A használt Ford Fiesta ST modellek most viszonylag olcsón elérhetőek

2025.04.15
A küszöbön álló áremelkedések és az ingadozó piaci árak tengerében talán éppen itt az ideje, hogy felfedezzük a 21. század legmenőbb hot hatch modelljét.

Mint lelkes újságíró és autó rajongó a napokban felkeltette a figyelmemet egy Reddit bejegyzés: "A használt Fiesta ST-k most piszok olcsók..."



Ez természetesen felpörgetett. Tegnap este nagyjából két és fél órán keresztül böngésztem a neten, felkerestem kb. 50 különböző weboldalt és száz fórumbejegyzésre is rákattintottam. Arra lettem figyelmes én is, hogy a Fiesta ST-k most tényleg nagyon olcsók. 12 ezer dollárért viszonylag alacsony km futással (ez kb. 130 ezer km-t jelent) már akadnak Fiesta ST-k, de magasabb km futással már 6 ezer dollárért is megcsíphetünk egyet. Azt is tapasztaltam, hogy a régi Mazdák érezhetően rongyosabbak, mint az azonos árú Fiesta ST modellek a használt autó piacon.



De miért is érné meg bárkinek is egy használtv Fiesta ST-re rámodulni?

Mert epikus kis autók. Zsebméretű rally rakéták. A Fiesta ST ütős motorjával, éllovas kezelhetőségével, megfelelő formájával és most még olcsóbb árával hívhatja fel magára a figyelmet.

Kérlek, bocsássatok meg nekem az ömlengéseimért. A Fiesta ST valóban az a ritka, alacsony árakat kedvelők autója, amely önmagában soha nem pártfogolta tulajdonosát. A Ford a pénzt az ST fejlesztésére költötte azzal, hogy az olcsó, műanyag utasteret többnyire érintetlenül hagyta, és a lényeges dolgokra, például a motorra és a futóműre fordítottak minden figyelmet.



Így kaptunk egy vaskos, 1,6 literes turbó négyes motort (körülbelül 200 lóerővel), amely jól reagál a gázadásra, és általában megbízhatónak bizonyult, ezzel a hétköznapi belsővel és ragyogó alvázzal párosítva.

Örök emlék a FiST-ről – korunk szóhasználatával élve – az, hogy elragadóan kezelik őket, és akkor érzik magukat a legboldogabbnak, amikor két kerékkel veszik be a kanyarokat úgy, hogy a külső gumik tiltakozásul üvöltenek. Csak vegyük figyelembe, hogy az autocross pályákon a tapadós gumival általában megvan az esély a gurulásra is. Ne feledjük, ez a kompakt autó rövid, keskeny tengelytávval közlekedik, azt is kimondva (vagy talán kiemelve), hogy valójában nem más, mint egy olcsó alkompakt.



A fórumosok mindig ragaszkodnak ahhoz, hogy ha csökkentjük a FiST hasmagasságát, és egy szélesebb kereket és jobb minőségű gumit választunk hozzá kisebb méretű oldalfallal, akkor jelentősen csökkenhet a borulás esélye. De őszintén szólva, elbűvölőnek találom ezt a „kis veszélyt”. Nem tudok csak úgy lemondani a borulás kockázatáról egy minibuszért.





Forrás: Kyle Kinard / Motor1
Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk