Az új Mustang GT3 Champion Spirit Livery modell egy igazi „óda” a múlt Ford versenyzői számára

2024.05.01
A Mustang GT3 Champion Spirit a festés, a művészet és a történelem fúziója, amely nyolc ismert Mustang versenyző színeivel és dizájnjával ünnepel egyszerre.

Mark Rushbrook, a Global Ford Performance Motorsports igazgatója a következőket mondta:Egész életemben lenyűgözött a versenyzés, ez az érzés azóta velem van, amióta apám először bekapcsolta a tévét, hogy megnézze a Monacói Nagydíjat. Ez mind a szenvedélyemmé, mind pedig a munkámmá vált – ami biztos, hogy ez egy álomforgatókönyv. Korai éveim során és azóta is a Mustang állt előttem és a középpontban, egészen onnan, amikor még a legendás Parnelli Jones-t néztük a TV-ben, mostanáig. Mára pedig a globális Mustang versenyprogramjainkat a világ 7 kontinenséből már 5-ön futtatjuk”.

Abban az időszakban, ahogy ezek az autók kinéztek a tévében, vagy ha személyesen láthattam, nagyban hozzájárult ahhoz, hogy miért is szeretem ma ennyire a Mustangot”.

A festés kifejezés általában a hovatartozást jelző egyedi dizájnra vagy jelvényre utal, amely gyakran látható embereken vagy járműveken is. Az olyan rajongók számára, mint én, felidézi az ikonikus Ford versenyautók és meseszép dizájnjaik emlékeit. Sokan talán még emlékeznek a kedvenc versenyzőik festéseire vagy egy emlékezetes pilóta verseny-sorszámára is”.



Az elmúlt 60 év legikonikusabb Mustang sportautó-versenyzőinek tiszteletére a Ford Performance most büszkén mutatja be az új Mustang GT3 IMSA gyári versenyautóit, amelyek az egyedülálló Champion Spirit Livery elemeit tartalmazzák. Ez a festés a művészet és a történelem ötvözete, nyolc jelentős Mustang-versenyző színeit és dizájnját ünneplik most egy új, egyedi festés létrehozásával, amely magába foglalja a Mustang sportautó-versenyzésben elért eredményeit 1964 óta. Az ikonikus festések hosszú listájából mindössze nyolc dizájnt választottak ki, ami igazi kihívást jelentett a számukra.

Mark így folytatta: „Az elkészült változat láttán azonnal megdöbbentett a gazdag örökség és a Mustang versenyzésben megtestesülő bajnoki szellem. Az 1964-es Tour de France-on elért első nemzetközi sikerünktől, mindössze néhány hónappal a debütálása után, az 1985-ös, összetéveszthetetlen Motorcraft festésig, ahol a Mustang uralta az IMSA GTO osztályt, ez a festés a Mustang történetének jelentős pillanatait képviseli”.



”A tervezők művészi megközelítést alkalmaztak a különböző dizájnok ötvözésére, és olyan új festést hoztak létre, amely a Mustang versenyhagyománya előtt tiszteleg, miközben kiemeli a Mustang GT3 erejét. Minden történelmi festés harci viseletként lett ábrázolva, a Mustang GT3 dizájnjába rétegezve, jelezve annak mélyen gyökerező szellemét. Minden jelentősebb futamgyőzelem és bajnoki cím előrelendítette a Mustangot, és hisszük, hogy ez a Champion Spirit a jövőbeni győzelmek felé hajtja a Mustangot”.

A gyári IMSA GTD PRO Mustang GT3-asok, amelyek a Ford Multimatic Motorsports zászlaja alatt versenyeznek, a Champion Spirit színében debütálnak a WeatherTech Raceway Laguna Seca-n (2024. május 10-12. között), mielőtt a Detroiti Nagydíjon (május 31-én és június 1-én) folytatnák a hazai versenyt. Továbbra is ezt a különleges festést fogják viselni, mielőtt visszatérnének hagyományos, teljes szezonos festésükhöz Watkins Glen-be (június 20-23 között).

1964-es Tour de France Mustang: Mindössze öt hónappal a debütálás után az Alan Mann Racing által készített Mustangok véget vetettek a Jaguar ötéves győzelmi sorozatának a túraosztályú versenyeken. A fárasztó Tour de France egy 10 napos, 3500 mérföldes versenysorozat kemény hegyi emelkedőkkel. Az 56 induló közül a két Mustang az elsők között ért célba, majd ezt követően kilenc trófeát szerzett olyan rangos európai pályákon, mint Le Mans és Monza, Peter Proctor és Andrew Cowan vezetésével.



1965 SCCA B sorozatgyártású Mustang GT350: 1964-ben a Ford Total Performance kampányának részeként a Shelby Americanhez fordult, hogy segítsen homologizálni a Mustangot az SCCA sorozatú versenyekhez. Az így létrejött GT350 számos fejlesztésével uralta az 1965-ös SCCA B-Production bajnokságot Jerry Titus vezetésével, és háromszor egymást követően is bajnoki címet nyert.

1966 Shelby American Mustang: Az SCCA Trans-Am Series 1966-os első szezonjában Tom Yeager és Bob Johnson megszerezte a Mustang-gal az első Trans-Am győzelmét a Mid-America 300-on. A Mustang abban a szezonban a hét versenyből négyet megnyert, ezzel megnyerve az egész bajnokságot.

1970 Mustang Boss 302: Az 1970-es szezonban a Bud Moore csapat Parnelli Jones és George Follmer pilótáival uralta az SCCA Trans-Am Series-t, hat futamot nyerve, és megszerezve a gyártó és a pilóta bajnoki címét a Boss 302 Mustanggal.

1981 IMSA GTX Mustang: 1981-ben a Ford Motor Company versenyprogramja újjáéledt a sportautó-versenyzésben a Zakspeed No. 6 turbófeltöltős Miller Mustang debütálásával, amelyet Klaus Ludwig vezetett. Annak ellenére, hogy az első futamában alig egy tizedmásodperccel maradt le a győzelemről, a Mustang áttörést ért el a Brainerd International Speedway-en, majd a Sears Point-on is a GTX osztályban, ezzel jelezve a Ford újult erőfeszítéseit a sportautó-versenyzés terén.

1985 Roush IMSA Mustang: A Roush Mustang GTO remekül zárta az 1984-es IMSA-szezont Willie T. Ribbs és Wally Dallenbach Jr. daytonai győzelmével, ezzel megalapozva az 1985-ös esztendőt. Abban az évben a Mustang kilenc IMSA futamgyőzelmet aratott. John Jones megnyerte a pilóta bajnokságot is, míg Lynn St. James három győzelmet szerzett, ezzel ő lett az első nő, aki nyert a sorozatban, és hozzájárult a Ford – mint gyártó - bajnoki címéhez is.

Itt válogathatsz a készleten lévő Ford modellek közül:


Forrás: Ford Global Media
Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk