A Miata és a Mustang az utolsó megfizethető kabriók közé tartoznak

2025.05.05
A SUV-ok által uralt világban mára már szinte csak ez a két modell maradt, amely első motoros / hátsókerék meghajtású puhatetős sportautó 50 ezer dollár alatti árfekvésben.



A Mazda MX-5 Miata és a Ford Mustang egy nagyon szórakoztató autóipari korszak végét jelzik. Ha egy klasszikus első motoros, hátsókerék-meghajtású, nyitott tetős sportautót keresünk, amely még a „megfizethető” kategóriába tartozik, íme itt van az egyetlen választásunk.



Őszintén szólva, erre a felismerésre jutottunk. A Camaro halott, és nyoma sincs még a beharangozott Nissan Z kabriónak. A Corvette már rég átlépte a 60 ezer dolláros kikiáltási árat, és még akkor sem éppen megfizethető opció. Hacsak a Subaru és a Toyota nem döntenek úgy, hogy letörik a tetőt a BRZ-ről és a GR86-ról, az autózás szerelmeseinek nagyon kevés ésszerű választási lehetőségük marad.

Vagyis legalábbis ami a sportautókat illeti. Kedvező áron beszerezhetünk egy belépő szintű Ford Broncót vagy egy Jeep Wranglert puha tetővel. De ezek a terepjárók nyilvánvaló okokból nem idézik fel a sportautó-szellemet. Ott van még a Mini Cooper, amely a Mustang alá csúszik árban, mint az egyik legolcsóbb négyüléses kabrió, induló ára 35 ezer dollár körül van. A miniket régóta borzasztóan szórakoztató vezetni, de jobban igazodnak a hot-hatch szegmenshez, mint a sportautókhoz. A Mini pedig elsőkerék-meghajtású.



Így nincs más lehetőségünk, mint visszatérni a Miatához és a Mustanghoz, két valószínűtlen partnerhez a SUV-ok által uralt világban. Soha nem gondoltuk volna, hogy megvásároljuk ezeket az autókat, de ha a cél a szabad ég és a hátsókerék-meghajtás 50 ezer dollár alatt, akkor ez minden, amit kaphatunk.

A Mustang nyilvánvalóan a nagyobb a kettő közül, és meglehetősen jelentős különbséggel, ha egymás mellett hasonlítjuk őket össze. Magasabb, hosszabb, szélesebb, és őszintén szólva, sokkal jobban megfelel a sportkocsikkal történő bolondozásra, ha rendszeresen van utasunk. Technikailag a Mustang négyüléses, de hátul nem éppen barátságos a hely a felnőtt méretű emberek számára. Tekintsük inkább úgy, mint egy extra helyet néhány gyorsan elérhető táska számára, vagy hogy stílusosan vigyük a gyermekeinket a strandra. Feltéve, hogy a strand csak néhány kilométerre van.

Méretének köszönhetően a Mustang kényelmes, szórakoztató. A csomagtartó elég nagy ahhoz, hogy egy hétre való poggyász elférjen benne két személy számára, ne törődjünk azzal, hogy mit pakolunk a hátsó ülésre. A 315 lóerős turbó-négyes pedig nyomatékban gazdag, elegendő ahhoz, hogy jól húzzon, amikor megnyílik előttünk az út. Valamivel több mint 5 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/órás sebességre álló helyzetből, ami nem éppen lassú.



A Miata azonban úgy viselkedik, mint egy főnök. 1140 kg alatti saját tömegével és közel 50/50-es súlyeloszlásával nagyon úgy működik, mint egy igazi sportautó. A 181 lóerős motor erősebbnek érzi magát, mint amilyen valójában, és az autó kezelhetőségi korlátai jórészt túlmutatnak azon, amit az utaok tapasztalhatunk. Ez minden bizonnyal ennek a párnak az alapvető választása, amely mindenféle analóg szórakozást szolgál ki a Mustang digitális élményeivel szemben. Ebbe beletartozik a hatfokozatú kézi sebességváltó is – amit egy EcoBoost Mustangban nem nagyon kaphatunk meg.

Az utazás a Miatában nem olyan durva, mint azt várnánk, és az üléspozíció kényelmes hosszú távon. A csomagtartóban azonban nagyon szűkös itt a hely, egyetlen táska talán elfér benne. Egy két fős hétvégi kiránduláshoz nagyon meg kell válogatni, hogy mit viszünk magunkkal.



Hogy melyik a jobb?! Nos, a Mustang kiterjeszti a klasszikus értelemben vett sportautó definícióját, de sportos, szabadtéri élményt nyújt az első motor / hátsó meghajtás elrendezésével. Egyszerűen ez a jobb túrajármű, míg a Miata a szórakozásra összpontosít, kézi vezérléssel és mennyei kezelhetőséggel.

Ha az itt bemutatott autók egyike sem tetszene, akkor már legalább 55 ezer dollárra lesz szükségünk más lehetőségek felfedezéséhez. Ennyiárt már az új BMW Z4 Roadster is megcélozható. És onnantól csak még drágábbak a dolgok. Ennek ellenére legalább van némi választási lehetőségünk az árspektrum alsó részén.

A szórakoztató kabriók – akár megfizethetőek, akár nem – lassan veszélyeztetett fajoknak számítanak. Élvezd ki őket addig, amíg még beszerezhetőek.



Forrás: Motor1
Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk