A versenyzői DNS-sel átitatott új Ford Ranger MS-RT PHEV és az E-Tourneo Custom MS-RT modellek vonzzák a tekinteteket a munkahelyen és a szabadidőben egyaránt
2025.09.25
Bemutatkozott a Ford Ranger PHEV pickup és E-Tourneo Custom multifunkciós jármű MS-RT változata, rali ihlette megjelenéssel, energikus teljesítménnyel és kompromisszumok nélküli sokoldalúsággal.
A Ford bemutatta az új
Ranger MS-RT PHEV pickupot és az
E-Tourneo Custom MS-RT multifunkciós járművet, amelyet a Ford globális csapata és az MS-RT – a Ford ralipartnerének, az M-Sportnak a leányvállalata – szakemberei szoros együttműködésében terveztek és fejlesztettek ki.
A 2025-ös müncheni IAA Mobility kiállításon bemutatkozó két új elektromos MS-RT modell a 2024-ben bemutatott Ranger MS-RT és Transit Custom MS-RT furgonok nyomdokaiba lép. A sikeres modellekhez hasonlóan
a Ranger MS-RT PHEV és az E-Tourneo Custom MS-RT is izmos karosszériával és egyedi specifikációval rendelkezik, így tökéletes utcai járműveket alkotnak azoknak a tulajdonosoknak, akik soha nem ülnek egy helyben, és azoknak a vállalkozásoknak, akik valódi megjelenést szeretnének mutatni.
A Ranger MS-RT PHEV a vadonatúj Ranger PHEV-ből származik – a pickup első plug-in hibrid változatából, amely
az elmúlt 10 évben Európa legkelendőbb modellje volt. A teljes Ranger vontatási képesség, teherbírás és terepjáró képesség alapfelszereltség, és nagyobb nyomatékkal rendelkezik, mint bármelyik korábbi Ranger, valamint a kizárólag elektromos hajtású vezetési képességgel.
Az E-Tourneo Custom MS-RT a Ford elektromos E-Tourneo Custom multifunkciós járművén alapul, amely maximális rugalmasságot és kényelmet biztosít akár nyolc utas számára. Az átfogó hajtáslánc-kínálatban megtalálhatók a nagy teljesítményű és hatékony plug-in hibrid és az EcoBlue dízel Tourneo Custom MS-RT opciók is.
„
A Ford együttműködött az MS-RT-vel, hogy kompromisszummentes Ford Pro járműveinket igazi motorsport DNS-sel ruházzák fel. Az eredmény olyan modellek, mint az új Ranger MS-RT PHEV és az E-Tourneo Custom MS-RT – ellenállhatatlanok azoknak az ügyfeleknek, akiknek rugalmasságra van szükségük a munkához és a szórakozáshoz, szeretik a versenyzést, és kalandokkal teli életmódot élnek.” –
mondta Brendan Lyne, a Ford Pro Europe marketing- és értékesítési igazgatója.
Mindkét új MS-RT modell
megrendelhető a Ford európai márkakereskedésein keresztül még idén, az első szállítások várhatóan 2026 folyamán történnek.
Ranger PHEV MS-RT kezeléssel
281 lóerőjével és 697 Nm nyomatékával, ami nagyobb vonóerőt jelent, mint bármely korábbi sorozatgyártású Ranger,
az új Ranger PHEV hajtáslánca tökéletesen illeszkedik az új MS-RT változathoz – a tökéletes hibrid utcai teherautóhoz.
A pickup okosan ötvözi a 75 kW-os elektromos motort és a 10 sebességes automata sebességváltót egy moduláris hibrid váltó segítségével, amely
képes egyesíteni az elektromos és a 2,3 literes EcoBoost benzinmotor teljesítményét. 11,8 kWh-s (használható) akkumulátora menet közben, vagy külső áramforrásról is tölthető, így akár 40 km-es nulla károsanyag-kibocsátású hatótávolságot biztosít. Az e4WD állandó összkerékhajtású rendszer, a teljes Ranger 3500 kg-os vontatási kapacitása és az akár egytonnás hasznos teher könnyedén lehetővé teszi a hajók vontatását, téglák szállítását, vagy bármi mást.
A stílust az extrém Ranger versenyteherautók ihlették. A méhsejtmintás hűtőrács és az integrált légterelő elöl, a jellegzetes hátsó lökhárító integrált diffúzorral, a formázott oldalsó szoknyák és az egyedi felfüggesztésnek köszönhetően alacsonyabb kiállás azonnal felismerhetővé teszi a pickupot. De a fejlesztések nem csak a látványosság kedvéért történtek.
A felfüggesztést például átdolgozott első lengéscsillapítókkal, áthangolt hátsó beállítással és összesen 40 mm-rel csökkentett magassággal optimalizálták. Ez kényelmet, képességeket, valamint nagyobb kezelhetőséget és stabilitást biztosít a kanyarokban. A hátsó csomagtérajtón található kacsafarok-szerű légterelő és a fülke légterelő szintén hozzájárul a stabilitás növeléséhez nagyobb sebességnél. Számítógépes szimulációkkal optimalizálták őket az általános aerodinamikai egyensúly javítása érdekében.
A nyomtáv mindkét oldalon 40 mm-rel nőtt a jobb tapadás és stabilitás érdekében. Ehhez szélesített kerékívekre van szükség, amelyek elöl és hátul 82 mm-rel növelik a teljes szélességet, és gyémántcsiszolt 21 colos kerekeket tartalmaznak alacsony profilú 275/45 R21 gumiabroncsokkal.
Ez a merész stílus
fokozható az MS-RT modellekre jellemző kaleidoszkópszerű színválasztékkal, beleértve az új Turini Lilát, amely csatlakozik a Fast Blue, a Yellow Green és más színekhez.
A duplakabinos belső térben öko-bőr és velúr borítású sportülések találhatók, kék kontrasztvarrással. Az első ülések nemcsak támasztó párnákkal rendelkeznek, hanem
szemet gyönyörködtető LED-es megvilágítású MS-RT emblémákkal is, amelyek az ajtók kinyitásakor felvillannak. Hasonló LED-es emblémák találhatók a padlószőnyegeken is.
A formás sportkormány kék 12 órás jelzéssel rendelkezik, és fűthető is – ez a prémium alapfelszereltség része, amely
tartalmaz egy 12 hüvelykes érintőképernyőt SYNC 4A rendszerrel, kétzónás elektronikus automatikus hőmérséklet-szabályozást, első és hátsó parkolóradart, tolatókamerát, intelligens adaptív sebességtartó automatikát és intelligens sebességhatárolót is.
Forrás: Ford Global Media