A Ford mérnökei szerint a vásárlói igények határozhatják meg az önvezető járművek jövőbeni sikerét

2019.11.06
Miközben a legtöbb ember manapság arról beszél, hogy az önvezető járművek miért lesznek a jövőben egyre sikeresebbek, a fejlesztők egyre inkább az önvezető járművek vezetési szoftver-fejlesztésére összpontosítanak. Ne tévesszen meg ez senkit, az önvezető rendszerek szoftvereinek fejlesztése hihetetlenül fontos, ám még ez is csak egy kis szeletke az egységes rendszerből, amely feltétele a biztonságos önvezető szolgáltatásnak, s amelyben a vásárlók 100 %-ban megbízhatnak.

Tekintettel arra, hogy a Ford 2021-ben szeretné elindítani saját modelljein belül is az önvezető szolgáltatást, most arra összpontosítanak, hogy vajon mire lehet majd szüksége az ügyfeleknek ahhoz, hogy megértsék a technológiát, és bízzanak is abban, amikor utasként vesznek majd részt a közlekedésben.


A vásárlók kiszolgálására való összpontosítás kritikus fontosságú, mivel a Ford és az önvezető iparág terjeszkedési lehetősége hatalmas. Az elkövetkező években az önvezető járművek több nagyvárosban is elősegíthetik a szállítmányozást, a munkahelyekhez és az árukhoz való egyetemleges hozzáférést. A Fordnál tudják, hogy mindez lehetséges, ha egy olyan szolgáltatást építenek fel - a szoftverfejlesztésen túl -, amely az ügyfelek elvárt igényeire összpontosít.

A jövőbeni alkalmazhatóság egyik legszélesebb szegmense lehet a flottamenedzsment, ahol a felhasználók igazán értékelni fogják az új technológia megjelenését. A technológiailag támogatott, nagy kihasználtságú és gyors mozgású flották üzemeltetése kritikus fontosságú ahhoz, hogy az önvezető szolgáltatásoknak megbízhatónak és hatékonynak kell lenniük. Ez azt jelenti, hogy olyan flottamenedzsment jövőképet kell kidolgozni, amely az önálló járművek tisztasága, karbantartása, szolgáltatásának helyreállítása és tartóssága tekintetében kielégíti az ügyfelek elvárásait. Ez mind elengedhetetlen lesz annak a nagyszerű vásárlói elégedettségnek a biztosításához, amelyre jelenleg a Ford fejlesztői összpontosítanak.

Nincs még pontos dátum arra, hogy mikor áll készen a Ford az önvezető szolgáltatások indítására. Valójában ez a legnagyobb kihívás, amellyel az autóipar szembesült, amióta az emberek leszálltak a lovakról és átnyergeltek az autókra. Időre van szükség ahhoz, hogy az emberek eléggé bízzanak az új technológiában, továbbá ahhoz, hogy egyáltalán be merjenek ülni egy önvezető járműbe. A Ford mérnökei már tudják, hogyan kell biztonságosan integrálni a fejlett technológiát a járművekbe, a többi pedig majd kiderül, úgy néz ki, sokkal hamarabb, mint gondolnánk.

Kapcsolódó videó:



Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk