A Ford nem mond le a hagyományos autókról: „Kellemes meglepetés lesz!”

2025.09.15
A Kék Ovális elismeri, hogy „nem olyan robusztus, mint amilyennek lennie kellene” a hagyományos autókhoz képest.



Emlékszel, amikor a Ford régen hagyományos autókat kínált? Technikailag még mindig árul ilyeneket, de a Mustang már inkább csak egy réspiaci modell, és a képen látható Taurus is már csak néhány nemzetközi piacra korlátozódik. A Kék Ovális mégis új termékek bevezetését tervezi, amelyek nem pick-upok, terepjárók vagy furgonok lesznek. Ez az ígéret William Clay Ford Jr.-tól származik, a cégalapító Henry Ford dédunokájától, aki 2006 óta a Ford ügyvezető elnöke.



Egy korábbi interjúban „Bill” Ford elismerte, hogy a vállalat komoly hiányosságokkal küzd a hagyományos autók kínálatában, miután megszüntette a Ka, a Fiesta, a Focus, a Fusion stb. gyártását: „A személygépkocsik terén rájöttünk, hogy nem vagyunk olyan robusztusak, mint amilyennek kellene lennünk.Hozzátette, hogy van egy terv a kínálatban lévő hiányosság áthidalására: „Jelenleg a jövőbeli stratégiánkon dolgozunk. De azt hiszem, meg fognak lepődni azon, ami jön – és ez kellemes meglepetés lesz.

Túl korai lenne megmondani, hogy ezek közül az új autók közül melyik fog eljutni Észak-Amerikába és melyik Európába. Egyszer pletykák keringtek egy négyajtós Mustang szedánról, amelyet belsőleg „Mach 4”-nek becéztek, de a Ford ezt soha nem erősítette meg. Európában egy nemrégiben megjelent Automobilwoche-jelentés azt állította, hogy a kereskedőket már értesítették arról, hogy új autók érkeznek. Mivel a Ford visszavonta azt a tervét, hogy 2030-ra a kontinensen kizárólag elektromos hajtásra váltson, az új modellek valószínűleg belső égésű motorokat fognak használni. Logikus lépés lenne, tekintve, hogy az Explorer és a Capri elektromos autók milyen gyengén teljesítenek az eladásokban.

A VW-alapú termékekről szólva, továbbiak is lehetnek folyamatban. Martin Sanders, a VW értékesítési és marketingfőnöke (és a Ford of Europe vezetője a tavalyi évig) további együttműködésre utalt: „ akarjuk kizárni, hogy a jövőben ismét lehetőségek nyílnak a technológia megosztására.” Nem világos, hogy a VW MEB platformjára épülő több elektromos autóra vagy az MQB architektúrájú benzinüzemű járművekre gondolt-e.



Akárhogy is, a Ford döntése, hogy visszatér a személygépkocsikhoz, elmozdulást jelent Jim Farley vezérigazgató tavalyi nyilatkozatához képest. Akkor azt mondta, hogy a Ford "kiszáll az unalmas autóüzletből, és az ikonikus járművek üzletébe lép". Az "unalmas" lista olyan autókból állt, amelyekről Farley elismerte, hogy "sok vásárló szereti őket, de soha nem indokolnák a nagyobb tőkeallokációt - ellentétben a haszongépjárművekkel."

Röviden, a Ford nem keresett elég pénzt rajtuk, ezért csökkentette a kiadásokat, hogy megduplázza a magas haszonkulcsú teherautókra és más jövedelmező szegmensekre fordított kiadásokat. Az új modellek esetében a matematika feltehetően a Ford javára fog dolgozni. Hogy a VW-n keresztül rövidebb utat választanak-e, az még várat magára, de egy dolog világos: a kedvenc Ford autóink hamarosan visszatérnek.



Forrás: Motor1
Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk