A kisvállalkozások furgononként 14 ezer eurót takaríthatnak meg a Going Electric által – állítja a Economics Think Tank
2024.12.16
A kisvállalkozások járművenként 14 ezer eurót takaríthatnak meg három év alatt, ha elektromos kisteherautóra váltanak; az energia és a karbantartás biztosítja a legnagyobb hatékonyságot.
A különbség elsősorban az alacsonyabb töltési költségből adódik, mint a benzines és dízelmotoros járművek tankolásánál, valamint az alacsonyabb karbantartási költségekben, amelyek együttesen jelentős megtakarítást jelentenek az öt nagy furgonpiacon.
Ezek a legfontosabb megállapítások a Ford Pro megbízásából: A kereskedelmi furgonok használatának gazdaságossága Európa 2024-ben, amelyet a Közgazdasági és Üzleti Kutatóközpont (CEBR) tett közzé, és amely 1000 európai vállalkozás megkérdezésén alapult.
A tanulmány szerint
az elektromos kisteherautók több mint három éven belül megtérülnek – ez a közös pénzügyi terv hossza – az alacsonyabb üzemeltetési költségek révén. Ez az alacsonyabb működési költség a kisvállalkozások javát szolgálja, mivel kezdik felismerni az elektromos kisteherautók előnyeit, és a jobb erőforrásokkal rendelkező nagy flották nyomdokaiba lépnek az elektromos járművek bevezetésével.
„
Az európai gazdaság a kisvállalkozásokra épül, és az elektromos kisteherautók bevezetése kritikus lépést jelent Európa útjainak villamosítása felé. Néhány kisvállalkozás már sikeresen megkezdte ezt az utat, és a Ford Pro gondoskodik arról, hogy rendelkezzenek az őket támogató elektromos kisteherautóval és szolgáltatásokkal.” –
mondta Hans Schep, a Ford Pro európai igazgatója.
Attól a pillanattól kezdve, hogy egy kisvállalkozás először fontolóra veszi a villamosítást,
a Ford Pro támogatja az átállást, hogy az a lehető legegyszerűbb legyen. Az E-Switch Assist eszköz segít a vásárlóknak abban, hogy a jármű leterheltsége alapján gyorsan meg tudják ítélni, hogy jelenlegi flottájukban mely járművek a legalkalmasabbak elektromos modellre cserélni. Az E-Switch Assist bevezetése óta a Ford Pro ügyfelei Európában 50 000 meglévő járművüket futtatták a szoftveren keresztül, hogy felmérjék flottáik villamosításának legjobb lehetőségeit.
Ezt követően
az elektromos kisteherautók számos lehetőséget kínálnak a kisvállalkozások számára a költségek minimalizálására attól a pillanattól kezdve, hogy lehajtanak az udvarról, különösen a benzines és dízelmotoros járművek tankolásához képest alacsonyabb töltési költségek révén. A Ford Pro Charging szoftverrel az ügyfelek a csúcsidőn kívüli időszakra is ütemezhetik a töltést, hogy tovább csökkentsék energiafelhasználásukat.
Az elektromos kisteherautók mechanikailag is egyszerűbbek, mint a dízel járművek, ami csökkenti a karbantartási igényt. A Ford Pro becslései szerint az E-Transit szerviz karbantartási és javítási költsége 40 százalékkal alacsonyabb, mint a megfelelő dízelmotoros modelleknél.
Összességében a kisvállalkozások teszik ki az EU-ban működő cégek 99 százalékát. A CEBR villamosítási jelentése szerint a francia cégek profitálhatnak a legtöbbet, ahol
az elektromos meghajtással akár 19 ezer eurót is megtakaríthatnak furgononként. Ez a megtakarítás olyan tényezőknek köszönhető, mint az elektromos és üzemanyaggal hajtott furgonok viszonylag alacsony árkülönbsége, miután az állami támogatásokat hozzáadják, valamint az elektromos kisteherautók alacsonyabb értékcsökkenése. Ezt a megtakarítást az is alátámasztja, hogy Franciaország viszonylag nagy eltérést mutat az áram- és üzemanyagárak között, ami növeli a lehetőséget, hogy olcsón újratöltve elektromos kisteherautóval pénzt takarítsanak meg.
A spanyol cégek akár 16 ezer eurót, az Egyesült Királyságban 14 ezer eurót, Olaszországban 12 ezer eurót, Németországban pedig 11 ezer eurót takaríthatnak meg.
Az öt piacon az átlagos megtakarítás 14 ezer euró. További megtakarítások származhatnak a növekvő számú alacsony károsanyag-kibocsátású zónába való belépés után szükséges fizetési mentességből is.
Valós előnyök
A sok kisvállalkozás között, amelyek már most is profitálnak a Ford Pro költséghatékony villamosításából, van a
France Alliance 56 elnevezésű szállító cég. Amikor a cég először kezdett csomagokat szállítani a franciaországi Morbihan régióban, dízelmotoros furgonokra támaszkodott. Ma a vállalkozás E-Transit furgonokat üzemeltet, amelyeket Ford Pro töltési megoldások támogatnak.
Az elektromos kisteherautókra való átállás több mint 80 százalékkal csökkentette az energiaköltségeket, a költségek pedig mindössze 3 euróra csökkentek 100 km-enként, szemben a dízelmotoros furgonok 18-20 eurós költségével. A
France Alliance 56 szerint ez a jelentős megtakarítás is nagyon egyszerűen elérhető.
„
Miután a sofőrök visszatérnek, könnyen feltölthetik a furgonokat. Tíz másodpercen belül kiszállnak a fülkéből, a töltőpontnál, és bedugják a furgont. Ennél egyszerűbb nem is lehetne.” –
mondta Willy Le Gouellec, a France Alliance 56 menedzsere. „
Számomra könnyen használható a szoftver, is – látom az egyes járműveket és azt, hogy mekkora hatótávolság van még hátra. Komoly előnyt látunk.”
A városi kisvállalkozások további előnyeit élvezhetik az elektromos kisteherautók előnyeivel azáltal, hogy
hozzáférhetnek Európa alacsony kibocsátású zónáihoz, amelyek jelenleg több mint 350 lakossal és több mint 80 millió lakossal rendelkeznek, beleértve az EU minden fővárosát.
Ennek egyik példája az
El Rastro, Madrid legrégebbi kereskedelmi területe, amely alacsony károsanyag-kibocsátású zónában található. A kereskedők szövetsége, az
Asociacion de Comerciantes Nuevo Rastro Madrid és a szintén ezen a területen található
Cebada’s Market most hozzáférhet egy közös Ford E-Transit furgonhoz, amely a korábban használt járműveket, köztük a dízel furgonokat helyettesíti.
A kisteherautó részesedése a Rastro Electricity by Ford része, amely a Ford Pro kísérleti projektje a madridi városi tanáccsal együttműködve, és amely segít a kereskedőknek költségmegtakarítást és további előnyöket látni.
Manuel González, az Asociacion de Comerciantes Nuevo Rastro Madrid elnöke magyarázza: „
A megtakarítás jelentős – körülbelül 50 százalékos –, de az előnyök többek, mint az üzemanyag-megtakarítás. Az elektromosságnak köszönhetően ma már díjfizetés nélkül is üzemelhetünk. Aki meglátta az előnyöket és a könnyű használhatóságot, egyre inkább szeretné használni a furgont.”
Marta González, a Cebada’s Market menedzsere hozzátette: „
Mivel Madrid alacsony kibocsátású zónájának közepén vagyunk, aggódtunk amiatt, hogy nem tudunk hatékony házhozszállítási szolgáltatást kínálni ügyfeleinknek. Ezt az E-Transitnak köszönhetően sikerült megoldani.”
Forrás: Ford Global Media