A hangulatjel-dzsekik segítenek a kerékpárosoknak a gépjárművezetőkkel történő kommunikációban.

2020.02.07
A Ford Emoji Jacket (Ford hangulatjel dzseki) prototípusát úgy tervezték meg, hogy segítsen a gépjárművezetőknek abban, hogy megértsék az országutakon a kerékpárosok üzeneteit.

Még soha nem volt ilyen könnyű kerékpárra szállni – az egyes országok kormányai törekszenek arra, hogy tisztább legyen a levegő a városokban, a közösségi kerékpár-megosztók ma már egyre inkább elterjednek, és nem csak a nagyvárosokban, hanem kisebb településeken is. Európa szerte több millió ember dönt úgy, hogy leteszi az autót és kerékpárral indul a munkába, ami nem csak egészséges, hanem még örömet is okoz.


A gépjárművezetők és a kerékpárosok közötti kommunikáció azonban általában nehéz dolog, főleg ha pl. az irányváltás jelzése vagy egy köszönetet kifejezése érdekében le kell vennünk a kezünket a kormányról. Az Európai Bizottság Közlekedésbiztonsági igazgatósága szerint évente mintegy 2000 kerékpáros veszít életét emiatt az európai utakon.


Most Európában elindult a „Share The Road” (Megosztás az úton) kampány, mely részeként a Ford megbízásából kifejlesztették az Emoji Jacket (hangulatjel-dzseki) prototípusát. Ezt az egyedülálló alkotást (amelyet egyelőre még nem tudunk megvásárolni) arra tervezték, hogy megmutassa, hogyan lehetne csökkenteni az utakon a balesetveszélyes helyzeteket azáltal, hogy egyszerűen lehetővé válik a kerékpárosok számára, hogy könnyebben és világosabban fejezzék ki a járművezetők felé, valójában mi a szándékuk - vagy hogy érzik magukat.


Az Emoji Jacket (hangulatjel-dzseki)


A hangulatjelek története, nem is gondolnánk, több mint 20 éves. A digitális világban elsőként született nyelvként is említik ezeket a jeleket. As „Emoji Trend Report” kimutatása szerint a legtöbb ember jobban érzi magát, ha az érzelmeit így fejezheti ki, mint pl. egy telefonhívással.


A speciális dzsekin hátoldalán egy LED panel található, amely képes megjeleníteni:
- Három ismert hangulatjelet
- az alapvető Nyilakat
- Veszélyjelzést


A kerékpáros ezeket a jeleket aktiválni tudja egy vezeték nélküli távirányítóval, amelyet a kerékpár kormányához rögzítettek.

Olyan világban élünk és olyan utakon vezetünk, ahol a kommunikáció kritikus jelentőségű. A járművezetők és a kerékpárosok között azonban a kommunikáció gyakran csak mindössze egy dudakürt hangjából vagy egy durva gesztusból áll. A kerékpárosoknak általában legalább az egyik kezüket le kell levenniük a kormányról az egyértelmű kommunikációhoz. Az Emoji Jacket egy minden gépjárművezető számára érthető kommunikációs eszközt használ, hogy megmutassa, mit gondol a kerékpáros, s ezzel csökkenhetnek a feszültségek a felek között. Ezzel az eszközzel mindannyian megtanulhatjuk, hogy kell megosztásokat közvetíteni az utakon.” - mondta Emmanuel Lubrani, a koncepció felelőse a Ford of Europe-nál.


Az érzelmeink a nyelvhasználat alapvető részévé váltak. Akár az arckifejezéseinket, a humorunkat is közvetíthetik, s szerves részévé válnak az életünknek úgy, hogy képesek vagyunk gyorsan kifejezni magunkat. Ez a dzseki, amelyet a Ford indít el most hódító útjára, lehetővé teszi a kerékpárosok számára, hogy kifejezzék érzéseiket, és fontos érzelmi kapcsolatot teremtsenek saját maguk és a többiek között az országutakon.” – mondta el Dr. Neil Cohn, PhD, a Tilburgi Egyetem Kommunikációs Tanszékének adjunktusa Hollandiában.

Megosztás az úton


A Ford „Megosztás az úton” c. kampányának célja az úthasználók közötti harmónia előmozdítása, és kihangsúlyozza a Ford azon célkitűzését, hogy mindenki számára előnyös, ha több ember biztonságosan közlekedik, különösen a rövid távú utazások esetén.

A Ford most egy díjnyertes virtuális valóságélményt hozott létre annak az érdekében, hogy a járművezetők és a kerékpárosok jobban megértsék az egymás szembeni kihívásokat. Ez a technológia lehetővé teszi az autósoknak és a kerékpárosoknak egyaránt, hogy megfigyeljék, az óvatosabb vezetés kevesebb idegeskedéssel jár, és ha nem ezt tesszük, potenciálisan magasabb lesz a halálos balesetek száma. A prototípussal végzett eddigi kísérletek azt mutatták, hogy a forgalomban résztvevők viselkedése minden esetben megváltozott.

Arról nem kaptunk egyelőre információt, hogy mikor kezdik el az új dzsekik gyártását, és mikor találkozhatunk vele az üzletekben.

Kapcsolódó videó:




Forrás: Ford Europe

Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk