A Ford Performance dobogós helyezést és izgalmas pillanatokat ünnepelt a 2025-ös Dakar Rallyn

2025.02.05
A Ford Performance egy felejthetetlen 2025-ös Dakar-ralit zárt az Ultimate kategória dobogós harmadik helyezésével a Ford Raptor T1+ debütáló évében.

Több mint két hét fárasztó versenyzés után a bolygó legkeményebb terepein a Team Ford M-Sport az ügyesség, a kitartás, a csapatmunka – és szakaszgyőzelmek – felejthetetlen pillanatait nyújtotta a szaúd-arábiai sivatagban.



Mattias Ekström és Emil Bergkvist összesítésben megszerezték a harmadik helyet, és ezzel a 11. szakasz döntő győzelmével zárták a ralijukat. A duó még a verseny kezdete előtt erős tempót vett fel, és a prológon P2-es helyezést értek el, mindössze egy másodperc választotta el az első helyezettet, a P3-as versenyzőtől az 5. szakaszban. A 7. szakaszban Ekström végzett a második helyen, Mitch Guthrie Jr. pedig a dobogóra került. a harmadikban. Guthrie nagyon erős eredménnyel, az 5. hellyel ment volna tovább, ami nagy elszántságot mutatott, és növelte Dakar-tapasztalataitt a jövőre nézve. A Nani Roma szakaszgyőzelmével a Ford Raptor T1+ megmutatta, hogy megvan benne a potenciál, hogy felvegye a versenyt a világ legjobbjaival.

Nagyon büszkék lehetünk csapatként, hogy tudtunk küzdeni az élen, és jó tempót és nagy következetességet mutattunk.” – mondta Matthias Ekström. „A Ford Raptor T1+ minősége nagyon jó volt ezen a hihetetlenül kemény versenyen. Most már alig várom, hogy jövőre visszatérhessek, és az összesített győzelemért drukkolhassak.

Az idei formátum az egyik legnagyobb kihívást jelentette az esemény történetében, mivel a 48 órás Chrono és Marathon szakaszok a verseny első felét jelezték, az Empty Quarter, a sivatag és dűnék senkiföldje pedig az utolsó szakaszokban találkozott a versenyzőkkel. Carlos Sainz Sr., Mitch Guthrie Jr. és Nani Roma hihetetlen bravúrjai is jellemezték a futamot. Sainz a rally egyik legepikusabb pillanatát nyújtotta a 48 órás krono szakaszon. Egy korai gurulás után ő és a segédpilótája, Lucas Cruz nem voltak hajlandók feladni, és csapattársa, Mitch Guthrie Jr. kulcsfontosságú segítségével a legendás pilóta visszavágott, hogy befejezze az etapot – ez egy rendkívüli csapatmunka volt, és igazi példája a Ford Tough csapat mantra szemléletének.



Nani Roma a 10. szakaszban megnyerte a visszatérő győzelmet, alattomos dűnéken navigálva megelőzve a versenytársait. A Roma győzelme jelentette az első szakaszgyőzelmét (és a Ford M-Sport csapatának első szakaszgyőzelmét) egy évtizeden belül, és megerősítette a Team Ford M-Sport tehetségét, valamint a Raptor T1+ képességét, hogy extrém körülmények között is kiválóan teljesítsenek.

Mitch Guthrie Jr. az első Dakar-ralin vett részt az Ultimate osztályban, és egyike azon kevés amerikai versenyzőnek, aki lenyűgöző, tiszta – és gyors – versenyt futott társpilótájával Kellon Walch-al, akivel összesítésben az ötödik helyen ért célba a rallyn.

A Dakar Rally semmihez sem hasonlítható más motorsport kihívásokhoz, és ebben az évben csapatunk megfelelt az elvárásoknak.” – mondta Mark Rushbrook, a Ford Performance globális igazgatója. „Mattias, Carlos, Mitch, Nani és az egész csapat bebizonyította a Ford Raptor T1+ képességeit és a Fordot meghatározó rugalmasságot. Ez a rally emlékezetes volt, és nagyon büszke vagyok a csapatunkra. Bebizonyítottuk, hogy a Raptor rendelkezik a bolygó legkeményebb környezetében való versenyzéshez szükséges sebességgel és tartóssággal, és most már alig várjuk az FIA Rally Raid Világbajnokság hátralévő részét.

A 2025-ös Dakar-rali is kiemelte a Ford Raptor T1+ mögött meghúzódó csúcstechnológiát, amely jármű a határok feszegetésére és a legkeményebb terepkörnyezetek uralására készült. A Raptor T1+ fejlett FOX lengéscsillapítókkal rendelkezik, amelyek csak a négy Ford versenyautón találhatóak meg a dakari versenyen, és egy összetéveszthetetlen Coyote alapú 5.0 V8-ast is tartalmaz, amely a sivatagban dübörgött a 12 napos verseny során.

Volt néhány igazi csúcs és mélypont is ezen a hihetetlen versenyen” – mondta Matthew Wilson, a Ford M-Sport csapatának vezetője. „Nehéz volt a csapat számára Carlos elvesztése a verseny korai szakaszában, és Nani keserű csalódása a problémái miatt, de mi Matthias és Mitch köré gyűltünk össze, és végül dobogósok lettünk, és két autóval végeztünk az első öt között, ami az első ilyen szép eredmény a történetünk során. a Ford Raptor T1+-val, s ez remek kezdete az egész programnak. Pokoli élmény volt – a csapat hihetetlen volt az elmúlt három hétben, de most újult lelkesedéssel és önbizalommal koncentrálunk a Rally Raid szezon hátralévő részére.



Miközben a Ford Performance ezt a dobogós helyezést ünnepli, a csapat várakozással tekint az FIA Rally-Raid világbajnokság elé, ahol a 2025-ös szezonban láthatjuk – és hallhatjuk – a T1+-t.



Forrás: Ford Global Media
Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk