A Ford azt ígéri, hogy az új elektromos kisteherautók hihetetlenül gyorsak lesznek
2023.11.01
A Ford a közösségi média csatornáin nemrég közzétett videóban megerősítette, hogy a következő elektromos kisteherautója „a Ford F-150 Lightning epikus folytatása lesz”.
A Ford az év elején bejelentette a "Project T3"-at, és a tervek szerint 2025-ben érkezhet meg. A tervek szerint a csak elektromos járművek számára készült BlueOval City megakampuszon, Nyugat-Tennessee-ben készül el, de a kisteherautóról eddig még nem közöltek semmilyen valós részlet.
A közzétett videóban a másodperc töredékéig kirajzolható egy teherautó sziluettje a kép hátterében. Azon kívül, hogy négy kereke van és ezüst színű, semmi más nem igazán megkülönböztethető, csak az A-oszlop melletti ablakvonal jellegzetes emelkedése, amelyen minden F-150 osztozik.
Tudjuk, hogy a márka célja, hogy igazán kemény legyen, mivel a "T3" a "Trust The Truck" rövidítése, amely maga is a rajta dolgozó mérnökök igazi csúcsprojektje lett.
A pick-up a tervek szerint a márka első elektromos modellje lesz a saját dedikált platformján, és így sokkal jobban kell teljesítenie, mint a jelenleg már forgalomban lévő Lightning elnevezésű pick-up. A videóban azt ígérik, hogy "karcsú", "dinamikus" és "lehetetlenül gyors" lesz, de ezek a szép szavak önmagukban még nem jelentenek semmi konkrétat.
Az igazi kérdés az, hogy bármit is készítenek, elég lesz-e, ha közben a Silverado EV és a Ram REV is megtámadja a piacot?
Mindkét új modell esetében 650 lóerő feletti teljesítményt jelentettek be, ami a T3 számára nem jelenthet gondot, de a hatótáv és a töltés már más történet. Mindkét modell több mint 660 kilométeres hatótávolságot ígér, a Ram még 800-at is. Ezen kívül mindkét modell akár 350 kW-os töltési sebességgel is képes tölteni, ami 170 km hatótávot ígér mindössze 10 perc töltés után.
Úgy tűnik, a Ford úgy gondolja, hogy mindezeket és még többet is elérhet, ami ha igaz, akkor az elektromos kisteherautó-szegmens tetejére kerülhet.
Az egyik dolog, amit a Ford nyomatékosan kihangsúlyoz a videóban, az az, hogy milyen
keménynek tervezi a kisteherautót. A Blue Oval azt szeretné, ha a vásárlók "
Bízhatnának a kisteherautókban", és mindez azon múlik, hogy olyan terméket készítsenek, amely ellenáll a súlyos visszaéléseknek, és nem ugyanazokkal a gyártási problémákkal érkezik, mint a Lightning. Jim Farley vezérigazgató komoly álláspontot képviselt a márka minőségének javítása mellett, és ez a kisteherautó lehet az első igazi próbatétel a cég részéről arra vonatkozóan, hogy az erőfeszítés bevált-e.
A BlueOval City gyár célja évi 500 ezer jármű gyártása és a termelés ésszerűsítése, amely segít csökkenteni a költségeket, és 6000 munkahelyet teremt a régióban. 2030-ra itt is tervezik majd gyártani a Ranger és a Bronco elektromos változatait.
Itt válogathatsz a készleten lévő Ford modellek közül:
Forrás: Carbuzz