Az új Ford Kuga SUV az élmezőnyben végzett az Euro NCAP legelső vezetéstámogatási tesztjén

2020.10.12
A kellemes, stresszmentes vezetési élményhez kifejlesztett Ford Co-Pilot360 vezetéssegítő technológiák az élmezőnybe segítették a Ford Kuga SUV-t az Euro NCAP legelső vezetéssegítő tesztjén.

A Kuga olyan járműveket előzött meg az összesítésében, mint a Tesla Model 3, a Volvo V60 és a Volkswagen Passat, miután a független tesztelők a gyakorlatban is próbára tették technológiáit, amelyek automatikusan tartják a kényelmes követési távolságot, a sáv közepén tartják az autót, és a megengedett sebességhatár szerint állítják be a tempót.



Az Euro NCAP új vezetéstámogatási tesztprogramja azokat a rendszereket értékeli, amelyek részt vesznek az autó irányításában – miközben a döntés továbbra is a vezető kezében marad –, segítséget nyújtva az akadályok észlelésében és a helyzetek kezelésében, hogy a vezetés kényelmesebb és biztonságosabb legyen.

A járműasszisztencia hatékonyságát vizsgáló, két héten át tartó tesztsorozatban a Kuga a Vezető Aktív Részvétele kategóriában több mint kétszer annyi pontot szerzett, mint a Tesla Model 3, és jelentősen túlszárnyalta a Volvo V60 és a Volkswagen Passat teljesítményét a Biztonsági Háttér kategóriában.




Az autózás szabadságot és függetlenséget ad, ám manapság annyira sűrű a forgalom, hogy a vezetés fárasztó és stresszes feladattá vált. Ezért fejlesztettük ki azokat a technológiákat, amelyek leveszik a teher egy részét a vezető válláról, segítve, hogy jobban koncentrálhassanak az útra.” - mondta Stuart Southgate, a Ford Európa biztonsági tervezési részlegének igazgatója. “Sokat dolgoztunk azon, hogy a Kuga rendszerei a lehető legösztönösebb, legtermészetesebb és legkellemesebb vezetési élményt biztosítsák, így az autósok a rendelkezésre álló technológiák minden előnyét kihasználhatják.

A Kugához megrendelhető, Stop & Go rendszerrel, Sávközép funkcióval és a Sebességkorlátozás Felismeréssel kiegészített Adaptív Sebességtartó Automatika (ACC) radarral és kamerával figyeli az autó előtti útszakaszt, automatikusan a forgalom ritmusához igazítva a tempót, sőt sok forgalmi helyzetben az éppen aktuális sebességkorlátozást is figyelembe veszi.

A Kuga nyolcfokozatú automata sebességváltós változatában elérhető Stop & Go funkció segítségével az ACC rendszer az araszoló forgalomban akár állóra is fékezi az autót (amihez a teljes fékerő 50 százalékát is felhasználhatja), majd automatikusan újra elindítja, ha a megállás nem tartott 3 másodpercnél tovább. Az ennél hosszabb egy helyben állás után a vezető a kormánykeréken elhelyezett gombbal aktiválhatja újra a rendszert, vagy úgy, hogy finoman a gázpedálra lép.



A Sebességkorlátozás Felismerés biztosítja, hogy a jármű ne lépje túl a megengedett sebességhatárt, mert figyeli az úttest fölötti kijelzőket és az út szélén elhelyezett jelzőtáblákat, és ezeket összeveti a fedélzeti navigációs rendszer információival.

A Sávközép technológia figyeli az útfelületre felfestett vonalakat, és finom, de érezhető kormányzási nyomatékkal segít a vezetőnek a forgalmi sáv közepén tartani az autót, ha az ACC rendszer működik. A 200 km/órás sebességig aktív technológia fény- és hangjelzéssel figyelmeztet, ha nem érzékeli, hogy a vezető ilyenkor kormánymozdulatot tesz.

A Ford Kuga ebben az erős mezőnyben is bebizonyította, hogy a ‘Jó’ besorolást egy nagy sorozatban gyártott családi SUV is elérheti.” - nyilatkozta Richard Schram, az Euro NCAP műszaki igazgatója. “A Ford lenyűgözött minket első vezetéstámogatási vizsgálatunkon, minden területen kiváló teljesítményt mutatva, és jó egyensúlyt teremtve a Vezető Aktív Részvétele és a Jármű Asszisztencia között, miközben robusztus Biztonsági Hátteret kínál.



A Kuga több technológiával is segít megelőzni a baleseteket, vagy mérsékelni azok súlyosságát; ilyen például a modellben most megjelent Holttérfigyelő vagy a Kereszteződés funkció, illetve a Aktív Fékezéssel kiegészített Ütközésre Figyelmeztető rendszer.

A kifinomult technológiák is hozzájárultak ahhoz, hogy a Kuga tavaly maximális, 5 csillagos besorolást kapott az Euro NCAP vizsgálatán.

Forrás: Ford Europe


Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk