A 2025-ös Mustang GTD a történelem eddigi leggyorsabb és legerősebb Mustangja lett

2024.09.25
A Mustang GTD 815 lóerőt produkál a kompresszoros 5,2 literes V8-as motorjával, s így a történelem eddigi legerősebb sorozatgyártású Mustang modellje lett.



A vadonatúj 2025-ös Mustang GTD újradefiniálta, mit jelent a Mustang a teljesítmény szempontjából. Sehol nem érzékelhető ez jobban, mint a motorháztető alatt, ahol a kompresszoros 5,2 literes V8-as SAE-tanúsítvánnyal rendelkező erőgép 815 lóerőt és 900 Nm nyomatékot ad le.



A hitelesített lóerő és nyomaték, valamint a Mustang GTD élvonalbeli aktív aerodinamikája, a szén-kerámia fékek és a félaktív lengéscsillapítókkal ellátott belső hátsó felfüggesztés is kulcsfontosságú elemei a Mustang GTD-nek, hogy teljesítse a hivatalos ígéretet, vagyis hogy 7 percen belül teljesítsen egy kört a Nürburgringen.



Az első naptól kezdve arra törekszünk, hogy a Mustang GTD a világ első szuperautója legyen, amely világszínvonalú teljesítménnyel és egy Mustang lélekkel rendelkezik.” – mondta Greg Goodall, a Mustang GTD fő programmérnöke. „A GTD szíve a feltöltött 5,2-es literes V8-as motor, literenként több lóerővel, mint amit pl. a Porsche 911 GT3 RS produkál.

A kompresszoros, 5,2 literes V8-as a korábbi Mustang motorokhoz képest továbbfejlesztett, és a Mustang első olyan száraz olajteknős rendszerének előnyeit élvezi, amely segít megőrizni a motor kenését a tartós és lejtős kanyarokban is.



Ez a száraz olajteknős rendszer enyhén megnövelt, 7650 ford./perc maximális motorfordulatszámot is lehetővé tesz, ami percenként 100 fordulattal magasabb a korábbi 5,2 literes V8-as maximumához képest. A felülvizsgált szívó- és kipufogónyílás, a szabványos titán kipufogórendszer és a kisebb feltöltőtárcsa segít elérni ezt a hihetetlen teljesítményt.

A 325 km/órás végsebesség eléréséhez szükséges erőn túl a Mustang GTD légellenállás-csökkentő rendszerrel is rendelkezik, amely képes megváltoztatni a hátsó szárny dőlésszögét, és aktiválni az autó eleje alatti szárnyakat, hogy pontosan megtalálja a megfelelő egyensúlyt. a sebességet biztosító légáramlás és a tapadást biztosító leszorítóerő között, a teljesítményviszonyoktól függően.



Tehetséges mérnökök és tervezők, valamint egy rendkívül tehetséges pilóta munkáját kombináltuk a Mustang GTD technológiával, az erővel és az aerodinamikával.” – mondta Goodall. „Alig várjuk, hogy beválthassuk a GTD ügyfeleinknek tett 7 perc alatti ígéretünket.

Itt válogathatsz a készleten lévő Ford modellek közül:


Forrás: Ford Global Media
Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk