A sportos autók túl kényelmetlenek? A Ford Puma ST gerincbarát üléseiben ülve a válasz nagyon egyszerű...
2022.06.22
A múltban egy sportautó birtoklása gyakran azt jelentette, hogy fel kellett áldozni az utazási kényelem egy bizonyos fokát a szilárdabb út javára, amely lehetővé teszi a vezetés szerelmeseinek, hogy jobban érezzék az utat.
A Ford már egy ideje olyan technológiákat kínál, mint például a kifinomult felfüggesztés és a megtámasztott, állítható sportülések, hogy teljesítménymodelljeit olyan kényelmessé tegye, mint amilyen szórakoztató vezetni – és hogy
a Ford Performance dinamikáját több vezető számára is elérhetővé tegye.
Az autógyártó most a következő szintre emelte a nagy teljesítményű üléskényelmet azáltal, hogy
új, saját fejlesztésű Ford Performance első üléseket mutatott be a Puma ST SUV-okhoz, amelyeket a vezető gerinc-egészségügyi szervezet, az
Aktion Gesunder Rücken e.V. (AGR) tanúsított, az Egészségesebb hátért kampány keretében.
Az AGR-tanúsítvány megszerzéséhez döntő jelentőségű, hogy
az ülések 14 módon állíthatóak úgy, hogy illeszkedjenek az utasokhoz a maximális kényelem és támogatás érdekében – ahelyett, hogy az utas az üléshez igazítaná a helyzetét.
„
A sofőrök csak akkor tudják a legtöbbet kihozni szuperagilis Puma ST vezetési dinamikájából, ha elkényelmesednek. Ezért terveztük meg új Ford Performance üléseinket az AGR-akkreditációt szem előtt tartva, az első naptól kezdve.” –
mondta Michael Janzen, a Ford of Europe Seats Application felügyelője. „
A Ford Performance mérnökei a legtöbb időt töltik a vezetőülésben, így első kézből tudjuk, milyen fontos a vezetési pozíció a vezetés élvezetéhez, és annak biztosításához, hogy ne legyen merev és fájó a hátunk az út végén.”
Az
AGR akkreditációt egy független vizsgálóbizottság ítéli oda, amely különböző orvosi területek szakértőiből áll, és elkötelezett amellett, hogy segítse ügyfeleit a hátbarát termékek kiválasztásában. A deréktáji fájdalom a rokkantság egyik vezető oka világszerte, és egy tanulmány szerint a járművezetők 63 százaléka szenved olyan hátfájástól, amely zavarja a napi tevékenységeket.
A tipikus előre/hátra állításon és az üléstámla dőlésszögének beállításán kívül, amely magában foglalja a verseny- és rally-ihlette beépített fejtámlát,
a Puma ST utasai az alappárna meghosszabbítását és dőlésszögét is beállíthatják a kedvenc vezetési helyzetüknek megfelelően.
Az ülésmagasság-állítás is rendelkezésre áll, és különösen előnyös lehet a magasabb vezetők számára, lehetővé téve számukra, hogy kényelmesen üljenek a lelkes vezetők által gyakran kedvelt alacsonyabb, egyenesebb helyzetben. A négyirányú deréktáji beállítás
elektronikusan vezérelhető az ülés oldalán található kapcsolóval.
A Ford mérnökei különböző habszivacsokkal, burkolatokkal és szerkezeti kialakításokkal kísérleteztek, hogy megtalálják a kényelem megfelelő egyensúlyát az országúti utazásokhoz és a mindennapi vezetéshez, valamint elegendő támogatást a
Puma ST vezetési élményéhez.
Tíz prototípust teszteltek a Ford tesztpályáin – amelyek a világ minden tájáról származó valódi útelrendezéseket és felületeket reprodukálják –, valamint közutakon. A tartóssági teszteket a Ford „Robutt” robottal ellátott fenékszimulátorával is elvégezték, amely mindössze három nap alatt egy évtizednyi használatot szimulál, miközben 7500-szor ül, ugrál és csavarodik az ülésben.
Az új ülések – amelyek a Focus ST 2 és Fiesta ST 3 modellekhez is elérhetők – a Ford prémium Sensico® kárpitozásával készültek – egy vegán anyag, amely visszaadja a bőr prémium megjelenését, tapintását, tartósságát és könnyen tisztítható is.
A Ford adatai szerint a sportos, Ford Performance fejlesztésű ST és a Ford Performance által ihletett ST-Line 4 modellek tették ki a Puma, Focus és Fiesta eladások közel felét (44 százalékát) 2021-ben. A Ford modellek iránti kereslet évről évre növekszik, az Európában eladott Fiesta ST és ST-Line modellek teljes száma a 2019-es 25 százalékról 2021-re 34 százalékra nőtt.
A kifinomult sporttechnológiákkal, beleértve a korlátozott csúszású differenciálművet, a szabadalmaztatott erővektor rugókat és a választható menetmódokat,
a 200 lóerős Puma ST a Ford első Ford Performance SUV-ja Európában, és úgy lett kifejlesztve, hogy energikus vezetési élményt nyújtson a SUV kényelme és rugalmassága mellett.
Az új Ford Performance üléstechnológia egy sor kifinomult technológiát tartalmaz, amelyeket a Ford Performance modellek vezetési kényelmének javítására terveztek. Például a Ford Mustang 6-hoz elérhető MagneRide® adaptív felfüggesztés – és a teljesen elektromos Mustang Mach-E GT 7 alapfelszereltsége – elektronikusan szabályozza a lengéscsillapító belsejében lévő magnetorheológiai folyadékot, hogy valós időben reagáljon a változó útviszonyokra a nagyobb kényelem érdekében.
A Ford arra számít, hogy továbbra is AGR-tanúsítvánnyal rendelkező üléseket kínál a személygépjárművek vásárlóinak, miközben merész lépéseket tesz egy teljesen elektromos jövő felé Európában. A cég a közelmúltban bejelentette, hogy 2024-ig hét, teljesen elektromos személygépjárműből és kisteherautóból álló új generációt kíván bemutatni.
Az autógyártó jelenleg AGR-tanúsítvánnyal rendelkező, 18 irányban állítható üléseket kínál a Focus, Galaxy és S-MAX modellekhez is.
Itt válogathatsz a készleten lévő Ford modellek közül:
Forrás: Ford Global Media