A legendás utcai pick-up visszatért, ismerkedjünk meg a Ford F-150 Lobo-val

2025.06.25
Az F-150 Lobo csak az 5.0 V8-as motorral rendelhető, de sajnos nem kapott nagyobb teljesítményt.



A Maverick Lobo tavalyi bevezetését követően a Ford az új F-150 Lobo modell bemutatásával bővíti az utcai pick-upok sorát. A spanyolul "farkast" jelentő névelőt először egy 1981-es Bronco koncepcióautón használták, mielőtt 1997-ben sorozatgyártásba került volna a mexikói piacon forgalmazott F-150-en. 2025 végéig már kapható lesz az F-150 Lobo az Egyesült Államokban.



A Lobo nem külön felszereltségi szint, hanem opcionális csomag az STX-hez. A Ford kizárólag SuperCrew karosszériával, 5.0 literes V-8-as motorral árusítja az utcai pick-upot. A szívómotor azonban megtartja a szokásos 400 lóerőt és 410 Nm nyomatékot. A kínálat más részén kell keresgélnünk, ha az erősebb, 450 lóerős EcoBoost V6-ost vagy a Raptor R kompresszoros, 5,2 literes V8-asát szeretnénk megszerezni, amely bődületes, 720 lóerőt ad le.



Az SVT Lightning szellemi utódja 4WD rendszert kap elektronikusan vezérelt, igény szerinti kétsebességes osztóművel és választható 2H, 4A, 4H és 4L üzemmódokkal. Maximális teherbírása 1450 font, és akár 7900 fontot is képes vontatni.



A Lobo lényegében egy „ráncfelvarrás” csomag, amelynek célja, hogy az F-150 kicsit merészebbnek tűnjön. Van egy 10 darabos talajeffektus-készlet, rengeteg fekete díszítéssel kombinálva. Olyan jellemzőkkel tűnik ki, mint a motorháztető, a jellegzetes első hűtőrács és a kétrétegű LED-es fénysáv. A Ford a hátsó lámpákat is átalakította, és diszkrét Lobo emblémát adott hozzá.

A 22 hüvelykes fényes fekete kerekek kizárólag az F-150 Lobo-hoz rendelhetőek, a hátsó részt pedig öt centivel ültették le az agresszívabb kiállás érdekében. A változásokat a látható dupla kipufogóvégek teszik teljessé, amelyek nem elérhetők a Maverick Lobo-n. A teljes méretű utcai pick-upnak nem mindig kell feketének lennie. A Ford alternatív fényezésként Atlas Blue, Rapid Red, Carbonized Gray és Oxford White színeket is kínál.



A Blue Oval 59 995 dollárt kér az F-150 Lobo-ért, beleértve a szállítási és kezelési díjakat is. Ez a sportos megjelenésű pick-upot 4695 dollárral drágábbá teszi, mint egy hagyományos STX.



Nem valószínű, hogy ez lesz a tizennegyedik generációs modell utolsó búcsúztatója. Bár már körülbelül öt éves, a jelenlegi F-150 még egy ideig kitarthat. Az Automotive News és a The Detroit Free Press jelentései szerint a következő generációs pick-up megjelenését legalább egy évvel, 2028 közepére halasztották.



Forrás: Motor1
Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk