Bemutató - A sportos és karcsú vadonatúj Ford Kuga a Ford legelektromosabb járműveként a legnépszerűbb jármű lett a SUV szegmensben

2020.03.18
A vadonatúj Ford Kuga SUV - a Ford legelektromosabb járműve - karcsú, vonzó új külső kialakítással, prémium felszereltséggel hódítja meg a piacot.

A kifinomult stílusjegyekkel rendelkező vadonatúj Kuga Titanium, a sportos Kuga ST-Line és a már korábban megismert előkelő megjelenésű Kuga Vignale 2020-tól már korszerű hibrid hajtáslánccal érhető el, amely az osztályában a legjobb üzemanyag-hatékonyságot biztosítja. Az átlagos üzemanyag megtakarítás elérheti akár a 28%-ot is, az előző generációs modellekhez képest.




A Kuga széleskörű hajtómű-választéka, a Kuga Plug-In Hybrid (konnektoros hibrid), a Kuga EcoBlue Hybrid (lágy-hibrid) és a Kuga Hybrid (teljesen hibrid) változatai mellett választhatunk a Ford 2,0 literes EcoBlue dízel, 1,5 literes EcoBlue dízel és 1,5 literes EcoBoost benzinmotorok között, melyekhez egy intelligens, nyolcsebességű automata sebességváltó is rendelkezésre áll.

A vadonatúj Kuga még intuitívabb kényelmet és vezetést támogató rendszereket is nyújt, beleértve a FordPass Connect modemet, amely segít a tulajdonosoknak a Kuga Plug-In Hybrid hibáinak kijavításában, továbbá rendelkezésre áll a FordPass alkalmazás is az új elektromos járműfunkciókkal együtt.

Az elérhető kifinomult technológiák közé tartozik a vezeték nélküli töltőpad és a Ford SYNC infotainment rendszere is, amelyet egy 8 hüvelykes központi érintőképernyőn keresztül vezérelhetünk. A prémium szintű B&O hangrendszer kiváló minőségű hangélményt nyújt, míg az iparág első, nem szabályos formájú, 12,3 hüvelykes LCD-műszercsoportja „full color szín” módban működik, így sokkal informatívabb, intuitívabb és könnyebben olvasható le róla minden fontosabb információ.

Az új Stop & Go technológia, a sebességkorlátozó táblák felismerési rendszere és a sávtartó technológiák mind segítenek a járművezetőknek a forgalomban, miközben a prediktív „görbefény” technológia és a LED alapú fényszórók segítik a járművezetőket sokkal tisztábban látni a sötétben. A „head-up” kijelző technológia megoldja, hogy a járművezető szem előtt tartsák az utat, az Active Park Assist pedig lehetővé teszi a teljesen automatizált parkolási manővereket, mindössze egy gombnyomásra.

A kategóriájában a legjobb hátsó ülések előtti lábtér mellett a legjobb poggyásztérrel is rendelkezik. Ez utóbbi a 150 mm távolságban előre-hátra szabadon elcsúsztatható második üléssorral valósítható meg.

A Kuga 2020-ra a Ford legkeresettebb SUV-jává vált Európában. A Fiesta és a Focus után a régióban a harmadik legjobban eladott Ford jármű lett. Az ügyfelek 161400 új Kuga járművet vásároltak 2019-ben Európában, ami közel 5 százalékos növekedést jelent az előző évi adatokhoz képest. Ez is hozzájárult a Ford összes SUV eladásának tavalyi, több mint 6 százalékos növekedéséhez.

A teljesen új Kuga a legjobb példa a Ford ember-központú tervezési megközelítésére; amelyet a SUV-vevőkkel történt szoros együttműködésben fejlesztettek ki. Mindezt azért, hogy megkülönböztetett stílust, példa nélküli hajtómű-választást, prémium kényelmet és fejlett technológiákat biztosítson a járműben utazók számára, amelyek megkönnyítik a járművezető és az utasok életét az autón belül és azon kívül is.”- mondta Stuart Rowley, a Ford Europe elnöke.

A Ford ügyfelek visszajelzése által tervezték


A vadonatúj Kuga a Ford új, globális elsőkerék-meghajtású, rugalmas architektúráján alapszik, amely támogatja a továbbfejlesztett aerodinamikát a jobb üzemanyag-hatékonyság érdekében- A Kuga tömege ezzel közel 80 khg-mal csökkent (az előző generációs modellekhez képest).

Az új architektúrát úgy fejlesztették ki, hogy javítsák az ütközési biztonságot, és így hozzájárulnak a Kuga Euro NCAP 5-csillagos biztonsági besorolásához.

A vadonatúj Kuga sokkal kifinomultabb és letisztultabb az elődeihez képest. A korszerűsített sziluett hosszabb tengelytávval és szélesebb keréktávval rendelkezik, ami nagyobb stabilitást eredményez. Hosszabb lett a motorháztető; nőtt a hátsó szélvédő dőlésszöge is. Az eredmény egy sokkal energikusabb, fürge és dinamikus megjelenés lett, mint az előző generációnál azt megtapasztalhattuk.

A testre szabható spektrum magában foglalja a Kuga Vignale, a Kuga ST-Line és a Kuga Titanium variánsokat. Mindegyik egyedi karakterrel rendelkezik, és az ügyfelek személyiségeit tükrözhetik vissza.

Ford Kuga Titanium


A kortárs és magabiztos stílusban megépített Kuga Titanium azt a magas szintű minőséget tükrözi, amelyet az ügyfelek igényelnek. A kiemelt jellemzők közé tartozik a sportos elülső lemez, a karosszériatest színű tükrök, az ajtó fogantyúi, a nappali LED-es világítás és a standard 17 hüvelykes, vagy az opcionális 19 hüvelykes könnyűfém felnik.





Ford Kuga Vignale


Az előkelő Kuga Vignale exkluzív specifikációkat és aprólékos formai kivitelezést rejt a testre szabott díszítések révén, beleértve a szatén alumínium bevonatot a tetősíneknél, a lökhárítóknál és a betéteknél, valamint az egyedi és elegáns első és hátsó lökhárító kialakításokkal. A karosszéria külső részein kívül a Vignale felirattal ellátott, krómozott elülső hálórács és az iker kipufogócsövek is megtalálhatók ezeken a modelleken a standard 18 hüvelyk méretű és az opcionális 19 vagy 20 hüvelykes könnyűfém felnik mellett. A Windsor bőr ülések, az exkluzív Vignale hatszögletű kialakítás, a bőrrel bevont fűtött kormánykerék és a velúr padlószőnyegek tovább emelik a belső tér színvonalát.





Ford Kuga ST-Line


A Ford Performance modellek ihlette Kuga ST-Line karosszéria testszínű lökhárítókat tartalmaz; valamint díszes hűtőrácsot, elülső elcsúsztatható lemezzel, a hátsó diffúzor és a tetősínek viszont fekete színezést kaptak. A nagy méretű hátsó spoiler, a standard 18 hüvelykes vagy az opcionális 19 hüvelykes könnyűfém felnik, az iker sport kipufogók növelik a jármű sportos karakterét. Az exkluzív ST-Line ülés minták kontrasztos vörös öltésekkel, a könnyűfém pedálok, a lapos fenekű kormánykerék, valamint az ST-Line padlószőnyegek is tükrözik az ST-Line igazi személyiségét.





"A Kuga-vásárlók kifejezték, hogy készen állnak a még érzelmesebb tervezésre, és a teljesen új Kuga-val most mindezt megvalósítottuk. Vizuálisan is szélesebb – s ezért minden ügyfelünk sokkal izgatottabbnak érzi magát.”- mondta Amko Leenarts, a Ford Europe tervezője. „A teljesen új belső tér olyan lett, mint egy szentély, amelyet úgy alakítottak ki, hogy lehetővé váljon benne a mindennapi élet. Harmonikus és szellős, összeolvad a prémium anyagokkal, a pontos kivitelezéssel és a legkorszerűbb technológiákkal.” – tette hozzá Leenarts.

A vadonatúj Kuga 12+1 színben kapható, beleértve az új fémes diffúz ezüstöt és a Sedona narancsot. A Panther kék kizárólag a Vignale modelleknél érhető el, ehhez csatlakozik itt még a prémium, hármas rétegű Lucid vörös és Star gyöngy-fehér színvariáns is.



Példátlan erőátviteli sokféleség


A Ford elkötelezett amellett, hogy minden Európában forgalomba hozott személygépjármű esetében kínáljon elektromos hajtásláncot. 2021 vége előtt az Európában forgalmazott elektromos járművek választékát 18-ra kívánják növelni. A teljesen új Kuga az első olyan Ford jármű, amely esetében egyszerre kínálják a plug-in hibrid, a lágy-hibrid és a full hibrid hajtáslánc-technológiát.

Kuga Plug-In Hybrid


A vadonatúj Kuga Plug-In Hybrid (konnektoros hibrid) a hagyományos belsőégésű motorok által kínált vezetési tartományt és szabadságot biztosítja az elektromos hajtás hatékonysága és finomítása mellett.

A teljesítmény-elosztott architektúra ötvözi a 2,5 literes, négyhengeres Atkinson-ciklusú benzinmotort, az elektromos motort és a generátort, valamint a 14,4 kWh-os lítium-ion akkumulátort, így mindösszesen 225 lóerő áll a rendelkezésünkre.

A Kuga Plug-In Hybrid 72 km NEDC (56 km WLTP) tiszta elektromos vezetési távolságot, 100 km-en 1,2 liter NEDC üzemanyag megtakarítást (1,4 l / 100 km WLTP) és 26 g / km NEDC / 32 g / km WLTP CO2-kibocsátással.

Az akkumulátort az első sárvédőre szerelt töltőcsatlakozóval tudjuk feltölteni, de az autó mozgásakor az akku automatikusan is töltődik olyan regeneratív töltési technológiával, amely visszatáplálja a fékezés során elvesztett kinetikus energiát. Az akkumulátor teljes feltöltése egy külső 230 voltos áramforrásból kevesebb, mint 6 óra.

A járművezetők az EV Auto, az EV Now, az EV Later és az EV Charge üzemmódok közül kiválaszthatják, hogy mikor és hogyan töltsék az akkumulátort. Amikor az akkumulátor eléri a legalacsonyabb töltési állapotot, a Kuga automatikusan visszatér EV Auto üzemmódba - kiegészítve a benzinmotor teljesítményét az elektromos motor segítségével, a visszanyert energia felhasználásával az optimális üzemanyag-hatékonyság érdekében.



Ford Kuga EcoBlue Hybrid


A vadonatúj Kuga EcoBlue Hybrid tovább javítja a Ford 150 lóerős 2,0 literes EcoBlue dízelmotorját a még nagyobb üzemanyag-hatékonyság érdekében. A lágy-hibrid technológia főtengely-vezérelt integrált indító-generátorral (BISG) működik, amely a standard generátor helyébe lép, lehetővé téve az energia visszanyerését és tárolását a jármű lassulásakor, és egy 48 voltos lítium-ion léghűtéses akkumulátort töltését ellátva. A BISG önálló motorként is képes működni, és a tárolt energiát felhasználva elektromos nyomaték-segítséget nyújt a motor számára a normál haladáshoz vagy a gyorsulások során, továbbá a jármű elektromos kiegészítőinek a működtetéséhez.

A 48 V-os rendszer lehetővé teszi az új Kuga Auto Start-Stop technológiájának további helyzetekben történő működtetését is a további üzemanyag-megtakarítások elérése érdekében, hozzájárulva a 4,3 l / 100 km NEDC (5,0 l / 100 km WLTP) üzemanyag-megtakarításhoz és a 111 g / km NDEC (132 g / km WLTP) CO2-kibocsátáshoz.

Ford Kuga Hybrid


Ez a modell csak 2020 második felében lesz rendelhető. A Kuga Hybrid egy öntöltő rendszerű, teljes hibrid hajtásláncot használ, amely lehetővé teszi a tisztán elektromos vezetési képességeket, és ötvözi a 2,5 literes Atkinson ciklusú benzinmotort; az elektromos motort; a generátort; a lítium-ion akkumulátort; és a Ford által kifejlesztett teljesítmény-megosztott automatikus sebességváltót. A Kuga Hybrid elsőkerék-hajtással és a Ford Intelligens összkerékmeghajtású változatában is kapható lesz, várhatóan 5,6 l / 100 km NDEC üzemanyag-megtakarítással és 130 g / km CO2-kibocsátást eredményezve.

A motorválaszték


A teljesen új Kuga-vásárlók választhatnak a Ford EcoBoost benzines és a Ford EcoBlue dízelmotorok korszerűsített kínálatából, az optimalizált teljesítmény és további finomítások mellett. A hajtóműveket a szokásos automatikus indítás-leállítás (Start/Stop) rendszer támogatja az üzemeltetési költségek csökkentése érdekében, valamint az optimális gazdaságos üzemmódot támogatják a rendelkezésre álló sebességváltók is, beleértve a hatfokozatú kézit és az új, nyolcsebességű automatát.

Kuga EcoBlue 2.0 literes dízelmotor


A 190 lóerős 2,0 literes EcoBlue motor üzemanyag-hatékonysága 4,8 l / 100 km NED (5,9 l / 100 km WLTP), a CO2-kibocsátása 127 g / km NEDC (155 g / km WLTP).

Az üzemanyag-fogyasztás hatékonyság javul egy integrált szívórendszer beépítésével, amely optimalizálja a motor levegő beáramlását és az alacsony inerciájú turbófeltöltőt is. A szelektív katalitikus redukciós kibocsátás utókezelés hozzájárul a jobb NOX-csökkentéshez.

A további EcoBlue újítások, amelyek csökkentik a súrlódást:
  • 10 mm-es eltolású hajtókar kialakítás, amely minimalizálja a dugattyú oldalsó terhelését, csökkentve a hengerfalakkal szembeni dörzsölési erőket.

  • Acél dugattyúk az optimalizált méretekhez és a hőmérséklet növekedés csökkentett terjedéséhez.

  • A forgattyústengely minimalizált átmérője.

  • Íves kialakítás az olajteknőben, hatékonyabb áramlás a vezérműtengelyhez és az olajszivattyú hajtószíjaihoz.


  • Kuga EcoBlue 1.5 literes dízelmotor


    A Ford 1,5 literes EcoBlue dízelmotorja 120 lóerő leadására képes, az üzemanyag-fogyasztás hatékonysága 4,2 l / 100 km NEDC (5,1 l / 100 km WLTP), a CO2-kibocsátása 109 g / km NEDC (133 g / km WLTP).

    Innovatív technológiák, amelyek a motor működését támogatják:
  • Víz-levegő töltéses hűtés a hatékonyabb égés és a kibocsátás csökkentése érdekében.

  • Integrált szívócsatorna a motor optimális levegő-beáramlásához.

  • Alacsony tehetetlenségű turbófeltöltés a gyorsabb, jobban ellenőrizhető turbó válasz érdekében, magas hőmérsékleten történő alkalmazásra tervezett rakétamotor-anyagokkal.

  • Nagynyomású üzemanyag-befecskendező rendszer, amely érzékenyebb, csendesebb és pontosabb.




  • Kuga EcoBoost 1.5 literes benzinmotor


    Az 1,5 literes EcoBoost benzinmotor 120 és 150 lóerős változatban is elérhető. Az üzemanyag-fogyasztás hatékonyság 5,5 l / 100 km NEDC (6,6 l / 100 km WLTP), a CO2-kibocsátás 125 g / km NEDC (150 g / km WLTP), amelyet kiegészítettek a Ford első hengert deaktiváló rendszerével is a három hengeres motor esetén.

    Ez a technológia automatikusan leállítja a motor egyik hengerét, ha nincs szükség a teljes kapacitásra, például amikor csak kis fordulatszámon járkálunk vagy utazunk. A henger deaktiváló rendszer mindössze 14 milliszekundum alatt képes leállítani vagy újra bekapcsolni az érintett hengert – sokkal gyorsabban, mint egy szempillantás - a teljesítmény csökkenése nélkül.

    A központi EcoBoost technológiák, beleértve a fejlett turbófeltöltést, a nagynyomású közvetlen üzemanyag-befecskendezést és a kettős-független, változó vezérlésű időzítést, szintén rendelkezésre állnak. A részecskekibocsátást a szokásos gázrészecske-szűrő technológiával csökkentik.

    További újítások a rendszerben a következők:
  • „A” portos üzemanyag-befecskendezés és a közvetlen üzemanyag-befecskendezés új kombinációja, amely elősegíti a nagyobb teljesítmény és reakcióképesség elérését a megnövelt üzemanyag-fogyasztás hatékonyság mellett, különös tekintettel az üzemanyag-fogyasztás hatékonyság fokozására alacsonyabb motorterhelések esetén.

  • Alacsony súrlódású háromhengeres architektúra, amely természetesen magas nyomatékot szolgáltat még igen alacsony fordulatszám mellett is.

  • Integrált kipufogó-elosztó rendszer, amely javítja az üzemanyag-fogyasztás hatékonyságát azáltal, hogy segíti a motort az optimális hőmérséklet gyorsabb elérésében, és nagyobb nyomatékot generál, minimalizálva a kipufogógázok hengerek és turbófeltöltő közötti távolságát.

  • Teljesen alumínium konstrukció a csökkentett tömeg érdekében.


  • Új 8 sebességű automata sebességváltó


    A Ford új, igen gyorsan váltó, nyolcsebességes automata sebességváltóját úgy tervezték meg, hogy tovább optimalizálja az üzemanyag-fogyasztás hatékonyságát és a reagáló teljesítményt. Kapható a 120 lóerős 1,5 literes EcoBlue és a 190 lóerős 2,0 literes EcoBlue motorokkal.



    A sebességváltó jellemzői:
  • Adaptív váltásütemezés, amely az egyes vezetési stílusokat kiértékeli a sebességváltás időzítésének optimalizálása érdekében. A rendszer képes felismerni z emelkedőket és a lejtőket vagy a keményebb kanyarokat is, és ennek megfelelően állítja be a sebességváltót a stabilabb, vonzóbb és kifinomultabb vezetési élmény érdekében.

  • Adaptív sebességváltó-minőség-ellenőrzés, amely a jármű- és a környezeti információkat értékeli, hogy elősegítse a tengelykapcsoló nyomásának folyamatos észrevétlen sebességváltást. A technológia a váltás simaságát a vezetési stílushoz is igazíthatja.


  • Az összes méret nem felelhet meg mindenkinek, tehát az összes új Kuga számára kidolgoztunk egy átlagos erőátviteli stratégiát, amely segít az ügyfeleknek megtalálni az életmódjukhoz legmegfelelőbb megoldást, és ezáltal támogatjuk a SUV sofőröket azáltal, hogy egyszerűsítettük az elektromos életmódra való áttérést.”- mondta Joerg Beyer, a Ford Europe mérnöki ügyvezető igazgatója.

    "A Kuga az első Ford jármű, amely a kifinomult Ford Hybrid hajtómű megoldások teljes választékát kínálja."

    A Kuga először kínálja a Drive Mode technológiát is, amely lehetővé teszi a járművezetőknek a fojtószelep válaszának, a kormányzás és a tapadás erejének ellenőrzését, valamint az automata modellek sebességváltójának időzített beállítását, hogy a szükséges válaszokat és a teljesítményt a vezetés valós forgatókönyvéhez igazítsák.

    A normál, a sport és a gazdaságos (eco) mód mellett a „csúszó” mód a járművezetők számára nagyobb biztonságot nyújt a kevésbé jó tapadású felületeken, mint például hó és jég esetén. A mélyebb hó vagy a homok mód is segít fenntartani a jármű lendületét a puha, deformálható felületeken.

    Fejlett vontatási mód


    A vadonatúj Kuga minden eddiginél könnyebben vontathat bármit a kis pótkocsiktól a nagy lakókocsikig. Ebben két innovatív vontatási megoldás is segíti, a vontatási kapacitása pedig 2100 kg-ig terjedhet, az erőátviteli konfigurációktól függően.


    Az elektromos működtetésű, visszahúzható vonórúd a csomagtartóban található, kényelmesen elhelyezett gomb segítségével vezérelhető. Csak meg kell nyomnunk egyszer a gombot, és a golyó nyaka kilép a tárolási helyzetéből a jármű alatt. A gomb újbóli megnyomásával ez automatikusan eltűnik az autó alatt. Ezenkívül a levehető vonóhorog is rendelkezésre áll, és könnyen rögzíthető a helyére. Ha nem használjuk, a gömb nyakát a csomagtartóban tárolhatjuk.

    Továbbfejlesztett kényelem és igazi járművezetői élmények


    A kényelem, a tágasság, a rugalmasság és az összekapcsolhatóság kulcsfontosságú, hogy a Kuga járművezetői és utasai a legnagyobb élményben részesülhessenek. A vadonatúj Kuga 44 mm-rel szélesebb és 89 mm-rel hosszabb, mint a korábbi generációs modellek, míg a tengelytáv 20 mm-rel megnőtt. Az autó belsejében így jobban elfér a vállunk, a csípőnk és jóval nagyobb lett a belső tér mind az első, mind a hátsó ülésen utazók számára, annak ellenére, hogy a teljes magasság ugyanakkor 6 mm-rel alacsonyabb, mint az előző generációs modellek esetében.

    A hátsó ülésen utazók számára először jelentek meg a fűthető ülések, ezzel párhuzamosan a teljes második üléssor előre/hátra mozgatható, így a 645 literes poggyásztér 1035 literesre bővíthető. Távirányító funkcióval a második üléssort teljesen lehajthatjuk.



    A csomagtartó-szőnyege megfordítható. Az egyik oldalán jó minőségű velúr borítás található, amely a jó minőségű megjelenésért és érzékenységet tükrözi, a másik oldalon sokkal tartósabb, robusztus gumi felülettel találkozhatunk, ha pl. nedves vagy sáros sporteszközöket kívánunk szállítani a csomagtartóban.



    A teljesen új Kuga belső tere innovatív és fejlett kényelmi technológiákat tartalmaz, amelyek elősegítik a jármű zökkenőmentes beilleszkedését az ügyfelek mindennapi életébe.

    A Kugát először kínálják a FordPass Connect modem technológiával, amely lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy a járművet bármilyen helyről távolról vezérelhessük. Amellett, hogy a járművezetőknek sokkal gyorsabb, és kevésbé lesz stresszes egy utazás megtervezése, mivel rendelkezésre áll a folyamatosan frissített navigációs Live Traffic rendszer is, a FordPass Connect számos további funkciót is kínál a FordPass mobilalkalmazáson keresztül a kényelmesebb élmény érdekében, beleértve:
  • Ajtó zár kinyitása, hogy távolról hozzáférhessünk a Kuga-hoz.

  • Távindítás a Kuga modellekhez, amely lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy az út megkezdése előtt leolvasszák a szélvédőt vagy lehűtsék a Kuga hőmérsékletét.

  • Jármű-kereső, amely segít a tulajdonosoknak megtalálni autóikat egy bevásárlóközpontok parkolójában.

  • A jármű állapotának, az üzemanyag és az akkumulátor töltöttségi szintjének, a riasztás állapotának, a gumiabroncsok nyomásának, az olaj élettartamának és egyéb más paramétereknek az ellenőrzése.


  • A FordPass alkalmazás új funkciókat is kínál, amelyek még hatékonyabbá teszik az elektromos járművekkel kapcsolatos előnyök kihasználását, így többek között:
  • Töltési szint, az akkumulátor töltöttségi szintjének és az elektromos vezetési tartománynak a figyelése.

  • Töltőállomás-kereső, amely segít az ügyfeleknek könnyedén megkeresni és navigálni több mint 125 ezer töltőpontot 21 országban, beleértve a csatlakozó típusát és a nyilvános vagy korlátozott hozzáférés állapotát.

  • Funkciók, amelyek segítenek a járművezetőknek a lehető legtöbbet kihozni a töltésből azáltal, hogy előre beállítják a jármű töltési idejét, hogy a villamosenergia-tarifákat a lehető legjobban kihasználhassák, beállítsák a kívánt töltöttségi szinteket, és értesüljenek az elért díjszintekről.

  • Utazási és töltési naplók, amelyek segítik az ügyfeleket a jármű energia- és üzemanyag-felhasználásának figyelemmel kísérésében és felülvizsgálatában, ideértve a felhasznált energiát, a tisztán elektromos megtett távolságot és a regeneratív fékezési tevékenységet.




  • A műszerfal alatti új vezeték nélküli töltőpad lehetővé teszi a járművezetők számára a kompatibilis okostelefonok könnyű feltöltését, és segít a járművezetőknek útközben is kapcsolatban maradni, miközben végleg elbúcsúztunk a középső konzol kábelcsíkjaitól. A töltőpad automatikusan felismeri a kompatibilis eszközöket a töltés kezdeményezéséhez.

    Az eszközök Bluetooth kapcsolaton keresztül továbbra is csatlakozhatnak a Ford SYNC 3 kommunikációs és szórakoztató rendszeréhez vezeték nélküli töltés közben is, amelyet egy 8 hüvelykes központi érintőképernyő támogat, amelyet ujjmozdulatokkal tudunk kezelni.

    A SYNC 3 lehetővé teszi a járművezetők számára, hogy hang-, navigációs és klímafunkciókat, valamint a csatlakoztatott okostelefonjainkat egyszerű hangutasításokkal vezérelhessük. Az Apple CarPlay és az Android Auto™ kompatibilitása természetesen ingyenes.

    Az új, 12,3 hüvelykes LCD műszercsoport az első az iparágban, amely nem zárt, szabályos formában alkalmazza a technológiát, amely így lehetővé teszi az ívelt felső élek zökkenőmentes belső kialakítását. A szabad formátumú panelen a képernyőn beágyazott áramkörök találhatók, amelyek lehetővé tették a tervezők számára, hogy a hagyományos téglalap alakú kialakításon kívüli formákat alakíthassanak ki.

    Ezenkívül a 24 bites „valódi színes” digitális műszercsoport részletes, nagy felbontású, intuitívabb képeket és ikonokat generál a teljes színes spektrumban, így világosabb, és kevésbé fárasztó a szemünk számára és természetesen könnyebben is olvasható.

    Az új B&O hangrendszer segítséget nyújt az utasok számára a hangminőség kihasználásában. Az erőteljes 575 wattos, 10 hangszórós rendszer külső csatolt mélysugárzóval is rendelkezik a sima basszus hangok előállítása érdekében, miközben a hanghullám-csillapítók helyzetét a műszerfalban úgy optimalizálták, hogy szélesebb hangfrekvenciát biztosítson az ülő utasok szintjében, ugyanakkor biztosítsa a legjobb hangzást a minden bent ülő számára. Az átfogó statikus és dinamikus hangolás biztosítja a hallgatási élmény fenntartását a vezetési körülményektől függetlenül.

    A Ford kéz nélküli csomagtérajtó-nyitási technológiája lehetővé teszi a csomagtartóhoz való hozzáférést akkor is, amikor pl. élelmiszert, gyerekeket vagy sportfelszerelést helyezünk be, és mindkét kezünk foglalt. Ekkor egy egyszerű rúgás szerű mozgást kell csak a lábunkkal tenni a hátsó lökhárító alatt.

    A belső zajok csillapítása, finomítása érdekében az Active Noise Control három, a kabin egészére stratégiailag elhelyezett mikrofont is alkalmaz, amely figyeli a motor zaját a belső terekben. A rendszer ezután az ellenkező hanghullámokat generálja az audiorendszeren keresztül, s így kiküszöböli a nem kívánt motor- és erőátviteli zajokat. Ez a szabvány rendelkezésre áll a Kuga Plug-In Hybrid Vignale, a Kuga EcoBlue Hybrid és a Kuga 2,0 literes EcoBlue Vignale modellekhez, és jelentősen hozzájárul a belső csend új szintjéhez.

    Bizalmat ösztönző további technológiák


    A vadonatúj Kuga tovább növeli a SUV vezetési élményét a fejlett vezetést támogató technológiákkal, amelyek célja, hogy a vezetők számára bizalmat teremtsenek a kormány mögött, és segítsenek nekik koncentráltan mozgásban maradni.

    A fejlett sávtartó rendszer részeként debütáló Ford BLIS Assist ötvözi a Ford Blind Spot Információs Rendszerét (BLIS) és a sávtartó technológiát, hogy figyelemmel kísérje a vezető vak látóterét és haladéktalanul megjelenítse a kocsinkat hátulról megközelítő járműveket, miközben több sávos utakon haladunk. Ha a járművezető jelzi a sávváltást, vagy a vezérlőrendszer pusztán csak érzékeli, hogy sávot akarunk váltani, és a jármű megközelíti a vak látóteret, ami potenciális ütközéshez vezethet, akkor ellenkormányzással figyelmezteti a vezetőt és ezzel a sávváltás manőverének elkerülésére szolgál.

    Az új helyi veszélyekre figyelmeztető információs technológia - amelyet a FordPass Connect engedélyez - képes a vezetőket értesíteni az utakon levõ veszélyes helyzetekről, még akkor is, ha az esemény az út kanyarodása vagy más járművek miatt még nem látható. Az értesítéseket a műholdas navigációtól függetlenül kézbesítik, és a helyi hatóságoktól, a sürgősségi szolgálatoktól és a „felhőhöz” kapcsolódó egyéb járművek vezetési adataiból származnak.

    A veszélyek bejelentése, beleértve az útépítést is, a lerobbant járműveket, a kóborló állatokat, az út széli gyalogosokat és váratlan tárgyakat az út szélén - ezek mind veszélyes körülményeket jelenthetnek.

    A Ford Kugában a Ford elsőként alkazmazta az új, elsősorban az útkereszteződéseknél hasznos ütközést elkerülő technológiáját, amely összekapcsolódik az aktív fékezési technológiával. Ez úgy működik, hogy automatikusan aktiválja a fékeket, hogy elkerülje vagy enyhítse a balesetek közvetlen hatásait, ha a vezető áthalad egy útkereszteződésen és a rendszer azt állapítja meg, hogy elkerülhetetlen egy ütközés.

    A gyalogosok és a kerékpárosok észlelési technológiája szintén figyelmezteti a járművezetőket az úton lévő emberekre, akik a jármű elé kerülhetnek. Ezeknek a funkcióknak az az elsődleges célja, hogy a járművek és a gyalogosok közötti ütközésének súlyosságát csökkentsék, vagy hogy a járművezetők az esetleges ütközéseket elkerüljék.

    Az adaptív sebességtartó automatika (ACC) a Stop & Go rendszer, a sebességkorlátozás táblák felismerési lehetősége és a sávtartás technológia is segíti a járművezetőt abban, hogy fenntartsa a biztonságos távolságot az előtte haladó járművektől. A rendszer a hosszú közúti utazások során is képes csökkenteni a stresszt azáltal, hogy a járművet a saját sávjának a középvonalán tartja, és a jármű sebességét a törvényes korlátok közé beállítja. Ez még kiegészül a fedélzeti navigációs rendszer adatainak értékelésével is.


    A Stop & Go rendszer - amely már a nyolcsebességű automata sebességváltóval is elérhető - lehetővé teszi az adaptív sebességtartó automatikának (ACC), hogy a jármű teljesen leálljon a forgalomban és automatikusan elinduljon, ha a megállási időtartam kevesebb, mint 3 másodperc. 3 másodpercnél hosszabb megállási idő esetén a vezetőnek óvatosan rá kell lépnie a gázpedálra, hogy a motor elinduljon.

    A Lane Centering technológia figyeli az útjelzéseket és enyhe, de észrevehető nyomatékot képes alkalmazni a kormányrendszerre, hogy segítsen a járművezetőknek a sávjuk középvonalán maradni, amikor az ACC rendszer aktiválódik. Úgy tervezték, hogy a vezetőket ez a rendszer egészen 200 km/h sebességtartományig támogatja. Ez a technológia vizuális és hallható figyelmeztetéseket is ad, ha azt észleli, hogy a vezető nem fogja a kormánykereket.

    A Kuga az első Ford SUV Európában, amely vetített kijelzőt (HUD) is kínál egy speciális mozgatható polikarbonát-képernyőn megjelenítve, amely segít a járművezetőknek, hogy miközben szemmel tartják az utat, eközben is hasznos információkat tudnak leolvasni a látóterükben.

    A behúzható polikarbonát-képernyő szűrői azt is lehetővé teszik, hogy a polarizált szemüveg lencséket viselő gépjárművezetők is képesek leolvasni a rajta megjelenő információkat. A jármű specifikációitól függően a vetített információk (amelyek természetesen konfigurálhatóak) magában foglalják többek között az aktuális a sebességet – ez az egyetlen tartalom, amely mindig jelen van – a közlekedési tábla felismerés, az ACC, a navigáció, a Shift indikátor, a szórakoztató rendszer legfontosabb beállításait, valamint a vészhelyzeti értesítéseket.

    A Cross Traffic Alert (keresztirányú forgalom figyelmeztető) jelzi a járművezetőknek, ha a járművel egy útkereszteződésben található parkolóhelyről hátramenetben elindulunk, és eközben a keresztirányból autó érkezne valamelyik irányból. Eközben az elülső és a hátsó, széles látószögű kamerák 180 fokos kilátást nyújtanak a jármű elejénél és hátuljánál a jobb láthatóság érdekében.

    Az aktív parkoló asszisztens (Active Park Assist) még könnyebbé teszi a parkolást: teljesen automatizált manővereket hajt végre a párhuzamos és merőleges parkolóhelyekbe és onnan ki mindössze egy gombnyomással. A járművezetőnek nincs is más dolga, mint hogy a nyolcsebességű automata sebességváltót a parkoló pozícióba állítja, majd a középkonzolra szerelt gombot megnyomva vezérelheti a parkoló asszisztenst. A jármű ezután teljes mértékben ellenőrzi az előre- és hátrameneti fokozat választását, a fojtószelepet és a fékezést, valamint a kormányzást - csak a járműnél 92 centiméterrel hosszabb tereken belül képes manőverezni, és max. 12 %-os meredekségű emelkedőn / lejtőn, max. 4 km/h sebességgel, mielőtt a parkolási pozíciót elfoglalná. Ez a technológia a teljesen automatizált Park-Out Assist segítségével is segítheti a járművezetőket a párhuzamos parkolóhelyekről való kiálláskor.



    5 csillagos biztonsági besorolás


    A vadonatúj Ford Kuga SUV járművek számára az Euro NCAP független ütközésvizsgálati hatóság a lehető legmagasabb, 5 csillagos biztonsági besorolást adta. A felnőttek védelme szempontjából 92%-ot ért el, és maximális pontokat kapott az oldalirányú ütközési teszteken.

    A Ford Kuga szerkezeti váza nagy szilárdságú acélra épül, mivel a Ford számára a legfontosabb szempont volt az ütközésvédelem javítása. Mindezt ultra-nagy szilárdságú 3D hengerelt acélcsövekkel érték el, amelyek be lettek építve a központi „A” oszlopokba és végig a tetővonal mentén is.


    A Ford Kuga járművezetői számára a balesetek elkerülése érdekében a Ford még a következő technológiákat biztosítja:
  • Evasive kormánysegéd, amely városi tempó illetve autópálya sebesség esetén is tökéletesen működik, amely radart és kamerát is használ a lassabban haladó vagy teljesen álló járművek észlelésére, és kormánymozdulati támogatást nyújt, amely lehetővé teszi a járművezetők számára, hogy a jármű automatikusan manőverezésre kerüljön, ha ütközés esélye állna fenn.

  • Wrong Way Alert rendszer, amely egy szélvédőre szerelt kamera képe, valamint az autó navigációs rendszeréből származó információkat alapján, hangos és vizuális figyelmeztetéseket ad a járművezetőknek, ha az autópálya felhajtón egymás után két „Behajtani TILOS!” táblán haladna keresztül.

  • A fejlett világítási technológiák közé tartozik a Ford adaptív első világítási rendszere, előrejelző kanyarfénnyel és jelzésen alapuló lámpával, amely előre beállítja a fényszóró által lefedett terület formáját a maximális láthatóság érdekében, mielőtt egy kanyarba, kereszteződésbe vagy egy körforgalomba érnénk.



  • A rendszer egy előretekintő kamerát használ 65 méteres távolságig a sávjelzések megfigyelésére, lehetővé téve a fényszórók fényének előzetesen valamelyik irányba történő elfordítását, a jobb megvilágítás érdekében, ahelyett, hogy a fényszóró fénye és a láthatóság kizárólag csak a vezető kormánykerék-mozdulatára támaszkodna. A Ford szabadalmaztatott, útjelző tábla leolvasó és értelmező képességének integrálása lehetővé teszi a fényszórók sugarainak kiterjesztését a kereszteződésekben és a körforgalmakban, hogy jobb megvilágítást érjünk el a haladás irányában és hamarabb észlelhessük a még nem látható veszélyeket.

  • A tükrözésmentes távolsági fényszóró megakadályozza a járművezetőket, hogy véletlenül elkápráztassák a szemben haladó autókban ülő embereket, és segít a járművezetőknek abban, hogy éjszaka még jobban lássanak. Mindezt olyan fényszóró rendszerek segítik, amelyek innovatívak, állítható dobkonfigurációt használnak a nagyobb láthatóság érdekében, valamint a simább és kevésbé zavaró fényátmenetek érdekében.

  • Baleset esetén az ütközés utáni fékezés technológia csökkenti a lehetséges másodlagos ütközés hatását azáltal, hogy automatikusan mérsékelt féknyomást alkalmaz, amikor az első ütközés megtörténik; A jármű lassulása csökkentheti az utasok sérüléseit és a jármű további károsodását.


  • Az olyan funkciók, mint a FordPass Connect modem, az új LIS-vezetési rendszer együtt a BLIS Assist-szal és az új Ford Hybrid hajtómű-megoldásokkal kombinálva - úgy lettek kialakítva, hogy tükrözzék az autóink folyamatosan fejlődő változatait, és segítsenek abban, hogy a teljesen új Kuga zökkenőmentesen épüljön be 2020-ban az ügyfeleink életébe.” – mondta Rowley.

    Kapcsolódó videók:






    Forrás: Ford Europe
    Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk