A Mustang Mach-E díjnyertes audiodizájnja kényelmet, stílust és prémium hanghatást hoz az utastérbe
2020.07.20
Egyre növekvő az igény a prémium audio-élményért a járművekben. Az elektromos járművekben egyre nagyobb tért hódít az otthonosabb hangulati környezet kialakításának tendenciája. Ezt a szempontot vették figyelembe a teljesen új, teljesen elektromos Mustang Mach-E B&O hangrendszer díjnyertes tervezése során is.
A
Ford emberközpontú tervezési filozófiája és az a tény, hogy a járművezetők életük átlagosan négy évét a kormány mögött töltik, szintén hozzájárul ahhoz az egyedi kialakításhoz, amely szerint a műszerfal egyharmadát mára már az audió kezelőpanel illetve az Infotainment rendszer konzolja uralja.
A Mach-E az első jármű, amely esetében a Ford az audió rendszer kialakítására ilyen nagy hangsúlyt fektetett.
A speciálisan kifejlesztett
Heathered Grey textil elrejti az irányítópultra rögzített csíptetõket, ugyanakkor a
B & O ikonikus szövet alapú hangszórófedeleinek megjelenését és érzetét idézi elénk, miközben elég robusztus is a jármûben való kis térben történő felhasználáshoz.
A
Mustang Mach-E összes utasának (beleértve az elülső és a hátsó ülésen elhelyezkedő utasokat is) nagyszerű hangélményt nyújt, jelentősen kihangsúlyozza az igazi Ford életstílust. A vezetők számára a kormánykerék mögött való tartózkodást még vonzóbbá teszi.
A B&O hangrendszer
A
FormAn külsőleg kapcsolt mélysugárzó (ECS) a kabin egyedi alakját is felhasználja az erőteljes basszusteljesítmény előállításához, annak ellenére, hogy a hagyományos mélysugárzó súlya körülbelül fele, és 80%-kal kevesebb helyet foglal el. A súlymegtakarítás csak egyike azoknak az intézkedéseknek, amelyeket a
Ford tett a
Mustang Mach-E kifejlesztése során, hogy a hátsókerék-hajtómű konfigurációval
akár 600 km-es teljesen elektromos vezetési távolságot érjen el (WLTP szerint).
A Mustangban a B&O hangélményéből származó inspirációt felhasználva a HARMAN akusztikus mérnökei megvizsgálták a Mustang rendszer akusztikus tulajdonságait, hogy hasonló hangzásbeli élményt érhessenek el. Az elektromos járművek a tradicionális belsőégésű motorok zajhiányának köszönhetően csendesebbek. Ez volt az a dolog, amelyet a mérnökök legyőztek, miközben kihasználták a csendes EV kabin lehetőségeit - megőrizve a gazdag basszus hangokat ezzel párhuzamosan megőrizve a művészi tisztaságot és részletességet is.
A beszélt hang
A
Forma A hangolás technológia a legtöbbet hozza ki a beszélt hangból, ami alapján a hangoskönyvek felolvasása magával ragadó, extra tisztaságúak lesznek a telefonhívások, és a beépített házimozi rendszer aktiválásakor kiváló és gazdag hangtartományt élvezhetünk a mozifilmekben. A
Mach-E infotainment rendszere még integrált alkalmazásokat is kínál a podcastokhoz - ellentétben néhány riválissal - és képes az audión keresztül az optimális teljesítmény elérésére.
További technológiák
A
Forma A Mach-E a jövőre való felkészültség szem előtt tartásával, a felhőn keresztül frissíthető, amely megoldás lehetővé teszi a jármű számára, hogy a technológia élvonalában maradjon. Szinte az összes
Mach-E számítógépes modul vezeték nélkül frissíthető, ami azt jelenti, hogy a Ford teljesítményjavításokat és teljesen új funkciókat kínál, amelyek esetleg még nem is léteztek, amikor az ügyfelek először ültek be a járműveikbe.
A teljesen elektromos Mustang Mach-E zászlóshajó a gyorsan bővülő Ford elektromos járművek sorozatán belül, és egyike annak a 18 új elektromos járműnek, amelyeket a vállalat 2021 vége előtt vezet be Európában.
Kapcsolódó videó:
Forrás: Ford Europe