Az egyedi hőszivattyús technológiával a Ford Pro elektromos járművek tovább vezethetőek, ha hideg van
2025.03.10
A korai munkakezdések, a műszakok késői befejezései és az éjszakai műszakok is azt jelentik, hogy az erősebb mínuszokban történő autózás gyakran még tavasszal is rendszeres kihívás a szorgalmas vállalkozások számára. Most egy szabadalmaztatott Ford technológia segítheti a Ford Pro elektromos járműveket abban, hogy nagyobb hatótávra legyenek képesek két újratöltés között, így a tulajdonosok többet autózhatnak a hidegebb időben.
Minden
Ford E-Transit Custom, E-Tourneo Custom és továbbfejlesztett
E-Transit modellhez alapfelszereltségként beszerelve a vállalat innovatív gőzbefecskendezéses hőszivattyús (VIHP) technológiája
hatékony módot biztosít az utastér felmelegítésére a külső levegő hőenergiájának felhasználásával – még messze -10°C alatti hőmérsékleten is.
Az utastér felfűtése az
„ingyenes” energia felvételével csökkenti az akkumulátorfogyasztást, miközben a vezetőt melegen tartja – vagyis több energia fog rendelkezésre állni az akkumulátorban a munkák elvégzéséhez.
A valós világban és kifinomult laboratóriumi környezetben végzett tesztelés során a Ford mérnökei úgy találták, hogy
a technológia 7–10 százalékkal javíthatja a megnövelt hatótávolságú E-Transit hatótávolságát egy hőszivattyú nélküli járműhöz képest.
"
A kisteherautókat használó vállalkozások számára a feltöltések között minden megtett kilométer kevesebb állásidőt és több bevételt jelent. Minden kilométert a hatékonyság maximalizálása, valamint az elektromos flották termelékenysége és költséghatékonyabbá tétele érdekében folytatunk." -
mondta Ingo Krolewski, a Ford klímaszabályozási részlegének felügyelője.
Maximális hatótáv és egész éves utastér kényelem
A hőszivattyú egy népszerű, energiatakarékos módszer otthonok, irodák és – újabban – elektromos járművek fűtésére. Nagyon hideg hűtőközeg-gázokat használnak a környezeti hő elnyelésére, majd ezeket a gázokat összepréselik, hogy megemeljék a hőmérsékletüket. Így a hőszivattyú meghajtására szolgáló kis mennyiségű elektromos energia nagyobb mennyiségű "ingyenes" hőenergia kinyerésére fordítható.
A Ford szabadalmaztatott VIHP-je nagyobb előnyöket kínál, mint a többi hőszivattyú-konstrukció, mivel
gőzbefecskendezéssel javítja a hatékonyságot a kisteherautó belsejének fűtése és hűtése során. Ha a külső hőmérséklet 25°C fölé emelkedik, a szivattyú integrált hűtőrendszere a hőt is kivonhatja a kabinból – csökkentve ezzel a furgon légkondicionálásához szükséges akkumulátor terhelést.
A közel
két éves finomhangolás több mint 100 szélcsatorna-tesztet és 25 ezer kilométeres valós értékelést jelentett minden modellnél. A hét dedikált teszt olyan változatos körülményeket tartalmazott, mint a spanyol nyár 40 fokos melege, vagy a -34°C-os finn tél.
A fejlesztés az Egyesült Királyságban, Németországban és az Egyesült Államokban működő Ford mérnöki csapatok együttműködésével valósult meg.
Forrás: Ford Global Media