A Ford kipróbálja azt a geofencing technológiát, amely automatikusan csökkenti a járművek sebességét a járműben ülők biztonsága érdekében

2022.06.13
A geofencing technológia egy virtuális területet hoz létre, ahol a járművek automatikusan lelassítanak, ahelyett, hogy arra hagyatkoznának, hogy a vezetők észrevegyék az ismeretlen útvonalakon elhelyezett vagy növények takarása mögött található táblákat.

Sok város korlátozza a sebességet iskolák, kórházak és bevásárlónegyedek környékén. A jelzések láthatósága azonban sok mindentől függhet, pl. ágak rejthetik el őket, vagy esetleg más jelek csoportja veszi körül ezeket a jelzéseket.

A Ford most kipróbálja az összekapcsolt járműtechnológiát a geofencing – egy virtuális földrajzi határ – segítségével, amely egy napon akár teljesen megszüntetheti a sebességkorlátozó táblák szükségességét. Amellett, hogy potenciálisan biztonságosabbá teheti az utcákat a többi közlekedő és gyalogos számára, a Ford Geofencing Speed Limit Control rendszere segíthet a vezetőknek elkerülni a véletlenül kiszabott gyorshajtási bírságot, és javíthatja a táblák út menti megjelenését is.

Az összekapcsolt járműtechnológia bizonyítottan képes megkönnyíteni és biztonságosabbá tenni a mindennapi vezetést, és ez mindenki számára előnyös, nem csak a volán mögött ülők számára.” – mondta Michael Huynh, a Ford of Europe City Engagement Germany részlegének menedzsere. „A geofencing technológia biztosítja a sebesség csökkentését ott – és még akkor is, amikor – a biztonság növelése és a kellemesebb környezet megteremtése a cél.



Segít csökkenteni a sebességet

Európában a közúti halálesetek 29 százalékában érintett gyalogos és kerékpáros együttvéve. A 30 km/h-s zónák kialakítása az egyik kulcsfontosságú intézkedés a városi területeken a gyalogosok kockázatának csökkentésére, mivel a járművezetőknek több idejük van a reagálásra, és alacsonyabb az ütközési sebesség.

A vezetést segítő technológiák, mint például a Ford intelligens sebesség-asszisztense és a Stop & Go funkcióval kiegészített adaptív sebességtartó automatika, már önmagukban is segítenek abban, hogy a vezetők ne lépjék túl a sebességkorlátozást. A Ford Geofencing Speed Limit Control rendszere potenciálisan rugalmasabb és hatékonyabb, mint a fedélzeti rendszerek, és a jövőben a Ford haszongépjárművekre és személygépkocsikra is alkalmazható lesz.

A kutatók két Ford Pro járművel tesztelték a sebességkorlátozás hatását a forgalom javulása és a balesetek kockázatának csökkentése szempontjából. A teljesen elektromos Ford E-Transit kisteherautók tesztelése kiterjedt a németországi Köln központjában található összes 30 km/h-s zónára, valamint a város más részein kiválasztott 50 km/h-s és 30 km/h-s zónákra is.

A 12 hónapos próbaverzió más közelmúltbeli Ford kutatási projektekre épült, amelyek a közúti biztonság javítására törekszenek, ideértve az összekapcsolt jelzőlámpás technológiát, amely automatikusan zöldre válthat, hogy világosabb útvonalakat biztosítson a mentők, tűzoltóautók és rendőrautók számára, valamint speciális hangszórók használatát. a járműveken, hogy figyelmeztessék a vezetőket arra az irányra, ahonnan emberek és tárgyak közeledhetnek.

A Ford 2020-ban a Ford Pumán vezette be a helyi veszélyinformációs szolgáltatását, amely szintén hozzájárulhat az utak biztonságosabbá tételéhez. A csatlakoztatott technológia, amely jelenleg 500 ezer Ford járműben működik Európában, több mint 35 ezer meghibásodott jármű esetében figyelmeztette a járművezetőket, mind a Ford, mind a nem Ford esetében, és legalább 100 ezer különböző veszélyre figyelmeztette a vezetőket Európában 2021-ben.

Hogyan működik

A Ford City Engagement teszt csapata, a kölni és aacheni városi tisztviselők, valamint az egyesült államokbeli Palo Altóban dolgozó Ford szoftvermérnökök együttműködésének eredményeként zajlott a jelenlegi teszt.. A Palo Alto mérnökei aacheni kollégáikkal együtt olyan technológiát fejlesztettek ki, amely összeköti a járművet a geofencing rendszerrel a GPS nyomkövetés és adatcsere érdekében.

A vezető a műszerfali kijelzőcsoporton keresztül kapja meg az információkat, az új sebességkorlátozás pedig az aktuális sebesség alatt villog. A jármű automatikusan csökkenti a sebességet a geofencing zónának megfelelően. A vezető bármikor felülírhatja a rendszert és kikapcsolhatja a sebességkorlátozást.

A jövőben a Ford Geofencing Speed Limit Control rendszere lehetővé teheti a járművezetők számára, hogy akár 20 km/h sebességnél is beállítsák saját geofencing zónáikat, beleértve a telephelyeket és a magánlétesítményeket is. A sebességhatárokat dinamikusan is be lehet állítani, figyelembe véve a helyi veszélyeket, az ideiglenes útmunkákat és a napszakot.

A német KRESZ több mint 1000 fajta útjelző táblát tartalmaz. A becslések szerint az Egyesült Királyságban az elmúlt két évtizedben megduplázódott a közúti táblák száma, összesen mintegy 4,6 millióra, a Közlekedési Minisztérium pedig arra kérte a helyi önkormányzatokat, hogy távolítsák el a szükségtelen és csúnya táblákat. Az utakon lévő táblák számának csökkentése nagyban hozzájárulhat városaink zsúfoltságának csökkentéséhez, mivel a járművezetők az utakra koncentrálhatnak, ahelyett, hogy figyelnék a táblákat.

Sofőreink a legújabb műszaki támogatás előnyeit élvezhetik, beleértve a geofencing technológián alapuló asszisztens rendszereket, amelyek lehetővé teszik számukra, hogy betartsák a sebességkorlátozásokat, és teljes mértékben az útra koncentráljanak.” – mondta Dr. Bert Schröer, az AWB járműtechnológiai és mobilitási részlegének vezetője.

A tesztidőszak 2023 márciusáig tart, és része egy olyan szélesebb körű kutatási kezdeményezésnek, amely a gyártás előtti és prototípus fázisban lévő Ford E-Transit járműveket teszteli számos intenzív, valós működési forgatókönyv alapján, beleértve a postai, önkormányzati és közüzemi szolgáltatásokat is és az élelmiszer-kiszállítási szektort Franciaországban, Németországban, Olaszországban, Hollandiában, Norvégiában és az Egyesült Királyságban.

A Ford a geofencing technológiát alkalmazza a városok levegőminőségének javítására is, biztosítva, hogy a Ford Transit Custom plug-in hibrid elektromos jármű automatikusan nulla károsanyag-kibocsátású elektromos hajtásmódban működjön, amikor a jármű alacsony károsanyag-kibocsátású zónába kerül.

Itt válogathatsz a készleten lévő Ford modellek közül:


Forrás: Ford Global Media
Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk