A Ford és a Bosch vezető mérnökei a virtuális valóságot használják az elektromos Mustang Mach-E technikusainak kiképzésére
2020.03.04
A Ford technikusait úgy képzik ki az elektromos Mustang Mach-E szervizeléséhez és karbantartásához, hogy a fizikai modellhez nem is szükséges hozzáférniük. Mindez a Ford és a Bosch új virtuális valóság (VR) eszközének köszönhető.
"
A technikusok belemerülnek egy szimulált és játékos világba, azaz nem kell támaszkodniuk a tényleges Mustang Mach-E fizikai járművekre, hogy megismerjék annak alkatrészeit, beleértve az elektromos jármű új nagyfeszültségű rendszerét is." - mondta
Dave Johnson, a
Ford szervizmérnöki műveletek igazgatója. "Ez az új virtuális valóság oktató eszköz lehetővé teszi a technikusok számára, hogy megértsék a nagyfeszültségű rendszerek karbantartásához szükséges alkatrészek működését és a szerelés egyes lépéseit, azért, hogy később magabiztosan végezhessék el a diagnosztikát és a karbantartást a valós környezetben."
Így működik minden: A technikus megtanulja a jármű nagyfeszültségű rendszerének diagnosztizálását és a hiba javításának elvégzését a
virtuális valóság (VR) sisakot viselve. Ez magában foglalja a fő akkumulátor eltávolítását és annak visszaszerelését, valamint magának az akkumulátornak a karbantartását is.
A
Bosch olyan jövőbeli bővítményeket is fejleszt ehhez a technológiához, amelyekben a műszaki szakemberek a VR-t használják már a járműbe való beszálláshoz és a modulok közötti navigáláshoz, ugyanúgy, mintha egy valódi szervízben sétálnának a rendszer megtanulására. A modulok közötti navigáció lehetővé teszi a szakemberek számára, hogy meghatározzák a jármű javításának szükségességét.
„
A virtuális valóság képzési megoldása egy teljesen új technológiáról szól, amely növeli a hatékonyságot.” - mondta
Geoff Mee, a
Bosch üzemeltetési igazgatója. "
A diagnosztikai folyamat fejlesztésével a műszaki szakemberek képesek a karbantartást tökéletesen elvégezni, és gyorsabban és könnyebben elvégezhetik a kisebb javításokat."
Ez az új virtuális valóságrendszer folyamatos képzési eszközként használható, amely
lehetővé teszi a technikusok számára, hogy elsajátítsák a készségeket a Ford műszaki képzési programjában. A virtuális valóság képzése új szereplőket is bevonzhat az autójavítás világába, helyesen fogalmazva meg a szakmát egy csúcstechnológiát képviselő, előretekintő iparágban, amelyben a technikusok hatékonyabban lesznek képesek tanulni a legkorszerűbb környezetben. Ezenkívül a technikusok itt bárhonnan beléphetnek a tanulási rendszerbe, akár otthonról is.
A
Bosch 2019-ben fejlesztette kis a koncepció első moduljait az autóipari szervizképzéshez a virtuális valóságon keresztül, majd a piacon kipróbálta mindezt oktatókkal, technikusokkal és főiskolai hallgatókkal is. A
Ford Motor Company az első gépjárműgyártó, amely letesztelte az alkalmazást a saját szerviztechnikusi, hajtómű-javítási tanfolyamán, különös tekintettel a teljesen új
Mustang Mach-E modellre kihegyezve, amely a cég első teljesen elektromos SUV-ja. A Ford a későbbiekben a tapasztalatai alapján kibővítheti ezt a technológiát további járművekre is.
A virtuális valóság oktató megoldása egy
Oculus Quest VR sisakot használ. A
Ford és a
Bosch együtt dolgoznak az
Oculus for Business céggel a
Ford technikusok képzési programjába bevezetésre kerülő speciális sisakok, valamint a
PIXO VR segítségével. A vállalat védett virtuális valóság-tartalom terjesztési platformja lehetővé teszi a virtuális valóság képzési szoftverek és alkalmazások biztonságos működtetését és világméretű elterjesztését.
Kapcsolódó videó:
Forrás: Ford Europe