A Ford alacsony szén-dioxid-kibocsátással kapcsolatos zöld kezdeményezései „A listás” besorolást kaptak a CDP-től
2020.01.16
A Ford Motor Company egyre több intézkedést hoz a CO2 kibocsátások csökkentésére, az éghajlati kockázatok enyhítésére és az alacsony szén-dioxid-kibocsátású gazdaság fejlődéséhez való hozzájárulásra. Ennek következményeképpen a gyártó első alkalommal kapott „A listás” pozíciót a CDP-től az éghajlatváltozás kategóriában, ezzel a Ford az idén már az így elismert 35 amerikai vállalat között szerepel.
„
Az embereink, az ügyfeleink és befektetőink is elvárják, hogy folyamatosan egyre többet tegyünk az éghajlatváltozás kezelése érdekében” - mondta
Bob Holycross, a Ford fenntarthatóságért, környezetvédelemért és a biztonságtechnikáért felelős alelnöke. „
Bill Ford, az ügyvezető elnök, több mint 20 éve arra buzdít minket, hogy bátrabban cselekedjünk az éghajlatváltozás körüli területeken."
"
Úgy gondoljuk, hogy a nagyszerű járművek gyártása, a bolygó védelme és az erős üzlet fenntartása erősen függ egymástól, és nem zárják ki egymást."
Bruno Sarda, a
CDP Észak-Amerika elnöke azt mondta: „Gratulálunk a Fordnak azért, hogy megszerezte ezt a kimagasló pozíciót a
CDP ’A listáján’ ”- a vállalat követi a fenntarthatósághoz vezető üzleti modellt.
"
Az éghajlatváltozás vitathatatlanul vállalkozási kockázat, ha azt nem kezeljük, és most át kell állnunk az alacsony szén-dioxid-kibocsátású gazdaságra, hogy elkerüljük a legrosszabb hatásokat." - mondta
Sarda. "
Az 'A listás' társaságok tudják, hogy a fenntarthatóság izgalmas versenyt jelent a csúcshoz vezető úton, lehetőséget teremt az innovációra és az üzleti szokások átgondolására, bizonyítva, hogy a környezeti felelősségvállalásnak egyszerűen jó üzleti értelme van.”
A Ford azon kötelezettségvállalása, hogy csökkenti a CO2-kibocsátást, a párizsi klímamegállapodásban foglalt iránymutatásokkal összhangban, több mint 11,5 milliárd dollár befektetést jelent a cég részéről az elektromos járművekbe. Az elektromos járművek vonzerejének és elfogadhatóságának fokozása érdekében a Ford bevezeti a legsikeresebb járművek zéró kibocsátású verzióit, köztük a
Mustang Mach-E-t az év későbbi szakaszában és az elektromos
F-150-et is a közeljövőben. A cég nemrégiben elindította Észak-Amerika legnagyobb elektromos töltőhálózatát is.
2017-ben a Ford kijelentette, hogy a gyártási műveletekből származó szén-dioxid-kibocsátást 30%-kal csökkentette a gyártott járművein - nyolc évvel korábban, mint ahogyan azt a 2010-es célkitűzésben vállalták.
A sikerre építve a Ford új globális szén-dioxid-csökkentési stratégiát jelentett be a gyártás területén, különös tekintettel a megújuló energiára, valamint az alacsony kibocsátású forrásokra és az energiahatékonyságra koncentrálva. A Ford arra törekszik, hogy az összes gyártási folyamatát 2035-ig globálisan 100%-ban megújuló energiával működtesse.
A CDP-ről
A
CDP egy olyan globális környezeti hatásokkal foglalkozó nonprofit szervezet, amelynek a környezeti hatások nyilvánosságra hozatali és pontozási folyamatát széles körben elismerik a vállalati környezeti átláthatóság úgynevezett „arany szabványaként”. 2019-ben több mint 525 befektető (akiknek a vagyona meghaladta a 96 milliárd dollárt), valamint 125 egyéb vásárló, akik együttesen 3,6 milliárd dollárt költöttek megelőzésre, arra kérték a vállalatokat, hogy a
CDP platformján tegyék közzé a környezeti hatásokkal, kockázatokkal és lehetőségekkel kapcsolatos adatokat. Eddig több mint 8400 vállalat csatlakozott a kezdeményezéshez.
A
CDP részletes és független módszertant alkalmaz ezeknek a vállalatoknak az értékelésére, A és D kategóriás csoportokra osztva a környezeti kockázatok nyilvánosságra hozatalának, ismerete és kezelése alapján. A
CDP arra ösztönzi a vállalatokat, hogy demonstrálják a környezetvédelem vezetésével kapcsolatos bevált gyakorlataikat, például ambiciózus és értelmes célokat tűzzenek ki. Azok, akik nem tesznek közzé vagy nem szolgáltatnak elegendő információt, rosszabb besorolást kapnak.
Kapcsolódó videó:
Forrás: Ford Europe