Az elektromos autókban rejlő hatalmas érték volt a ’Delivering Ford+’ tőkepiaci rendezvény kiemelt témája

2021.06.03
A nulla károsanyag-kibocsátású elektromos járművek és a fejlett konnektivitás átformálja az üzleti célú és személyes közlekedést, a Ford pedig e forradalmi megújulás élén áll értékes szolgáltatásaival és platformjaival, amelyek alapját a vállalat élvonalbeli elektromos hajtási és akkumulátor-technológiái képezik.



A márka számos innovációval fejleszti ezeket a területeket (és természetesen más területeket is) a Ford Pro eredményes működése érdekében, és ezzel a Ford az első olyan autógyártó, amely egy kifejezetten a haszongépjárművek szolgáltatásaira és értékesítésére összpontosító külön üzletággal rendelkezik.

Ezek voltak a szerdán a Ford vezérigazgatója, Jim Farley legfontosabb üzenetei, amikor több felső szintű vezetővel együtt ismertette a vállalat ügyfélközpontú stratégiai terveit és lépéseit a „Delivering Ford+” című virtuális rendezvényen, amelyen pénzügyi elemzők és más érintettek is részt vettek.

Izgatottan várom, mit nyújt majd a Ford+ az ügyfeleink számára, akik új és magasabb szintű élményekre számíthatnak, mellette pedig ikonikus, világszínvonalú járművekre olyan hálózatba kapcsolt technológiával, amivel egyre jobbá és jobbá válnak.” - nyilatkozta Farley. „Alacsonyabb költségeket, még kifizetődőbb márkahűséget és komolyabb megtérülést kínálunk majd minden ügyfelünk számára. Ez a legnagyobb esélyünk a növekedésre és az értékteremtésre azóta, hogy Henry Ford belekezdett a T-Modell sorozatgyártásába, mi pedig határozottan megragadjuk ezt a lehetőséget.

Delivering Ford+

A ’Delivering Ford+’ rendezvényen Farley bemutatta, hogyan szakad el a Ford az autógyártást évtizedek óta meghatározó ’gyárts és add el’ üzleti modelltől. Ezzel szemben a Ford+ jellemzője a szoros, tartós ügyfélkapcsolat, amit a vállalat alapvető erősségei: a javuló pénzügyi teljesítmény, valamint az újszerű technológiákba történő beruházások tesznek lehetővé.

Mindezek alapja a Blue Oval Intelligence, a Ford új generációs, felhőalapú platformja, amelyen keresztül a hálózatba kapcsolt Ford és Lincoln modellekben integrálhatók az elektromos, teljesítményelosztó, számítástechnikai és szoftverrendszerek.



A prezentációk részletesen megvilágították, hogy a vállalat merre, miért és hogyan halad a tisztán elektromos hajtású járművek, az üzleti megoldások és a hálózatba kapcsolt szolgáltatások fejlesztésében, és hogy az ügyfelek hogyan látják ennek hasznát. John Lawler pénzügyi igazgató elmondta, hogy a Ford tőkebefektetésekre készül ezeken a kiemelt területeken, értéket teremtve az ügyfelek és az érintett partnerek számára.

A Ford+ segítségével tovább erősítjük alapvető autóipari tevékenységünket, miközben kiszámíthatóan stabil cash flow-t generálunk, ami megalapozza a növekedést és az értékteremtést.” * magyarázta Lawler.

A vállalat arra számít, hogy 2023-ban a korrigált EBIT (kamatfizetés és adózás előtti üzemi eredmény) mértéke 8 százalék lesz.

A rendezvényen kiderült, hogyan akar a Ford az elektromos hajtás forradalmának élére állni:

- A Ford felgyorsítja beruházásait, és 2025-ig több mint 30 milliárd dollárra növeli az elektromos hajtásláncok és az IonBoost akkumulátorok fejlesztésére szánt befektetéseit, miközben kiaknázza a márka rugalmas EV architektúrájából és moduláris technológiáiból eredő hatékonyságot
- 2030-ra a Ford globális járműgyártásának várhatóan 40 százalékát teszik majd ki a tisztán elektromos hajtású modellek, amelynek első képviselői: A Mustang Mach-E, ami új vásárlókat szerez a Ford számára (jelenleg 70 százalék az arányuk).
- Az F-150 Lightning, a világ legnépszerűbb pickupjának tisztán elektromos hajtású változata, amire máris 70.000 előrendelés érkezett az egy héttel ezelőtti bemutató óta.
- Az E-Transit haszonjárművek, amelyek már ebben az évben megjelennek az utakon,
- Befektetés az akkumulátor-technológiába, képessé téve a Fordot saját akkumulátorok tervezésére és gyártására: A vállalat létrehozza a Ford Ion Parkot, egy globális akkumulátor-központot, ahol több mint 150 szakember foglalkozik az akkumulátorok kémiai jellemzőivel, tesztelésével, gyártás-előkészítésével és a teljes kapcsolódó értéklánc kezelésével, megoldásokat találva az akkumulátorok hosszabb hatótávolságára és alacsonyabb költségére; ez mind az ügyfelek, mind a Ford számára előnyt jelent,
- Az akkumulátor-technológia széles körű integrálása az EV-modellekbe szánt sokoldalú akkumulátor-kínálat kialakításához: IonBoost lítiumion akkuk; IonBoost Pro lítium-vas-foszfát akkumulátorok a haszongépjárművekhez; és nagy hatótávolságú, olcsó szilárdtest-akkumulátorok a Ford saját mérnöki bázisára és a Solid Power know-how-jára alapozva, amiben a társaság tőkerészesedéssel rendelkezik,
- A BlueOvalSK vegyesvállalat létrehozása az SK Innovation céggel akkumulátorcellák és -kötegek amerikai gyártására a jövő Ford és Lincoln modelljeihez.



Új üzletágat létrehozni kifejezetten a vállalati ügyfelek számára:

- A Ford Pro megalapítása; ez egy globális járműszolgáltatási és kereskedelmi üzletág a Ford szervezetén belül a vállalati és kormányzati ügyfelek kiszolgálására, Ted Cannis vezetésével, akit már kineveztek vezérigazgatónak,
- Cannis eddig a Ford észak-amerikai haszongépjármű üzletágát irányította, korábban pedig a Team Edison elektromosautó-fejlesztő csoport igazgatója volt,
- Még több értéket és magasabb termelékenységet biztosítani az ügyfelek számára a következő megoldásokkal: Az ágazat legversenyképesebb és legsokoldalúbb kínálata elektromos és hagyományos hajtású járművekből,
- Digitális és fizikai szolgáltatások, amelyek segítenek az ügyfelek flottáinak optimális üzemeltetésében,
- Megoldások az elektromos járművek nyilvános, telephelyi és otthoni éjszakai feltöltésére, hogy az autók reggelre készen álljanak a munkára
Összekapcsolt finanszírozás járművekhez, szolgáltatásokhoz és EV-töltéshez,
- A vállalati ügyfelek számára kínált hardverekből és új szolgáltatásokból a Ford 2025-re 45 milliárd dolláros bevételt remél a 2019-es 27 milliárd dollár helyett.

Kapcsolatban maradni az ügyfelekkel a hálózatba kapcsolt szolgáltatások révén:

- Idén év végéig a vállalatnak körülbelül 1 millió olyan járműve fut majd az utakon, amelyek alkalmasak a vezeték nélküli rendszer frissítésre; 2022 júliusáig a Ford túlszárnyalja a Tesla darabszámait, 2028-ig pedig 33 millió ilyen Ford és Lincoln modell készül majd el,
- Még szorosabb kapcsolat az ügyfelekkel az olyan digitális megoldások révén, mint a Ford Pass és a Lincoln Way: online rendelés, egyszerűsített finanszírozási és autócsere-lehetőségek, az autó elhozása és visszaszállítása, mobil javítások,
- A digitális életmód kiszolgálása a piacvezető technológiák (pl. Apple, Amazon, Google, Baidu) teljes körű integrálásával,
- A minőségi problémák gyorsabb feltárása és megoldása a hálózatba kapcsolt adatátvitel segítségével; ez segít növelni az ügyfelek elégedettségét, és csökkenti a garanciális kiadásokat.

A Ford BlueCruise vezetéssegítő technológiákhoz hasonló különleges megoldások bevezetése, új funkciók és folyamatos szoftverfrissítések, hatékony EV-töltés a felhasználói élmény javítása érdekében; az ilyen jellegű szolgáltatások piaca 2030-ra várhatóan 20 milliárd dollárra nő majd.

Forrás: Ford Europe
Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk