A Ford felgyorsítja az akkumulátorok kutatását és fejlesztését a Ford Ion Park nevű dedikált csapattal

2021.05.02
A Ford bejelentette, hogy megnyitotta az új globális akkumulátor-kiválósági központját - Ford Ion Park néven -, hogy felgyorsítsa az akkumulátorok és akkumulátorcellák technológiájának kutatását és fejlesztését - ideértve a jövőbeni akkumulátorgyártást is.

"Jelenleg is modellezzük a teljes elektromos járműgyártást szerte a világon, mivel egyre több vásárló szeretné megtapasztalni a nulla károsanyag-kibocsátású elektromos járművek előnyeit." - mondta Hau Thai-Tang, a Ford termékpolitikai és operatív vezetője. "Az akkumulátor-kutatásba és fejlesztésbe való befektetések végső soron elősegítik a folyamat felgyorsítását, hogy idővel több, még jobb, alacsonyabb költségű EV-t biztosíthassunk az ügyfeleinknek."

A vállalat csaknem két évtizedes akkumulátor-szakértelemre épít azáltal, hogy 150 szakértőből álló, többfunkciós csapatot központosít az akkumulátor-technológia fejlesztésében, a kutatásban, a gyártásban, a tervezésben, a beszerzésben, a minőségben és a pénzügyekben, hogy segítsen a Fordnak.



A Ford Ion Park csapata egyre jobb integrációs és innovációs lehetőségeket kutat a technológia minden területén - a bányáktól az újrahasznosításig - a Ford összes csapatával együttműködve, beleértve a Ford új akkumulátor-összehasonlító elemző és tesztlaboratóriumának szakértőit, a Ford ügyfélszolgálati részlegét, plusz a legfontosabb beszállítókat és partnereket is beleértve.

"Új eszközöket és megoldásokat hozunk létre, amelyekre szükségünk van a széndioxid-mentes, megfizethető és jobb jövő érdekében" - mondta Thai-Tang. "Korszerűsítjük a Ford akkumulátor-fejlesztési és gyártási képességeit, hogy a költségeket és a termelési változókat a világ minden táján gyorsabban és minőségileg jobban ellenőrizhessük."

A Ford Ion Park csapata már elkezdte az előkészítő munkát. Ezenkívül a jövő év végén megnyílik egy 185 millió dolláros együttműködési oktató labor Michigan állam (USA) délkeleti részén, amely a járművek akkumulátor celláinak és cellarendszereinek fejlesztését, tesztelését és építését szolgálja majd.

Ez a világszínvonalú 200 ezer négyzetméteres tanuló-laboratórium magában foglalja az elektródák, cellák és tömbök tervezésére és gyártására szolgáló kísérleti berendezéseket, és a legmodernebb technológiát alkalmazza az új gyártási technikák kipróbálására, amelyek lehetővé teszik a Ford számára, hogy a vállalat gyorsan elérje a kitűzött céljait.

Anand Sankaran vezeti a Ford Ion Park csapatát új igazgatóként. A Ford veterán mérnöke, Sankaran új pozícióba hozza az akkumulátorok és a villamosítás terén szerzett évtizedes tapasztalatokat. Laboratóriumi és termékfejlesztési vezető volt, aki kutatásait és műszaki újításait a legfontosabb járműveken alkalmazta, beleértve a díjnyertes eredeti Escape Hybrid, a 2021 Mustang Mach-E és a 2022 F-150 Hybrid modelleket is.

Sankaran emellett 32 amerikai szabadalommal rendelkezik az autóipari erőelektronika és a hibrid járműtechnikák területén, valamint az Elektromos és Elektronikai Mérnökök Intézetének is a munkatársa.

"A Ford modern EV-útja az Escape Hybrid-del kezdődött 2004-ben, a világ első hibrid SUV-jával, és napjainkban is folytatódik - mindezt az az inspiráció vezérli, hogy kompromisszummentes járműveket szállítson egy jobb világ érdekében." – mondta Sankaran.

A Ford Ion Park csapata biztosítja az akkumulátorok optimalizálását a vásárlók számára - a napi ingázóktól kezdve a teljesítmény rajongókon át a haszongépjármű-flotta üzemeltetőkg.

A csapat az ügyfelek tapasztalatait felhasználva optimalizálja az akkumulátortechnológiákat, amelyek a teherautó, a kishaszongépjárművek, a nagyobb haszongépjárművek és a flotta tulajdonosok számára is a legnagyobb értéket nyújtják. Ez azt jelenti, hogy külön akkumulátorokat és technológiákat kell létrehozni, hogy a haszongépjármű-ügyfelek számára érdemi vontatási és terepjáró képességet biztosítsanak, valamint világszerte biztosítsák a nagyobb hatékonyságot a flotta üzemeltetők számára.

Új laboratórium a Ford Ion Park fejlesztési munkájának támogatására

A Ford új akkumulátor-összehasonlító és tesztlaboratóriuma Allen Parkban, Michigan államban (USA) segít gyorsan tesztelni és azonosítani a megfelelő akkumulátorcellákat és vegyszereket, amelyek a Ford növekvő EV-sorozatát működtethetik, hogy a lehető legjobban kielégítsék a vásárlók különböző igényeit.

Míg egyes autógyártók megkötötték a szerződéseiket külső partnerekkel, mi ugyenezt a saját laboratóriumi partnereinkkel és beszállítóinkkal fogjuk megoldani, hogy az akkumulátorokat a járművek és az ügyfelek igényeihez igazítsuk - feltárva a következő generációs lítium-ion megoldásokat, ideértve a szilárdtest-akkumulátorokat is.” - mondta Sankaran.

A Ford tavaly év végén nyílt akkumulátor-összehasonlító és tesztlaboratóriumában 150 tesztkamra és 325 teszt-csatorna található a fejlesztési munkához. A 100 millió dolláros, 185 ezer négyzetméteres szakértői laboratóriumban már több mint 150 féle akku típust teszteltek.

A korszerű laboratóriumban megtalálhatók az akkumulátorcellák és akku-csomagok tesztelő helyiségei, tesztpadok és benchmarking létesítmények, amelyek támogatják az elemcellák tervezését, validálását, ellenőrzik a kalibrálást, a csomagok fejlesztését és az akkumulátorok kísérleti projektjeit is különböző vegyszerek felhasználásával. A laboratóriumi csapat képes tesztelni az akkumulátorok teljesítményét szélsőséges időjárási körülmények között is.

Lendületbe jönnek

A Ford ebben az évben bejelentette elkötelezettségét, hogy 2025-ig legalább 22 milliárd dollárt fektet be az összekapcsolt, villamosított járművek szállítására, hogy a legnépszerűbb Ford típusok EV verzióban is piacra kerülhessenek.

Észak-Amerikában a Ford Mustang Mach-E már a korai szakaszban is nagy sikert aratott. Ráadásul a teljesen elektromos Ford Transit értékesítését idén év végén tervezik, és a teljesen elektromos F-150 is megérkezhet 2022 közepére.

Európában a Ford 2030-ra teljesen elektromos felállásra vált át, a haszonjárművek kötött pedig 2024-ig 100 százalékban nulla kibocsátású - teljesen elektromos vagy konnektoros hibrid járműveket kínálnak majd. A Ford 1 milliárd dollárt fektet be egy új elektromos jármű kifejlesztésébe, a kölni gyártási központban, ahol 2023-tól kezdődően nagy volumenű, teljesen elektromos személygépjárművek építésébe kezdenek az európai ügyfelek számára.

Kínában a Ford arra készül, hogy még ebben az évben a helyi ügyfelek számára is elkezdik gyártani a Mustang Mach-E-t, és nemrégiben bejelentették, hogy közvetlen értékesítési modellel és hálózattal rendelkező BEV-részleget hoznak létre, amely idén Kína-szerte 20 nagyvárosba már megérkezik. Ezenkívül a Ford együttműködik a kínai NIO-val, hogy az EV-ügyfeleknek hozzáférést kínáljon az ország több mint 340 városában több mint 300 ezer nyilvános töltőállomáshoz, amelyek közül 160 ezer gyorstöltésre is alkalmas lesz.

Bizonyított villamosítási szakértelem

A Ford már több mint egy évszázada aktívan részt vesz az akkumulátorok kutatásában, kezdve Henry Forddal és Thomas Edisonnal. A cég a mai napig több mint 2500 amerikai szabadalmat jelentett be az elektrifikációs technológiák terén, további 4300 szabadalmi bejelentés elbírálása jelenleg is folyamatban van.

2004 óta a Ford több mint 1 millió hibrid, plug-in hibrid és teljesen elektromos járművet adott el, és négy akkumulátorgenerációt integrált már a járműveibe. Év végére a vállalat világszerte több mint 15 erőátviteli és járműszerelő üzemben gyárt villamosított járműveket és támogató technológiákat.

A Ford 2012 óta állít össze hibrid akkumulátorokat és elektromos motorokat Michiganben, miután 2010-ben Michigan államot (USA) a jármű-villamosítás kiválósági központjává tette.

Ugyanebben az évben a Ford 135 millió dollárt fektetett be a hibridek alkatrészeinek tervezésébe és gyártásába. Ez magában foglalta a Rawsonville-i (USA) üzemet, ahol összesen 170 munkahelyet teremtettek az akkumulátorok összeszerelésével és a VanDyke sebességváltó üzemet is, az e-motorok összeszereléséhez, amely több mint 50 elektromos jármű mérnök számára jelent biztos munkalehetőséget.

Forrás: Ford Europe
Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk