A Ford Mustang Mach-E először Európában lesz kapható, majd később érkezik csak Amerikába

2020.02.12
Titkos részletek derültek ki a Ford Mustang Mach-E várható idei debütálásával kapcsolatosan. Úgy néz ki, hogy 3-4 hónappal hamarabb juthatnak hozzá az érdeklődők Európában, mint ahogy a modell amerikai forgalmazása megkezdődik.


A Mach-E Club fórum egyik tagjának lehetősége volt interjút készíteni Jason Mase-szel, a Ford Electrification Marketing Stratégia igazgatójával, aki új részletekkel szolgált az új elektromos modell megjelenésével kapcsolatban. Így kiderült, hogy először az Európába történő szállítás kezdődik meg, várhatóan 2020. nyarán, még mielőtt a modell értékesítése megkezdődne az Egyesült Államokban.


Az amerikaiaknak sajnos egészen 2020 negyedik negyedévéig várniuk kell, amíg a megrendelt járművek megérkeznek, mivel mind az 50 államban egyszerre kell megindulnia az értékesítésnek. Az első kiadás, a Select, a California Route 1 és a Premium modellek így csak valamikor késő ősszel, vagy közvetlenül Karácsony előtt lesznek elérhetőek. A GT Performance változat pedig mind Európában, mind a tengerentúlon majd csak 2021-ben érkezik.


A Mach-E Club fórum tagjának, az interjút követően az a véleménye, hogy a Fordnál a következő lépés az lesz, hogy a Ford kapcsolatba lép a potenciális érdeklődőkkel, és megpróbálja tényleges megrendelésekké alakítani az érdeklődéseket. Ez magában foglalja a jármű technikai paramétereinek végleges és nyilvános meghatározását és közzétételét is.


A Ford hagyományos módon szeretné értékesíteni és bérbe adni is a Mach-E-t, de az interjú szerint a vásárlók számára rendelkezésre állna egy harmadik opció is. Ez a verzió úgy működne, mint egy lízing, amivel lehetővé válna a jármű tulajdonjogának végleges átadása a szerződéses időszak végén, ugyanakkor lehetőséget biztosítana arra is, hogy a szövetségi elektromos autókra vonatkozó adókedvezményt különböző módon igényelhessék vissza az érintettek. Az elképzelések szerint alkalmazni lehetne ezt az összeget havi törlesztés kifizetésére, vagy később lehetne visszaigényelni a pénzt pl. az adóbevallás benyújtásakor.


A jó hír a Mach-E-vel kapcsolatban most elsősorban az, hogy Mase szerint a már korábban bemutatásra került jármű az, ami gyártásba is kerül. A társaság nyilvánvalóan elégedett volt a kezdeti reakciókkal, és nem látott okot semminek a megváltoztatására.


A Mach-E különféle hajtásokkal kapható lesz, beleértve a 255-, 282-, 332- és 459 lóerő teljesítménnyel rendelkező változatokat. A hajtáslánctól, valamint az akku csomagoktól függően a jármű becsült hatótávolsága 340 km és 480 km között fog alakulni.


Mint már írtuk, az egyetlen változat, amely biztosan nem készül az idén, az a Ford Mustang Mach-E GT, melynek hajtáslánca 465 lóerőre, és 830 Nm-es nyomatékra lesz képes, és egy 98,8 kWh-s akkumulátorcsomag látja el a rendszert energiával. Ez a hírek szerint csak 2021 tavaszán kerül a kereskedésekbe.


A Ford szerint az idei évben már biztosan megvásárolható csúcskategóriás modell három és fél másodperc képes felgyorsulni százra, és teljesen feltöltve 378 km-t fog tudni megtenni. Tavaly év végén a Ford szóvivője azt nyilatkozta, hogy a Mach-E-t választók 30 százaléka egyértelműen a legerősebb GT-re vár. Az idén megjelenő modellek árai 44 895 USD és 65 500 USD között fognak változni.




Kapcsolódó videó:



Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk