A Mustang GTD hihetetlen aerodinamikai tulajdonságokkal rendelkezik

2023.09.25
Amikor az első Mustang GTD nekiindult a Nürburgring 73 kanyarjának, máris a 7 perc alatti időt célozta meg, köszönhetően az aktív aerodinamikai technológiájának, amelyet még soha nem használtak Ford autókon.



A Mustang GTD aerodinamikai teljesítményének szíve a légellenállás-csökkentő rendszer, amely egy hidraulikus rendszert használ, s amely megváltoztatja a hátsó szárny dőlésszögét, majd ezzel párhuzamosan aktiválja az autó eleje alatti szárnyakat, hogy pontosan beállítsa a megfelelő egyensúlyt az aktuális sebességhez szükséges légáramlás és a tapadást biztosító leszorítóerő között.

Minden felület, karosszérianyílás és szellőzőnyílás a Mustang GTD karosszériáján és alatta tökéletesen a helyén van.” – mondta Greg Goodall, a Mustang GTD fő programmérnöke. „A levegő egy része a hűtésre, másik része az aerodinamikára és a leszorítóerőre irányul. Mindezt azért alakítottuk ki így, hogy a GTD sokkal gyorsabban menjen, vagy jobban tapadjon az úttesthez, bármilyen körülmények között is.



Amikor a Mustang GTD megbirkózik az éles kanyarokkal, és a tapadás fontosabbá válik, mint a sebesség, a DRS bezárja a fő szárnyelemet és elmozdítja a szárnyat, hogy egy integrált légszárnyat hozzon létre, amely további leszorítóerőt hoz létre a jármű hátsó részén, és így segíti a GTD-t, hogy úgy legyen gyorsabb a kanyarokban, hogy eközben nem veszíti el a tapadást. Ugyanakkor az első alvázrész gerinc formájú lett, amely segít a beáramló levegő kivezetésében az első kerékjáratokon és a nagy sárvédő lamellákon keresztül, így alacsonyabb nyomású területet hoz létre, amely szívóerőt fejt ki, és így segít stabilan tartani a autó első részét a kanyarokban.

Fontosnak tartottuk, hogy a légnyomás középpontja hol legyen a járművön, így az első és a hátsó rész egyensúlyban maradhat.” – mondta Goodall. "Ez ma még nem megengedett a legtöbb versenyen, ahol a szabályok nem teszik lehetővé a légáramlás aktív irányítását."



Normál utcai vezetési körülmények között viszont a karosszéria lehetővé teszi egyes karosszéria elemek, így például a lökhárítók eltávolítását. Ha a maximális nyomtávteljesítményre van szükség, a Mustang GTD felfüggesztését akár 40 mm-rel lejjebb tudjuk süllyeszteni, tovább segítve a légáramlás javítását a karosszéria körül és felette is.

A Mustang GTD csapata tovább finomítja a szuperautó aerodinamikáját, több ezer órán át tartó virtuális légáramlás szimulációt hajtottak végre nagy teljesítményű szuperszámítógépekkel és eközben időteszteket is végeztek különböző pályákon.

Itt válogathatsz a készleten lévő Ford modellek közül:


Forrás: Ford Europe News
Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk