A Ford egy hidrogénüzemanyagcellás E-Transit próbaverziót tesztel, amely megnövelheti a jármű hatótávolságát és üzemidejét.

2023.06.11
A Ford a teljesen elektromos E-Transit haszongépjárművek fedélzeti energiaforrásaként a hidrogénben rejlő lehetőségeket kutatja. A brit székhelyű projekt azt vizsgálja, hogy a hidrogén-üzemanyagcellás technológia segíthet-e a megnövelt emissziómentes hatótávolságban az E-Transit ügyfelei számára.

Az Advanced Propulsion Center (APC) által részben finanszírozott, a Ford hat autóipari technológiai vezető és flottaüzemeltető partnerből álló konzorciuma segíthet kiépíteni a szükséges hidrogén-utántöltési infrastruktúrát.



A Ford Pro, a vállalat haszongépjármű- és szolgáltatási részlege a pilótaprogram segítségével bővíti szakértelmét, amelyet a vállalat dagenhami telephelyének és Duntoni műszaki központjának helyszíni mérnökei és az E-Transit szakemberei támogatnak Essex-ben, az Egyesült Királyságban.

Tim Slatter, a Ford brit elnöke így nyilatkozott: „A Ford úgy véli, hogy az üzemanyagcellák elsődleges alkalmazása a legnagyobb, legnehezebb haszongépjárművekben történhet meg, hogy biztosítsa azok károsanyag-kibocsátásmentességét, miközben kielégíti az ügyfelek magas napi energiaszükségletét.

A Ford páratlan múltra tekint vissza a haszongépjármű-szektorban a fékezhetetlen Transittal, és izgatottan várjuk, hogy új módszereket fedezzünk fel annak érdekében, hogy még a legkeményebben dolgozó furgonjaink számára is elérhetővé tegyük a tiszta szállítást.

Nulla szén-dioxid-kibocsátású autótechnológia integrálása

A Ford hidrogén-üzemanyagcellás E-Transit projektje az APC-vel együtt igazolja a jármű vezetőm üzleti helyzetét azáltal, hogy összekapcsolja a Ford szakértelmét, mint 57 éve kisteherautó-piacvezetőként az üzemanyagcellás erőátviteli szakértőkkel és flottaüzemeltetőkkel, köztük az Ocado Retail-lel. A projekt további partnerei a következőek:
- BP: a hidrogénhasználati és infrastrukturális követelmények rögzítése;
- Cambustion: az üzemanyagcellás rendszer tesztelése;
- Viritech: hidrogéntároló rendszerek tervezése; és a
- Cygnet Texkimp: amely a nyomástartó edények szénszálas szerszámait biztosítja.

A hidrogén üzemanyagcellák a fedélzeti tartályból származó hidrogén és az oxigén kombinálásával állítanak elő villamos energiát, az egyedüli kibocsátás a víz. A rendszer lényegében a hidrogéntartályt használja „gázakkumulátorként”, hogy javítsa a hatótávolságot és gyorsabb töltést biztosítson, mint a szilárd akkumulátorok és a hálózatra csatlakoztatott töltők, amelyeket általában az elektromos járművek használnak. Ez előnyös lehet azoknak a felhasználóknak, akiknél a nagy igénybevétel jellemző, beleértve a nagy távolságú szállítást, a maximális terhelést, a kiegészítő berendezéseket, például a hűtőket, valamint azokat, akiknek korlátozott a töltési lehetőségei egy adott műszakban.

A Ford az 1990-es évek óta kutatja az üzemanyagcellás technológiát, ezalatt számos prototípust fejlesztett ki, tesztflotta-járműveket finomított az ügyfelekkel együttműködve, 2021-ben pedig egy E-Transit üzemanyagcellás járművet mutatott be a CENEX Low Carbon Vehicle Show-n. Európai szinten a Ford továbbra is számos közfinanszírozott projektben vesz részt, amelyek a hidrogéntechnológiák alkalmazását is vizsgálják, mind a belső égésű motorral hajtott járművekhez, mind az üzemanyagcellákhoz.



A nyolc hidrogénüzemanyagcellás Ford E-Transitból álló tesztflotta hat hónapon át üzemel a 2025-ig tartó hároméves projekt során. A tesztflotta adatai betekintést nyújtanak egy nagyméretű furgon birtoklásának és üzemeltetésének teljes költségébe.

A Ford E-Transitok prototípusát nagy teljesítményű üzemanyagcella-köteggel, valamint jelentős hidrogéntároló képességgel látják el, amely a biztonság, a kapacitás, a költségek és a tömeg szempontjából optimalizált. A projekt fontos eleme az elhasználódott alkatrészek hatékony és életképes újrahasznosításának értékelése.

Út a jobb jövő felé

A hidrogén E-Transit projekt támogatja a Ford „Út a jobb jövő felé” fenntarthatósági elkötelezettségét, bizonyítva, hogy a vállalat európai tevékenysége az első olyan régió lesz, amely 2035-re szén-dioxid-semlegessé válik. A Ford 40 százalékkal csökkentette globális gyártóüzemeinek kibocsátását 2017 óta.

Itt válogathatsz a készleten lévő Ford modellek közül:


Forrás: Ford Europe
Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk