A vadonatúj Ford Kuga majdnem 30 százalékkal több üzemanyagot takarít meg mint az elődje

2020.02.24
A Ford bejelentette, hogy a vadonatúj Kuga SUV biztosítja az osztályában a legjobb üzemanyag-hatékonyságot, az átlag megtakarítást akár 28% -kal is javítva.


A vadonatúj Kuga a Ford „legelektromosabb” járműve, amelyet valaha is gyártottak, és az első, amely egyszerre elérhető lágy-, full- és plug-in hibrid hajtáslánc technológiával. A fejlett hajtásláncot továbbfejlesztett aerodinamika és a jármű tömegét csökkentő módosítások is támogatják.

A Kuga beépített hibrid technológiája lehetővé teszi a legjobb üzemanyag-hatékonyság elérését, a CO2-kibocsátás csökkentését és a tisztán elektromos vezetési technológia elérését bármely közepes méretű SUV-nál, azzal a képességgel, hogy 72 km hatótávot is képes megtenni nulla kibocsátású vezetési módban (NEDC).


Az új Kuga hajtóműveket összehasonlítva akár 28 százalékos üzemanyag-hatékonyság-javulás is elérhető (NEDC).

A Kuga Plug-In Hybrid és a Kuga EcoBlue Hybrid (48 voltos lágy-hibrid) verziók az év második felében lesznek csak kaphatóak. A Kuga Full Hybrid változat viszont már hamarosan megjelenik a kereskedők kínálatában. Ez a változat a kifinomult Ford EcoBlue dízel és EcoBoost benzinmotorokkal is rendelhető lesz.


Beépített hatékonyság


A vadonatúj Kuga az első SUV a Ford kínálatában, amely a Ford új, globális elsőkerék-meghajtást alkalmazó rugalmas architektúráján alapul, amely támogatja a továbbfejlesztett aerodinamikát is a jobb üzemanyag-hatékonyság érdekében, és akár 80 kg-mal csökkenti a modellek tömegét, ha az egyenértékű erőátviteli változatokat hasonlítjuk össze.

Az alumínium széles körű felhasználása révén a Kuga tömege jelentősen csökkent, beleértve az alumínium felfüggesztést (6,8 kg-os megtakarítás), a kompozit-alumínium lökhárító gerendát (6,1 kg-os megtakarítás) és a könnyebb fékrendszert (0,8 kg megtakarítás).

A jármű tömegét érintő további megtakarítást értek el a könnyebb szőnyegek, az üreges lengéscsillapítók alkalmazásával, valamint és az audiorendszerben a neodímium hangszórók beépítésével.

Az aerodinamikai hatékonyság jelentősen javult a korábbi modellhez képest, még az általános méretek növekedése ellenére is. A jármű alsó részének optimalizált árnyékolása, az ajtótömítések és a süllyeszthető tetősínek mind hozzájárultak a közel 4%-os súrlódáscsökkentéshez.


Változatos hajtómű-megoldások


Kuga plug-in hibrid


Egyesíti a 2,5 literes Atkinson-ciklusú motort, az elektromos motort és a generátort egy 14,4 kWh-os lítium-ion akkumulátorral.

Az akkumulátort az első sárvédőre szerelt töltőcsatlakozóval lehet feltölteni, és a jármű haladásakor is automatikusan töltődik az akku az olyan regeneratív töltési technológiával, amely visszanyeri a fékezés során máskülönben elvesztett kinetikus energiát.

A járművezetők az EV Auto, az EV Now, az EV Later és az EV Charge üzemmódokban kiválaszthatják, hogy mikor és hogyan töltsék az akkumulátort. Amikor az akkumulátor eléri a legalacsonyabb töltöttségi állapotot, a Kuga automatikusan visszatér EV Auto üzemmódba - kiegészítve a benzinmotor teljesítményét a villamos motor segítségével, a visszanyert energia felhasználásával az optimális üzemanyag-hatékonyság érdekében.

Kuga EcoBlue Hybrid


A Ford 150 lóerős 2,0 literes EcoBlue dízelmotorját kiegészítették egy 48 voltos lágy-hibrid technológiával.

Itt egy övvezérelt, beépített indítógenerátor (BISG) helyettesíti a szokásos generátort, amely így lehetővé teszi az energia visszanyerését a jármű lassulásakor, és ezáltal képes tölteni a 48 voltos lítium-ion léghűtéses akkumulátort.

A BISG motorként is működik, és a tárolt energiát felhasználva elektromos nyomaték-segítséget nyújt a motor számára a normál haladás és gyorsulás mellett, valamint a jármű elektromos kiegészítőinek működtetését is támogatja. A 48 voltos rendszer lehetővé teszi a Kuga Auto Start-Stop technológiájának további helyzetekben történő működését is a további üzemanyag-megtakarítások céljából.

Kuga EcoBoost


A 120 lóerős és a 150 lóerős változatokban is kapható Ford 1,5 literes EcoBoost benzinmotorja a Ford első henger lekapcsolási rendszerét kínálja a három hengeres motorral, amely lehetővé teszi, hogy az egyik henger lekapcsolódjon alacsony motorterhelés esetén.

Kuga EcoBlue


A 190 lóerős 2,0 literes EcoBlue és a 120 lóerős 1,5 literes EcoBlue dízelmotorok optimalizálják az üzemanyag-hatékonyságot és a kibocsátást olyan funkciókkal, mint a nagynyomású üzemanyag-befecskendezés és az integrált szívócsatorna.

Kuga Hybrid


Idén később érkezik, öntöltős, és full-hibrid hajtóművel, amely lehetővé teszi a tiszta elektromos vezetési képességet, és ötvözi a 2,5 literes Atkinson ciklusú benzinmotort, a villanymotort, a generátorral és egy lítium-ion akkumulátorral, mindehhez egy a Ford által kifejlesztett teljesítmény-megosztott automatikus sebességváltó kapcsolódik.


A Ford ígéretet tett arra, hogy az összes jövőben forgalomba hozott személygépjárműve képes lesz tisztán elektromos árammal működni, és a jövő év vége előtt 18 ilyen járművet vezet be Európában.

Kapcsolódó videó:




Forrás: Ford Europe
Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk