A blokklánc technológia segíti a Ford gépjárművek vezetőit abban, hogy tisztább legyen a levegő a városközpontokban – már Kölnben is tesztelik a hibrid elektromos Tranzitokat

2019.10.16
A Ford innovatív blokklánc technológiát vezet be annak biztosítására, hogy a járművek hatékonyan közlekedhessenek a belvárosi alacsony kibocsátású zónákban is. A Kölnben elindított Tranzit Custom Plug-In Hybrid kísérletek, valamint a Londonban és Valenciában zajló kiegészítő tesztek célja az, hogy az ilyen járművek környezeti előnyeit optimalizálni tudják.

Az új plug-in hibridekkel kizárólag elektromos, nulla kibocsátású NEDC tesz távolságokat céloznak meg, amely nem több, mint 56 km. Az 1,0 literes EcoBoost motor szükség esetén tölti az akkumulátort, és képes meghosszabbítani a hatótávolságot több mint 500 km-re is. A Ford Transit Custom az első jármű a kategóriájában, amely plug-in hibrid technológiát kínál, és már megrendelhető idei szállításra is a márkakereskedőknél; ám csak korlátozott darabszámban lesz elérhető, az összes várható megrendelés teljesítése csak 2021-re várható

Jelenleg Kölnben öt városi flottával együttműködve kilenc Ford Transit Custom Plug-In Hybrid járművet és egy Tourneo Custom Plug-In Hybrid személygépkocsit tesztelnek valós felhasználási környezetben. A Ford azt is megvizsgálja, hogy az innovatív geofencing és a blokklánc technológiák mi módon képesek segíteni, nyomon követni és növelni a járművek által megtett „zöld kilométerek” számát.

A Blokklánc technológia egy rendkívül biztonságos rendszer, amely digitális technológián alapszik. Állandó időbélyegzővel ellátott rekordokat hoz létre az adatokról, amelyeket több számítógépen tárolnak, és amelynek mérete folyamatosan növekszik az új rekordok vagy "blokkok" hozzáadásakor. A földrajzi védelem virtuális földrajzi határt hoz létre, amelyet a GPS-technológia határoz meg.

„A Ford elkötelezett amellett, hogy új, környezetbarátabb járműveket szállítson, amelyek hozzájárulhatnak a városok előtt álló mobilitási kihívások kezeléséhez” - mondta Mark Harvey, a Ford Europe haszongépjármű-mobilitás igazgatója. "A plug-in hibrid elektromos járművekkel kapcsolatos kísérletek a Kölnben működő partnereinkkel együtt az Európa más területein folyamatban lévő villamosítási programjainkra épülnek, és mindannyian közelebb hoznak minket a városok tisztább levegőjével kapcsolatos központi célkitűzéseink megvalósításához."


Kölnben, csakúgy, mint az összes európai nagyvárosban, alacsony kibocsátású övezeteket vezetnek be a levegő minőségével kapcsolatos kihívások kezelésére azáltal, hogy kitiltják az utakról a legszennyezőbb járműveket. Ezek a zónák azonban nehézségeket okozhatnak mind a városok számára, mind a járművezetők számára, hogy megértsék, hol és mikor vezettek be korlátozásokat. Itt segíthet a Ford új geofencing és blokklánc technológiája.

A Kölnben elindított 12 hónapos teszt mindegyik résztvevője tartalmazza a FordPass Connect fedélzeti cellás modemet és egy plug-in eszközt, amely lehetővé teszi a geofencing és a blokklánc technológia alkalmazását. Amikor egy tesztjármű belép egy ellenőrzött zónába, akkor az elektromos hajtás üzemmódot automatikusan aktiválódik, és a nulla emissziójú „zöld kilométer” futás dokumentálásra kerül. A kibocsátási módot és a járművek ellenőrzött zónába való belépésének vagy elhagyásának idejét egy biztonságos elosztott főkönyvbe - egy blokkláncba - rögzítik, biztosítva a kibocsátási adatok biztonságos tárolását és megosztását az érintett felek között, ideértve a városi hatóságokat és a jármű- vagy flottatulajdonosokat.

A dinamikus geofence technológia azt is jelenti, hogy a járművek valós időben képesek alkalmazkodni a kibocsátási zónák változásaihoz. Például a városok a jövőben választhatják a szabályozott területek kiigazítását vagy újak létrehozását a helyi időjárási vagy környezeti feltételek alapján. A csatlakoztatott járművek ezután automatikusan alacsony kibocsátású üzemmódra válnak, amikor belépnek ezekbe a frissített zónákba.

A Ford londoni kísérletei már megmutatták, hogy a tesztjárművek miként kínálnak vonzó megoldást a haszongépjármű-tulajdonosok számára az alacsony kibocsátású zónákban fekvő városokban. A Ford Transit Custom és a Tourneo Custom tesztjárművek csak elektromos, nulla kibocsátású vezetési módban működnek, 56 km és 53 kilométer tartományban. A városok közötti hosszabb utakhoz egy Ford 1,0 literes EcoBoost benzinmotor tölti az akkumulátort, hogy a teljes futási távolság akár 500 kilométerig is kitolódhasson.

Fontos kiemelni azt is, hogy a Ford a „SmartCity Cologne” hivatalos partnere. Köln városa és a regionális energiaszolgáltató, a RheinEnergie AG kezdeményezték ezt a projektet. A „SmartCity Cologne” egy együttműködési platform a térségben működő partnerek számára, amely az éghajlatvédelmet előmozdító technológiák és szolgáltatások kísérletezésére jött létre.

Kapcsolódó videó:



Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk