A Ford bevezeti az automatikus elektromos üzemmódot a városok, iskolák és játszóterek tiszta levegőjének biztosítása érdekében
2020.07.06
A városok és vállalatok vezetői és az emberek (városlakók) is felhívják arra a figyelmet, hogy a levegő minősége komolyan befolyásolhatja az egészségünket, így a gyártók arra törekszenek, hogy miképp csökkenthetik a kibocsátások mértékét, és mi módon vállalhatnak felelősséget a környezetünkért.
A Ford által most bevezetésre kerülő új technológia célja a tisztább levegő megteremtése ott, ahol erre a leginkább szükség van, s mindez most már hatékonyabban működhet a
Ford új plug-in hibrid haszongépjárműveinek köszönhetően, amelyek a veszélyeztetett területeken automatikusan kibocsátásmentes, elektromos üzemmódban működhetnek.
Kép:
Ford Europe
Az élő koordináta helyadatok felhasználásával a
Transit Custom Plug-In Hybrid elektromos (PHEV) kisteherautók automatikusan kapcsolnak át elektromos hajtás üzemmódba, amikor előre meghatározott zónába lépnek, vagy egy torlódás miatt araszolnak egy meghatározott zónában. Ezzel segítik a levegő tisztábban tartását a városokban az utcákon.
Ez a geofence technológia azonban nem csak a városközpontokra vonatkozik:
a járművezetők létrehozhatnak egyedi „zöld zónákat” az alacsony kibocsátású járművek vezetésének ösztönzése érdekében, például iskolák, játszóterek és raktárak közelében is.
Így amikor a jármű elhagyja a szabályozott övezetet, akkor automatikusan átválthat a legmegfelelőbb hajtómű üzemmódra - például bekapcsolva a fedélzeti EcoBoost benzinmotort, hogy áramot termeljen és
kibővítse a jármű hatótávolságát.
A városi levegő minőségének javítása
A
TextfeldLow kibocsátású övezetek egyre inkább elterjednek Európában, így a városok jobban kezelhetik a járművek városi területeken gyakorolt környezeti hatásait. A londoni ultra alacsony kibocsátású zóna (ULEZ) első hat hónapjában a nitrogén-dioxid (NO2) - a járművek egyik legveszélyesebb szennyező anyaga - szintjét csaknem 30%-kal sikerült csökkenteni.
A
Ford közelmúltbeli tanulmánya arra a következtetésre jutott, hogy a hibrid-elektromos járművek javíthatják a városi levegőminőségét: a tanulmány résztvevői - köztük az
Addison Lee Group, a
British Gas, a városi rendőrség és a londoni közlekedés főbb szereplői - 75%-ban nulla kibocsátású, csak elektromos üzemmódban közlekedtek. Hasonló tanulmányokra került sor a németországi Kölnben és a spanyolországi Valenciában is.
A Transit PHEV Geofence modulja rögzíti a csak elektromos működéssel kapcsolatos információkat a geofence területeken. A titkosított adatokat ezután biztonságosan meg lehet osztani a helyi hatóságokkal, hogy megerősítsék az alacsony kibocsátású zónákra vonatkozó előírásoknak és a járművek töltési rendszereinek való megfelelést.
Hibrid elektromos hajtás
A
Transit Custom Plug-In hibrid kisteherautó és a
Tourneo Custom Plug-In Hybrid személyszállító gépjármű lettek az elsők a saját osztályukban, amelyek plug-in hibrid opciót kínálnak.
A 13,6 kWh-os akkumulátor hozzájárul a nulla kibocsátású NEDC vezetési távolság eléréséhez, amely a
Transit Custom PHEV járműveknél akár 56 km, illetve a
Tourneo Custom PHEV járműveknél 53 km-es NEDC vezetési tartományt eredményezhet.
Mindkét járműben a fedélzeti 1,0 literes EcoBoost benzinmotor igény szerint fel tudja tölteni az akkumulátort, hogy
meghosszabbítsa a hatótávolságot akár több mint 500 km-re is.
Mindkét jármű teljesen feltölthető négy és fél óra alatt a szokásos háztartási hálózatról, vagy három órán belül a kereskedelmi töltőpontokon. További töltést biztosít a regeneratív fékezés, amikor a jármű lassul vagy fékezik. A
Ford Transit Custom Plug-In Hybrid és a
Tourneo Custom Plug-In Hybrid 2019 végén jelent meg a márkakereskedők kínálatában.
A Ford által Európában végzett próbautak megmutatták, hogy a PHEV-ek milyen praktikus mindennapi megoldást kínálnak a kisteherautók tulajdonosai és a városokban működő vállalkozások számára, lehetővé téve számukra, hogy szükség esetén hosszabb utakat is megtehessenek ezekkel a járművekkel. Mivel a járművek nem támaszkodnak kizárólag külső töltési infrastruktúrára, nincs szorongás, vagyis mindkét jármű képes biztosítani a nulla kibocsátású vezetési képességet. A hagyományos dízelmodellekhez képest pedig semmivel nem csökken a hasznos tehermennyiség.
„
Városunkban a levegő és az életminőség javítása egy olyan cél, amelyre mindannyiunknak szüksége van. A Transit Custom Plug-In Hybrid és annak új geofencing funkciója segít az ügyfeleinknek abban, hogy valódi hozzájárulást adjunk e cél eléréséhez anélkül, hogy veszélybe sodornánk a hatékonyságot vagy a termelékenységet.” – mondta
Mark Harvey, a Ford of Europe haszongépjármű-mobilitás igazgatója.
Forrás: Ford Europe