A Ford új modelleket dob piacra Európában a csökkenő eladások ellensúlyozására

2025.08.01
A Ford Európában jelenleg már csak árnyéka régi dicsőségének, miután a Kék Ovális Kaszás című sorozat az utóbbi időben oly sok autót ölt meg. Alig néhány év alatt búcsút kellett mondanunk a Ka-nak, a Mondeo-nak, a Fiesta-nak, az S-Max-nak és a Galaxy-nak is. Ezenkívül a Focus is a porba hullik még az idén, így a Ford kínálatában idén év végétől már nem lesznek olyan autók, amelyek nem crossoverek. Következésképpen az eladások továbbra is folyamatosan csak csökkennek, 2025. májusig mindössze 185 404 darab járművet értékesítettek Európában, ami 1,5%-os csökkenést jelent 2024 első öt hónapjához képest.



Az Európai Gépjárműgyártók Szövetsége (ACEA) által közzétett értékesítési adatok azt is mutatják, hogy a vállalat piaci részesedése a kontinensen 3,3%-ra zsugorodott, míg a Toyota ennek kétszeresét, 6,6%-ot birtokol. De a Fordnak van egy terve a fellendülésre: új autók piacra dobásával. A német Automobilwoche üzleti újság nemrég arról számolt be, hogy a kereskedőket már ki is értesítették, úton vannak az új modellek.



Megkerestük a Fordot a megerősítés érdekében, de még nem kaptunk választ. A jelentés szerint azonban a kereskedők örültek Christoph Herr, a Ford Németország, Ausztria és Svájc újonnan kinevezett ügyvezető igazgatója által egy videokonferencián tett ígéretnek. Jim Farley vezérigazgató állítólag zöld utat adott az új modellek fejlesztésének, hogy betöltse az űrt, amelyet több olyan típusnév megszűnése okozott, amelyek közül néhány szinte évtizedek óta folyamatosan létezett.

Nem világos, hogy hány új modell fejlesztésén gondolkodnak, vagy hogy lesznek-e belső égésű motoros változatok közöttük. Úgy véljük, a Ford alig várja, hogy piacra dobja a benzinüzemű autóit, tekintettel az Explorer és a Capri igen gyenge eladásaira. Mindkét Volkswagen-alapú elektromos járművet a vállalat kölni üzemében szerelik össze Németországban, ahol a gyenge keresletre válaszul önkéntes elbocsátásokról szóló munkaügyi megállapodás is született.



Ahogy az várható volt, az európai kereskedők alig várják, hogy új Ford modelleket adhassanak el. Az Automobilwoche idézi az egyiküket, aki azt mondta: „Ez hatalmas megkönnyebbülés lenne. Új modellekre van szükségünk – és nem csak elektromos modellekre!Egy másik kijelentette: „Szeretjük ezt a márkát – Európa része, és annak is kell maradnia.” Mivel azonban a kereskedők is csak most ismerték meg a Ford ezirányú terveit, nem valószínű, hogy bármelyik is elérhető lesz a márkakereskedésekben a belátható jövőben.

A döntés úgy tudjuk, csak a Ford of Europe kínálatát érinti, mivel egyelőre nincs hír arról, hogy az Egyesült Államokban is visszatérnének-e korábban kivont autók. A Dearborn-i autógyártó hasonló megközelítést alkalmazott Észak-Amerikában, mindössze néhány év alatt kidobta a kínálatból a Fiesta-t, a Focus-t, a Fusion-t és a Taurus-t is. Miért szüntették meg ezeket az autókat? Farley tavaly azt mondta, hogya Ford ki akar szállni az unalmas autóbizniszből, és az ikonikus járművek üzletébe akar átlépni.” Hozzátette, hogy bár ezek közül a járművek közül néhány népszerű volt a vásárlók körében, a vállalat nem keresett velük valódi pénzt.



A Ford visszakozik attól, hogy 2030-ra teljesen elektromos hajtásra térjen át Európában, így az új modellek valószínűleg belső égésű motorral lesznek felszerelve. Azonban csak egy ideig. Az EU továbbra is tervezi, hogy 2035-től betiltja a károsanyag-kibocsátású motorokkal felszerelt új járművek értékesítését, gyakorlatilag betiltva minden olyan modellt, amelybe benzin- vagy dízelmotorokat szereltek. A vitatott tilalom felülvizsgálatát 2026-ra tervezik, de az EU még idén májusban kijelentette, hogy nem fogja megváltoztatni az ezzel kapcsolatos döntését.



Forrás: Motor 1
Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk