A Ford csak az idén már 90 alkalommal hívott vissza járműveket gyártási hibák miatt az USA-ban, s csak ez a mostani visszahívás közel félmilliárd dollárjába kerül a cégnek

2025.07.25
A legújabb - szivárgó üzemanyag-befecskendezők miatti - visszahívás felülírja a korábbi visszahívásokat, amelyek szoftverfrissítéssel és egy leeresztőcsővel próbálták orvosolni ugyanezt a problémát.



A Ford július 16-án 694 271 db. járműre adott ki egyidejű visszahívást a potenciálisan szivárgó üzemanyag-befecskendezők miatt. A visszahívás a 2021-2024-es Bronco Sport és a 2020-2022-es Escape modellekre vonatkozik, amelyek a Ford 1,5 literes háromhengeres motorjával lettek felszerelve, és felülírja azt a két korábbi visszahívást, amelyek a probléma megoldására törekedtek. A Ford szerint csak ez a visszahívás körülbelül 570 millió dollárba fog kerülni a cégnek.

A Ford még mindig dolgozik a probléma végleges megoldásán. Ideiglenes megoldásként egy szoftverfrissítést adtak ki korábban, amely segített a járműveknek a hibás üzemanyag-befecskendezők észlelésében és a tűzveszély csökkentése érdekében különféle lépések megtételében. A tulajdonosok frissíthették járművük szoftverét a Ford vagy a Lincoln márkakereskedésekben.



Az első visszahívás ezzel a problémával kapcsolatban 2022 novemberében indult és 521 746 járművet érintett. A Ford megoldása egy szoftverfrissítés volt, amely észleli a potenciálisan szivárgó befecskendezőket, valamint egy leeresztőcső, amely elvezeti a szivárgó üzemanyagot a motorból. A Ford ezután 2024 márciusában kiterjesztette a visszahívást további 42 652 járműre, és 2025 márciusában újabb 33 576 járművet hívtak vissza.

Az NHTSA 2024 áprilisában vizsgálatot indított a 2022. novemberi és 2024. márciusi visszahívásokkal kapcsolatban, mert "a korrekciós program nem foglalkozott a probléma kiváltó okával, és nem írta elő proaktívan a hibás üzemanyag-befecskendezők cseréjét a meghibásodásuk előtt." - közölte az ügynökség. A mostani visszahívás úgy tűnik, hogy az NHTSA vizsgálatának eredménye, és kiterjeszti azt további járművekre, köztük a 2024-es Bronco Sport modellekre is.

A közel 700 000 visszahívott járműből a Ford becslése szerint 0,3% érintett. A Ford 2022 decemberében leállította a hibás befecskendezők használatát az Escape-ben, és 2024 februárjában a Bronco Sportban is.

A Ford vezeti a visszahívási „versenyt” eddig csak az idén 90 visszahívással az Egyesült Államokban, ami egy teljes éves rekord bármely autógyártó számára. Kétes megtiszteltetés, az biztos. A Stellantis a következő autógyártó a sorban a 2025-ös visszahívási listán, idén eddig 18-cal.



Forrás: Motor 1
Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk