Bemutatkozott a Ford Mondeo ötödik generációja

2022.01.20
A Ford bemutatta az ikonikus családi autójának ötödik generációját, amely 2022-ben jelenik meg az utakon, de a modell egyelőre nem kerül forgalomba Európában, elsőként csak Kínában találkozhatunk majd vele.

A Ford sanghaji kínai formatervezési központja ezt a modellt kifejezetten a kínai vásárlók számára tervezte, és a Changani Ford gyárban fogják gyártani, valószínűleg az új Evos SUV mellett, amelyről egy ideig úgy szóltak a híresztelések, hogy a Mondeo utódja lehet. Valószínű az is, hogy az új Mondeo is az Evos platformját kapja.



Rengeteg tervezési ihletet merítettek az Evos SUV-tól, a merész első hűtőrácshoz egy - a motorháztető hátsó szélén futó - LED-es világítósáv csatlakozik, amely összeköti a két nappali menetfény-csoportot.

Alattuk ülnek a fő fényszóróegységek, miközben az autónak kupészerű tetővonala van. Az autó hátsó része a tradícionális Ford kialakítást követi, nagyobb hátsó lámpákkal, itt úgy néz ki, hogy a Mustangból merítettek ihletet.



A márka rámutat néhány olyan prémium elemre, amelyet az új modell számára terveztek, mint például a süllyesztett ajtókilincsek és a fényes fekete burkolat, amely összeköti a hátsó lámpákat.

Az új Mondeo 63 mm-rel hosszabb és 23 mm-rel szélesebb, mint a kifutó modell, a Mondeo Mk4, a tengelytáv pedig 104 mm-rel nőtt, így hátul is sokkal több hely áll rendelkezésre.

Hivatalosan a Ford még nem mutatta be az autó belső terét, bár valószínűleg az Evos-hoz hasonló utastér-architektúrára számíthatunk. Ez azt jelenti, hogy a Mondeo csúcsteljesítményű változatai teljes szélességű digitális műszerfalat kaphatnak, amely 12,3 hüvelykes digitális műszerfalat és különálló érintőképernyőt is tartalmaz, amely átlósan akár a 27 hüvelyk méretet (686 mm) is elérheti. Az információs és szórakoztató képernyők kínai szoftvert, az úgynevezett SYNC 2.0-t fognak használni, amelyet a Baidu - kínai multinacionális technológiai vállalat – kifejezetten erre a célra fejlesztett ki.



A motorral kapcsolatos részleteket sem árulta még el a Ford, bár a kínai Ipari és Technológiai Minisztériumtól kiszivárgott homologizációs dokumentumok szerint két motorral lehet majd megrendelni: egy 1,5 literes és egy 2,0 literes benzines motorral (az utóbbi 238 lóerős lesz).

A Mondeo már 2002 óta kapható Kínában, a Chongqingben épített második generációs autó helyi piaci változatával mutatták be. A jelenlegi generációs modell gyártása Európában 2022. márciusban teljesen leáll, és a Ford nem is tervezi az új Mondeo európai bevezetését.

Forrás: AutoExpress
Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk