A vízvezeték-szerelők, a pékek és a virágüzletek is a következő szintre emelhetik az elektromos járművek bevezetésének folyamatát

2024.06.21
Ha a kis- és középvállalkozások (kkv-k) felismerik a villamosítás üzleti értékét, az felgyorsíthatja az elektromos járművek elterjedését, és jelentősen javíthatja a vállalkozások termelékenységét és az európai gazdaságot. A töltés azonban továbbra is aggodalomra ad okot.

Ezek a Ford Pro legfontosabb megállapításai a „The Economics of Commercial Van Usage Across Europe 2024” elnevezésű tanulmányban, amelyet a Center for Economics and Business Research intézet tett közzé.



A jelentés becslése szerint a kisteherautóval rendelkező vállalkozások 2023-ban körülbelül 1 milliárd euróval járultak hozzá az EU és az Egyesült Királyság gazdaságához, ami 2021 óta 6,5 százalékos, 2017 óta pedig 27,4 százalékos növekedést jelent. Az EU-ban ezeket a tevékenységeket a becslések szerint 14,1 milliárd euróval (1,6 százalék) támogatták az elektromos kisteherautók.

A Ford Pro-t a jelentés elkészítésére azért bízták meg, hogy jobban megértsék a tágabb európai kereskedelmi furgonok világát, amely 23 millió kkv-ból áll, beleértve a tulajdonos üzemeltetőket is, amelyek az európai vállalkozások 99 százalékát adják.



Kezdetben úgy gondolták, hogy az elektromos haszongépjárművek bevezetését a flottamenedzserekkel és vállalati fenntarthatósági célokkal rendelkező nagyobb vállalkozások kezdeményezték. Manapság a kkv-k egyre inkább alkalmazzák az elektromos járműveket, mivel felismernék a jelentős üzleti előnyöket. Egy több mint 1000 kisteherautó-sofőr részvételével végzett felmérés megállapította, hogy ezek a vállalkozások már most is jelentős energiaköltség-megtakarítást értek el, valamint javítják termelékenységüket és működésüket a támogató technológiákkal. Még a nem elektromos járműveket használók is fontolgatják az 5 éven belüli váltás lehetőségét, bár a töltés továbbra is aggodalomra ad okot.

Közel 60 éve segítjük a kisvállalkozásokat Európa gazdaságának felépítésében – de a legnagyobb lehetőség az üzemidejük és a termelékenységük javítására még előttünk áll.” – mondta Hans Schep, a Ford Pro európai igazgatója. „A virágüzletek, a vízvezeték-szerelők és a pékek vezető szerepet fognak játszani az elektromos járművek elterjedésének magasabb szintre emelésében, és nagy flottaszintű töltési, szoftver- és szerviztámogatást biztosítunk ezeknek a kisvállalkozásoknak, hogy a legmegfelelőbb módon villamosíthassák a járműveiket."

A Ford Pro megoldásai segítenek a flotta kezelőknek eldönteni, hogy mikor és hogyan villamosítsák, és maximalizálják vállalkozásuk előnyeit. A Ford Pro kínálata elektromos és plug-in hibrid furgonok átfogó választékát tartalmazza, amelyeket olyan termelékenységi megoldások támogatnak, mint a jármű- és flottakezelő szoftver, töltési megoldások, szervizelés és minden az egyben finanszírozás. Nemrég a Ford Pro azt is bejelentette, hogy bevezetik az üzleti igényekre tervezett integrált otthoni töltési megoldást.

Elektromos furgonok töltés alatt

A „Kereskedelmi kisteherautók használatának gazdaságtana Európa-szerte 2024-ben”elnevezésű tanulmány egy drámaian megváltozott környezetet vizsgál meg. Ez az első ilyen jelentés a korábbi, 2019-ben készült jelentés óta, és megmutatja, hogy a járvány, a megélhetési költségek válsága és az ukrajnai háború hatása ellenére a furgonok hatása a gazdaság drámaian megnőtt.

A jelentés tartalmazza az Electrification Index frissítését, amely méri a kereskedelmi elektromos járművek bevezetésének státuszát és a jövőbeli lehetőségeket öt kiemelkedő európai furgonpiacon: Franciaországban, Németországban, Olaszországban, Spanyolországban és az Egyesült Királyságban. Figyelembe véve az olyan tényezőket, mint az elektromos furgonok értékesítése, a töltőpontok, az ösztönzők és az alacsony károsanyag-kibocsátású zónák növekedése, az Index megállapítja, hogy az elterjedtség és a potenciál a legtöbb piacon nőtt a 2018-as legutóbbi számítás óta.

Ezt a növekedést részben az elektromos furgonok elérhetőségének jelentős növekedése támogatja. A Ford Pro például a Transit család minden modelljének elektromos változatát gyártja vagy már bejelentette a gyártását. Az E-Transit – a Ford Pro első elektromos kisteherautója Európában – 2023-ban már megelőzte legközelebbi versenytársát, és több mint 50 százalékos piaci részesedéssel vezeti szegmensét.

A Cebr-tanulmány szerint Németországban volt a legmagasabb, 9,5 százalékos az új kisteherautók regisztrációs aránya 2023-ban. A legutóbbi, 2018-as jelentés óta az Egyesült Királyságban volt a legnagyobb növekedés az elektromos kisteherautók értékesítésében, a részesedés 0,3 százalékról 6 százalékra nőtt. Franciaországot a legtöbb villamosítási potenciállal rendelkező piacként azonosítják, akárcsak a 2018-as jelentésben, ami tükrözi az elektromos járművek és a jó minőségű töltési infrastruktúra már amúgy is erőteljes elterjedését. Összességében Spanyolország mutatta a legnagyobb javulást az elektromossági indexben.

A felmérésben részt vevő válaszadók szerint a csökkentett üzemeltetési költségek voltak a legfőbb okai annak, hogy elektromos járművekre váltsanak (46,3 százalék) , amit az elektromos kisteherautók 3700 eurós éves töltési költsége támogat, szemben a benzines vagy dízel furgonok 12 400 eurós átlagos költségeivel. Az elektromos kisteherautók üzemeltetési összköltségének elemzése a dízel- vagy benzines megfelelőkkel összehasonlítva megállapította, hogy az elektromos járművek egy tipikus hároméves tulajdonlási időkereten belül pótolhatják magasabb kezdeti vásárlási költségeiket.



A pénzügyi előnyökön túl a felmérés arra is rávilágított, hogy a kkv-k miért fordulnak az elektromos járművek felé. Az alacsony károsanyag-kibocsátású zónákhoz való hozzáférés volt a leggyakoribb oka a váltásnak (46,3 százalék), ezt követte a környezetvédelem (45 százalék) és a márka hírneve (45 százalék).

A töltési idő okozta a legnagyobb gondot azok számára, akik még nem váltottak elektromos járművekre (38,1 százalék) , és az előzetes vásárlási költségek is gondot okoztak (37,7 százalék). Ennek ellenére a még váltásra várók többsége (58,6 százalék) azt mondta, hogy legalább valamennyire valószínű, hogy elektromos kisteherautót választ a következő öt évben.

Azok az üzemeltetők, akik már áttértek az elektromos járművekre, nagyobb valószínűséggel ismerik fel a kisteherautó-tulajdonlást kiegészítő technológiák és szolgáltatások fontosságát. A technológiák és szoftverek üzleti alkalmazói közül a túlnyomó többség pozitív hatásokról számolt be a termelékenységre. Ez különösen igaz azokra, akik járműbiztonsági intézkedéseket, flottakezelési megoldásokat és kommunikációs szoftvereket alkalmaznak.

Hasonlóképpen, az üzleti szoftvereket alkalmazók túlnyomó többsége pozitív működési hatásokról számolt be. Ez különösen valószínű a megfelelőségi és jelentési rendszerek, a más rendszerekkel integrált telematika és a kommunikációs szoftverek alkalmazói körében.

Az elektromosságra való átállás jelentős társadalmi előnyökkel járhat mind helyi, mind globális szinten, elsősorban a káros szennyező anyagok és az üvegházhatású gázok kibocsátásának mérséklése révén.” – mondta Nina Skero, a Cebr vezérigazgatója. „Elemzésünk azt is bizonyítja, hogy a kisteherautók már most is támogatják a gazdasági tevékenység jelentős részét az európai piacokon. Valójában a furgonokra támaszkodó iparágak tavaly 860 milliárd euróval járultak hozzá az Európai Unió gazdaságaihoz. Ennek a számnak az elektromos kisteherautóknak tulajdonított része várhatóan növekedni fog, ahogy az elterjedtség folytatódik, és egyre több vállalkozás realizálhatja majd az elektromos járművek üzemeltetési megtakarításait.

Itt válogathatsz a készleten lévő Ford modellek közül:


Forrás: Ford Global Media
Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk