A jövőben bemutatásra kerülő Ford elektromos járműveknek meglehetősen furcsa nevei lehetnek: ’Fathom’, ’Mythic’...
2025.09.05
A legutóbbi védjegybejelentések teljesen új irányt jeleznek előre a Ford elektromos járművek elnevezési stratégiájában.
A Fordnak erősen meghatározó története van az ikonikus járműnevek terén – például említsük meg csak a
Bronco-t, a
Mustang-ot, vagy az
Explorer-t. De a Kék Oválisnak is megvoltak a maga „sötétebb” időszakai a kellemetlen nevek világában, mint például az
Escort, a
Pinto, vagy a
Probe. Most, ahogy a vállalat az elektromos járművek új korszakára készül, a nemrég benyújtott védjegybejelentések utalhatnak arra, hogy mit is várhatunk.
Az Egyesült Államok Szabadalmi és Védjegyhivatalához (USPTO) és az Európai Unió Szellemi Tulajdoni Hivatalához (EUIPO) benyújtott bejelentések szerint a Ford négy új név védjegybejelentését kérvényezte:
- Fathom
- Fuze
- Hive
- Mythic
Bár úgy hangozhatnak, mint valami szereplők a Trónok harcából, úgy tűnik, hogy a Ford ezeket a neveket a jövőbeli sorozatgyártású modellekhez vagy felszereltségi szintekhez fogja felhasználni. Ahogy a Ford Authority megjegyezte,
az USPTO ezeket a bejelentéseket 2025. augusztus 5-én nyújtotta be, és kifejezetten a következő jármű csoportokhoz kapcsolódnak: „
Gépjárművek, nevezetesen személygépkocsik, teherautók, furgonok, terepjárók és azok szerkezeti alkatrészei; elektromos autók; személygépkocsik; pick-upok; elektromos járművek, nevezetesen elektromos személygépkocsik, pick-upok, furgonok, terepjárók és azok szerkezeti alkatrészei.”
A Ford augusztus 5-én védjegy kérelmet is benyújtott a ’Ranchero’ névre, mindössze néhány nappal azelőtt, hogy bejelentette egy 30 ezer dolláros elektromos pick-up terveit. Véletlen egybeesés? Lehetséges. Ugyanebben a bejelentésben a vállalat
felélesztette az „Evos” nevet, amelyet korábban egy kínai sorozatgyártású SUV-on (és egy 2011-es koncepcióautón) már használtak.
Nem világos, hogy ezeket a neveket hogyan – vagy egyáltalán – fogják-e használni a sorozatgyártású modelleken. Az autógyártók gyakran tömegesen védjegyezik a neveket, abban a reményben, hogy az egyik végül megmarad.
Érdekes módon
a Ford nemrégiben közzétett egy álláshirdetést „Nómenklatúra-stratéga” pozíció betöltésére, a leendő munkatárs feladata olyan nevek kidolgozása lenne, amelyek illeszkednek a vállalat „tágabb márkaarchitektúrájához”. A pozíció a globális nómenklatúra igazgatójának tartozik majd beszámolással.
Bára Ford ebből egyelőre semmit sem erősített meg, a különböző régiókban benyújtott többszörös
védjegybejelentések mindenképpen előre jelezhetik a Ford elektromos járművek fejlesztésének következő szakaszát.
Forrás: Motor1