A Ford Trials egy új robottöltő állomás, amelyet úgy terveztek, hogy a fogyatékkal élő vezetők számára nyújtson segítséget

2022.07.25
A legtöbbünk számára egy autó üzemanyaggal való feltöltése vagy egy elektromos jármű feltöltése egyszerű feladat. A fogyatékkal élő vezetők, a mozgáskorlátozottak és az idősek számára azonban ez gyakran kihívást jelenthet.

A Ford most kifejlesztette egy robottöltő állomás prototípusát, amelyet a vezetők az okostelefonjukon keresztül működtethetnek elektromos járművük belsejéből.



A technológia lehetővé teszi, hogy a mozgássérült vezetők az autóban maradjanak töltés közben, vagy elhagyhatják az autót, amíg a robot elvégzi az összes feladatot.

A mozgássérült sofőrök már az elektromos járművek vásárlásánál is kulcsfontosságú szempontként határozták meg a könnyű töltés lehetőségét. A Ford egy kutatási projekt részeként teszteli a robottöltő állomást, amelynek célja kihangosítóval kombinált töltési megoldások kifejlesztése az elektromos járművekhez és teljesen automatikus töltési megoldások bevezetése önvezető járművekhez.



A kezdeti laboratóriumi tesztelést követően a Ford kutatói most már valós helyzetekben teszik próbára a robottöltő állomást. Aktiválás után az állomás fedele kinyílik, és a töltőkar egy apró kamera segítségével a bemenet felé nyúl. A próbaverzió során a járművezetők a FordPass alkalmazáson keresztül figyelhették a töltöttségi állapotot. A töltés után a kar visszahúzódik a helyére.

A jövőben a németországi Dortmundi Egyetem által egyedileg gyártott robottöltő állomást mozgássérült parkolóhelyekre, parkolókba vagy magánházakba is telepíthetik. További alkalmazások lehetnek a vállalati flották gyors és hatékony feltöltése. A technológia támogatja a nagyobb teljesítményű töltést is, hogy a járműveket sokkal rövidebb idő alatt töltse fel.



A jövőre nézve a folyamat teljesen automatizálhatóvá válhat, minimális vagy semmilyen járművezetői beavatkozás nélkül. A sofőr egyszerűen a töltőállomásra küldi a járművet, ahol az infrastruktúra biztosítja, hogy a jármű autonóm módon érjen oda és térjen vissza.

A villamosítás felé vezető úton

Ez a kutatási projekt kiegészíti a Ford villamosítás iránti elkötelezettségét. Az IONITY töltőhálózat-szolgáltatóval közösen folytatott nyomon követési projekt célja a robottöltő állomás további fejlesztése.

A Ford emellett kutatásokat folytat a robottöltési megoldások és az automatizált parkolóinas-kombináció terén is, amint azt tavaly a müncheni IAA-n is bemutatták.

A Ford gyorsan növekvő Blue Oval Charging Network hálózata Európa-szerte több mint 300 ezer töltőből álló hálózathoz biztosít hozzáférést ügyfeleinek. A Ford Charge Assist a Ford SYNC 4 csatlakozási és szórakoztató rendszerének érintőképernyőjével segíti a járművezetőket a töltőállomások megtalálásában és a töltés kifizetésében.

A haszongépjárművek ügyfelei számára a Ford Pro Charging testre szabott töltési megoldásokat kínál, amelyek töltőberendezést, folyamatos karbantartást és felügyeleti szoftvert tartalmaznak, amelyek segítenek csökkenteni az időigényes papírmunkát és a töltési ütemtervet.



A Ford a közelmúltban 27 vállalathoz csatlakozott egy petícióban annak biztosítására, hogy Európában 2035-től minden új autó és kisteherautó zéró károsanyag-kibocsátású legyen, és célokat sürget az elektromos járművek töltési infrastruktúrájának bővítésére Európában, hogy lépést tartson az elektromos járművek növekedési ütemével.

A vállalat úgy gondolja, hogy a kormányokat, az Európai Unió intézményeit, a teljes autóipart, energiaszolgáltatókat, önkormányzatokat és fogyasztókat felölelő egységes megközelítésre van szükség ahhoz, hogy felgyorsítsák egy átfogó, könnyen elérhető és hatékony töltési infrastruktúra kialakítását otthon, munkahelyen és a nyilvános helyszíneken.

A Ford elkötelezett a szabad mozgás biztosítása mellett, és jelenleg az üzemanyag-feltöltés vagy a töltés komoly problémát jelenthet egyes sofőrök számára. A robottöltő állomás néhány ember számára további kényelmet jelenthet, de mások számára elengedhetetlen.” – mondta Birger a Ford of Europe Kutatási és Innovációs Központjának kutatómérnőke.

Én évekkel ezelőtt abbahagytam az autóm tankolását, mert nagyon megerőltető lett. A férjem csinálja helyettem. Egy robottöltő állomás bevezetése sokkal nagyobb függetlenséget kínálna a számomra.” - mondta Angela Aben, a Ford of Europe alkalmazotti kommunikációs részlegének dolgozója, aki elektromos rásegítésű tolószéket használ a nagyobb mobilitás és függetlenség érdekében.

Forrás: Ford Global Media
Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk