A Ford mostantól elérhetővé teszi a kézhasználat nélküli BlueCruise technológiát a magy tömegek számára is
2025.12.05
A Ford BlueCruise kézhasználat nélküli autópálya-vezetési technológia elérhetővé válik a Puma, a Puma Gen-E, a Kuga és a Ranger PHEV modellekben, több ezer új ügyfél számára bővítve a hozzáférést.
A Ford bejelentette a BlueCruise kibővített elérhetőségét, amely további ezrek számára biztosíthat hozzáférést a „
kézhasználat nélküli, tekintet nélküli” autópálya-vezetéshez.
Miután először a Mustang Mach-E 2-ben volt elérhető Európában, a fejlett vezetéstámogató rendszer
további négy modellben jelenik meg: a Puma, a Puma Gen-E, a Kuga 5 és a Ranger PHEV 6 modellekben 2026 tavaszától.
Globálisan a Ford és Lincoln tulajdonosok több mint 888 millió kilométert tettek meg autópályán a technológia használatával.
A technológia széles körű elérhetőségének kiterjesztése a Ford járművekre még több ügyfélnek ad lehetőséget arra, hogy élvezzék a következő szintű kényelmet és praktikumot az autópályákon, és felfrissültebben és felkészültebben érjék el úticéljaikat.
A BlueCruise volt az első ilyen jellegű rendszer, amely 2023-ban, Nagy-Britanniában bevezetve megkapta a hatósági engedélyt Európában. Azóta a BlueCruise használatát 16 európai piacon engedélyezték, így ez a legszélesebb körben elérhető rendszer Európában. Ez több mint 135 ezer kilométernyi kijelölt autópályához, úgynevezett Kék Zónához biztosít hozzáférést az ügyfelek számára, lehetővé téve számukra, hogy több országon átívelő autóutakat tegyenek.
Ezzel a széles földrajzi elérhetőséggel például egy ügyfél hat országban használhatja a BlueCruise-t Stockholmtól Rómáig utazva, több mint 2000 kilométert megtéve, közel 25 órát töltve
kéz nélküli vezetéssel.
„
Elkötelezettek vagyunk amellett, hogy a legmodernebb technológiát több sofőr kezébe adjuk. Azzal, hogy a BlueCruise mostantól öt európai járműcsaládban elérhető, segítünk abban, hogy a kéz nélküli autópálya-vezetés szélesebb ügyfélkör számára legyen elérhető.” –
mondta Torsten Wey, a Ford európai ADAS funkcióiért és szoftvereiért felelős vezetője. „
Minden járműcsalád egyedi, és ADAS mérnökeink csapata azon dolgozik, hogy a BlueCruise-t a Mustang Mach-E-n túl is kiterjessze, hogy minőségi, kézhasználat nélküli autópálya-vezetési élményt biztosítson, függetlenül attól, hogy a vásárló melyik járművet választja.”
Vezetés kézhasználat nélkül, tekintet a vezetésen
A BlueCruise a Ford Intelligens Adaptív Sebességtartó Automatika (IACC) képességeire épít, és segít a kormányzás, a gyorsulás, a fékezés, a sávtartás és a biztonságos távolság vezérlésében azáltal, hogy figyeli az útburkolati jeleket, a sebességkorlátozó táblákat és a változó forgalmi viszonyokat, az autópálya sebességétől az araszoló forgalomig.
Amikor a BlueCruise be van kapcsolva egy jóváhagyott autópályán, az úgynevezett Kék Zónákban,
lehetővé teszi a vezető számára, hogy levegye a kezét a kormányról, ha továbbra is az előtte lévő útra figyel – ez további kényelmet biztosít a hosszú utakon.
Mielőtt áttérnének a kézhasználat nélküli vezetésre, a BlueCruise-zal felszerelt járművek ellenőrzik, hogy
a sávelválasztók láthatók-e, hogy a vezető szeme az úton van-e, és hogy az egyéb körülmények megfelelőek-e.
A BlueCruise radarok és kamerák kombinációját használja a többi jármű helyzetének és sebességének észlelésére és nyomon követésére az úton. Egy előre néző kamera érzékeli a sávelválasztókat és a sebességkorlátozó táblákat. Annak érdekében, hogy
a vezetők a kormányról leveve tartsák a szemüket az úton, egy vezető felé néző kamera ellenőrzi a vezető tekintetét és fejének helyzetét – még napszemüveg viselése esetén is.
A BlueCruise 2026 tavaszától lesz elérhető a kiválasztott Puma, Puma Gen-E, Kuga és Ranger PHEV új modellévű járművekben, amennyiben azok fel vannak szerelve a Vezetőtámogató Csomaggal. Az előfizetési lehetőségeket és az árakat a forgalomba helyezési dátumhoz közelebb hozzák nyilvánosságra.
Kapcsolódó videó:
Forrás: Ford Global Media