660 lóerővel dübörög és szénszálas karosszériával illetve kerekekkel tündököl a Ford GT legújabb szériája amely fél millió dollárért már a mienk lehet

2020.02.10
A Ford az idei Chicagoi Autoszalonon mutatta be a GT legújabb generációját, amely félelmetes külső kialakításával és megnövelt teljesítményével az egyik legexkluzívabb, és legdrágább Ford modell, amelyet valaha gyártottak.


Kevés Ford modell létezik, amely túlmegy a képzelet határain és képes uralni a versenypályákat, mint a vállalat GT sorozatjelzésű sportkocsija. A Ford GT új generációjának vonalai vonzóan futurisztikusak és rendkívül aerodinamikusak. A szigorúan komoly belső tér a vezetésre összpontosít, a tekintélyt parancsoló és masszívan rögzített ülések mellett a legtöbb kezelőszerv a kormányra került felszerelésre.


A motorháztető alatt lapuló kettős turbó V6-os motor potom 660 lóerőt ad le, s mindez egy hétfokozatú, dugattyús automata tengelykapcsolón keresztül továbbítja az energiát a hátsó kerekekhez. A motor izgalmas és igazán GT-s hangjához a testünket az ülésbe préselő gyorsulás és egy modern repülőgép kezelőpaneljéhez hasonló jellemzők társulnak.


Újdonságok 2020-ra


A Ford még több lóerőt préselt bele a GT dupla-turbós V6-os motorjába 2020-ra. A 647 lóerőről 660-ra való növekedést könnyebb nyomatékgörbe, újrakalibrált motorvezérlés, felülvizsgált dugattyúk és gyújtótekercsek is kísérik. A Blue Oval halogén jármű sokkal szilárdabb csillapítási beállításokat kapott, jobb lett a motorhűtése és titán kipufogórendszerrel rendelkezik, amely a szakavatottak véleménye szerint még kifejezőbb lett. Az egyéb változtatások sorai közé tartozik még persze jó néhány frissítés is. Az új szénszálas karosszéria csak korlátozott kiadású, a hagyományos festéket itt speciális átlátszó bevonat helyettesíti, így a szemlélők megcsodálhatják a kocsi szénszálas alaptestét. A GT-nek létezik egy frissített Gulf Racing elnevezésű verseny verziója is, amellyel a Ford az 1969-es Le Mans-i győzelmet ünnepli. Ez a kiadás most először jelent meg szénszálas kerekekkel.


Mennyiért juthatunk hozzá?


Képzeljük el, olyan szerencsések vagyunk, hogy valóban bekerültünk abba a listába, akik között kisorsolják, hogy kik vásárolhatják meg az új GT-t, továbbá képzeljük el azt is, hogy van is annyi pénzünk, hogy megvásároljuk ezt a kiváltságot. Nos ehhez nem kevesebb, mint fél millió USA dollár megtakarításra van szükség.


Milyen színek állnak rendelkezésre?


A külső karosszéria szín és a speciális dísz csíkok a kék és a fehér szín preferált kombinációi. Az elülső, a hátsó és az oldalsó részeket szintén fényes szénszálak zárják le, a fényes szénszálas kerekek is korszerűbbé teszik az egész megjelenést, hogy az új GT igazán extravagáns és egzotikus legyen, ugyanakkor a féknyergeket kékre festették. A kocsin belül a Ford a más sport modelljeiben (pl. Mustang) már alkalmazott ún. „Re-Entry” témát választotta, amely a bőr borításra a műszerfalra és az ülésekre egyaránt vonatkozik.


A motor, a sebességváltó és a jármű teljesítménye


Az előző generációs GT-ben alkalmazott turbófeltöltéses V8-astól eltérően az új GT-ben már kettős turbófeltöltéssel ellátott, 3,5 literes V6-os motor található, amely hasonló a Ford F-150 Raptor motorjához. 660 lóerőt ad le és egy hétfokozatú, dugattyús tengelykapcsolón keresztül kapcsolódik a hátsó kerekekhez.


A hátsókerék-meghajtású GT mindössze 3 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-ra. A GT pilótája számára az autót meglepően könnyű vezetni, a nagy test könnyedén és mozgékonyan veszi a kanyarokat, s ebből a jármű vezetője mit sem érez a kormány mögött. Az új GT komoly teljesítménye ellenére a vezetés rendkívül egyszerű, viszont a nagyobb zökkenők, útbéli egyenetlenségek esetén, a felfüggesztés rendkívül strapabíró, ellenben mégis súlyos ütéseket továbbít az utastérbe, ami a pilóta számára igen kellemetlen lehet.


Üzemanyag-gazdaságosság és MPG


Sem az EPA, sem a Ford nem jelentett be üzemanyag-fogyasztás-becsléseket a frissített 2020 GT-re vonatkozóan.


Belső tér, kényelem és tárgyak elhelyezési lehetősége


A belső tér rendkívül minimalista és a pilótára összpontosít, szinte minden vezérlőelem a versenyautó ihletésű kormánykerékhez van kapcsolva. A beszállás már önmagában igazi kihívás, és ha egyszer sikerült elhelyezkedni az ülésben, észrevesszük, hogy a vezetőülés nem áll be automatikusan. Ehelyett a Ford inkább a pedálokat és a kormánykereket tervezte meg úgy, hogy azok alkalmazkodjanak a vezető helyzetéhez aki a fixen rögzített ülésen ül. A pakolási lehetőség szinte a nullával egyenértékű.


Infotainment és kapcsolat


Mivel a Ford az új GT esetében a vezetésre összpontosított, a GT egyáltalán nem kínál olyan szórakoztató és összekapcsolási lehetőségeket, mint amely ma már alap a legtöbb modern autóban. Ennek ellenére van egy 6,5” méretű érintőképernyő, amely támogatja a Ford Sync 3 szoftvert. A hangutasításokra is reagál, és beépített navigációval is rendelkezik azok számára, akik el akarnak robogni ezzel a fél millió dolláros szörnyeteggel.


Biztonsági és járművezetői segítségnyújtási szolgáltatások


A Ford GT egy alacsony felszereltségű, ugyanakkor rendkívül nagy teljesítményű modell, egyik ismert szervezet sem végzett vele ütközési teszteket. Hasonlóképpen, hiányzik belőle az összes olyan vezetést támogató biztonsági technológia is, amelyeket ma már a hagyományos és modernebb autókban egyaránt megtalálhatunk.


Ne tévesszen meg tehát senkit, a GT-t komoly versenypályákra építették - nem az átlagos utcákra vagy országutakra. A hatszázhatvan lovas Ford ennek ellenére meglepően engedelmes tud lenni az átlagos helyzetekben, így akár a városi forgalomban is. Nagy valószínűséggel nem a tömegek autója lesz, így csak néhány kiváltságos fogja birtokolni ezt az autóipari remekművet, de már a puszta létezésének ténye is megdobogtatja a rajongók szívét.

Kapcsolódó videó:




Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk