Az új, 2022-es Ford GT LM egy utolsó különleges kiadással ünnepli a Le Mans-i győztes örökségét

2022.10.14
A Ford GT LM Edition most egy utolsó speciális kiadással tiszteleg a cég 2016-os Le Mans-i győzelme előtt; a vevői szállítások idén ősszel indulnak, a gyártás év végére fejeződik be.

A Ford bejelentette az utolsó, harmadik generációs Ford GT különleges kiadású modell megjelenését. A 2022-es Ford GT LM Edition Amerika egyetlen Le Mans-győztes versenyautóját ünnepli, amely 2016-ban megnyerte a futamot, és már dobogós volt 1966-ban is ugyanitt.



Az innovatív anyagokkal, dizájnnal és műszaki megoldásokkal a Ford GT nem hasonlít egyetlen más sorozatgyártású szuperautóhoz sem.” – mondta Mark Rushbrook, a Ford Performance Motorsports globális igazgatója. „Amint lezárjuk a közúti Ford GT e fejezetét, a GT LM Edition lehetőséget ad nekünk, hogy a szívünket még jobban beletegyük egy dobogós versenyautóba, ezzel is tisztelegve a 2016-os Le Mans-i győzelmünk előtt.

A Ford GT továbbra is exkluzív marad, és ez az utolsó 20 speciális kiadású szuperautó tovább növeli a gyűjtők kollekcióját. A Ford GT LM Edition 2022-es modell szállítása idén ősszel kezdődik, a gyártás pedig még ebben az évben be is fejeződik.



Ford GT LM Edition Race-liver külső, aszimmetrikus kialakítású belső

A Liquid Silver külső fényezésre lakkozott szénszálas karosszéria a limitált kiadású Ford GT LM esetében egyedülálló vörös/kék színben pompázik, tisztelegve a Le Mans-i győztes 68-as Ford GT piros-kék versenyfestése előtt.

Az egyedi megjelenés érdekében a vásárlók vörös vagy kék színű szénszálak közül választhatnak, amelyek kiemelik a szuperautó alacsonyabb aerodinamikáját. Ez magában foglalja az ultrakönnyű anyag színezését az első elosztón, az oldalsó küszöbökön, valamint a motortér lamellákon, a tükörszáron és a hátsó diffúzoron. A fényes, szénszálas 20 hüvelykes kerekek megfelelő piros vagy kék belső hordó díszítést kaptak, valamint titán saru anyákat és feketére lakkozott Brembo® féknyergeket a modell további modernizálása érdekében.

A Ford GT LM egyedülálló 3D-s titánnyomatú kettős kipufogóval lett felszerelve, amely a csúcsok belsejében ciklonos kialakítású, és utal a ikerturbós 660 lóerős EcoBoost® motorra. A titán GT LM jelvény is 3D-s nyomtatással készült.



A Ford GT LM Edition belső terét egyedi elrendezés jellemzi, beleértve az Alcantara® borítású szénszálas üléseket a hozzáillő piros vagy kék vezetőüléssel, valamint az Ebony utasülést a vezetőülés színéhez illő hangsúlyos varrással, valamint a motorindító gombbal. A műszerfal ébenfa bőr és Alcantara kombinációja, míg az oszlopok és a tetőborítás ébenfa Alcantara borítást kapott. A szénszálas anyag bejut az utastérbe, megjelenik a konzolon, a szellőzőregisztereken és az alsó A-oszlopokon is, matt felülettel.

Az 1966-os epikus Ford kontra Ferrari csatához hasonlóan a 68-as Ford GT a futam 20. órájában átvette a vezetést a 82-es Ferrari előtt. Amikor a Ford elhaladt a Ferrari mellett, újraélesztette a két autógyártó között 50 éve fennálló rivalizálást.

Később Ryan Briscoe (Ausztrália), Scott Dixon (Új-Zéland) és Richard Westbrook (Anglia) 69-es Ford GT-je is dobogós lett, miután megszerezték a harmadik helyet. A 66-os és a 67-es Ford GT-k a negyedik, illetve a kilencedik helyen végeztek.

Itt válogathatsz a készleten lévő Ford modellek közül:


Forrás: Ford Global Media
Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk