy a fényszóró fénye és a láthatóság kizárólag csak a vezető kormánykerék-mozdulatára támaszkodna. A Ford szabadalmaztatott, útjelző tábla leolvasó és értelmező képességének integrálása lehetővé teszi a fényszórók sugarainak kiterjesztését a kereszteződésekben és a körforgalmakban, hogy jobb megvilágítást érjünk el a haladás irányában és hamarabb észlelhessük a még nem látható veszélyeket.
A tükrözésmentes távolsági fényszóró megakadályozza a járművezetőket, hogy véletlenül elkápráztassák a szemben haladó autókban ülő embereket, és segít a járművezetőknek abban, hogy éjszaka még jobban lássanak. Mindezt olyan fényszóró rendszerek segítik, amelyek innovatívak, állítható dobkonfigurációt használnak a nagyobb láthatóság érdekében, valamint a simább és kevésbé zavaró fényátmenetek érdekében.
Baleset esetén az ütközés utáni fékezés technológia csökkenti a lehetséges másodlagos ütközés hatását azáltal, hogy automatikusan mérsékelt féknyomást alkalmaz, amikor az első ütközés megtörténik; A jármű lassulása csökkentheti az utasok sérüléseit és a jármű további károsodását.
„
Az olyan funkciók, mint a FordPass Connect modem, az új LIS-vezetési rendszer együtt a BLIS Assist-szal és az új Ford Hybrid hajtómű-megoldásokkal kombinálva - úgy lettek kialakítva, hogy tükrözzék az autóink folyamatosan fejlődő változatait, és segítsenek abban, hogy a teljesen új Kuga zökkenőmentesen épüljön be 2020-ban az ügyfeleink életébe.” – mondta
Rowley.
Kapcsolódó videók:
Forrás: Ford Europe