2020 tavasszal érkezik az új Ford Bronco – minden amit eddig ismerünk az új modellről

2020.02.04
A Bronco hamarosan visszatér, így időszerűnek találtuk, hogy összeszedjük azokat az információkat, amit eddig tudni lehet róla.

A rajongók már jó ideje várják, hogy a Ford Bronco újjáéledjen. A gyártó a Bronco forgalmazását 1996-ban állította le, ám emléke azóta is a rajongók szívében él. A Ford 2020 tavaszán egy teljesen új Bronco modellel lepi meg a rajongókat. Már a 2017. évi, Detroitban megrendezésre került Autószalonon is megerősítette a gyártó, hogy az ikónikus SUV néhány éven belül visszatér a piacra. Az is biztos, hogy a Ford központi gyártelepén, a michigani üzemben fog elsőként legurulni a gyártósorról.


Milyen lesz az új Bronco?


Mint ahogy a Jeep Wrangler, a Toyota 4Runner, vagy sok más jó terepjáró, amivel találkozhatunk ma a piacon, a Ford szerint az új Bronco egy valódi, kompromisszumok nélküli, merev vázra felépített 4 kerék meghajtású terepjáró lesz, amely a legnehezebb terepviszonyokkal való megbirkózásra készül.

Várhatóan figyelemre méltó funkciókat kínál majd, mint például a szilárd első és hátsó tengelyek, valamint egy ún. "légtető". A Ford szerint ez egy valóban kompromisszumok nélküli, közepes méretű 4 kerék meghajtású jármű lesz azok számára, akik keresik az izgalmas kihívásokat, akik tudják, hogy a városokon túl is van élet. És még az is lehet, hogy 2 ajtós változatban is megvásárolhatjuk majd.

A korábbi termékfejlesztési vezérigazgató, Raj Nair szerint a Bronco a Ford Ranger pick-up alapjára épül, amely a 2019-es modellévben debütált. A Ford és a United Auto Workers közötti megállapodás is arra utal, hogy a gyártó SUV-alumínium karosszériát használt, mivel a panelek ugyanabból a sajtolóüzemből származnak, mint a Ford F-150 esetében.

A Ranger-alapú Bronco mellett úgy hírlik, hogy a Ford egy kisebb változatot, a „Bronco Sport”-ot is be fogja mutatni. Egy októberi kereskedői találkozón kiszivárogtatott képen állítólag ez a modell látható és annak négyszögletes SUV-karosszériája jól ábrázolódik (bár a Ford azt kérte a sajtótól, hogy távolítsák el ezeket a képeket a portálokról, azóta is fent van az összes autós magazin felületén). A közelmúltban megjelent egy pár újabb fénykép is, amelyeken teljes mértékben felismerhető a Bronco Spor teste, egy másik elkapott fotón pedig a hűtőrács formája is látható.

Hogy fog végül kinézni?




Úgy tűnik, hogy az általános stílus a kocka formát idézi majd, még élesebb kontúrokkal, mint a Raptor-alapú renderelt verziónál, ami szintén régóta kering a neten. A kúpos tető és a hátul felszerelt pótkerék feltűnő hasonlóságot mutat a Jeep Wranglerrel - legalábbis amennyire ismert.

A múlt év végén bemutatott Bronco-R verseny terepjáró is áttekintést adott arról, hogy mi várható - legalábbis kívülről. A merev dobozos kialakítás és az éles vonalak egyértelműen hasonlítanak az eredeti Bronco-hoz. A Bronco-R azonban nem teljesített igazán jól a Baja 1000 futamon 2019-ben.


Több céges sajtóhír és szabadalmi bejelentés is azt erősíti meg, hogy a Bronco karosszériájának több eleme is egyszerűen eltávolítható lesz. A jármű tulajdonosok képesek lesznek egy mozdulattal levenni az ajtókat és betenni őket a jármű hátsó részébe. A tetőn lévő panelek szintén egyszerűen eltávolíthatóak lesznek.


Egy ugyancsak kiszivárgott kép (lásd lejjebb) áttekintést nyújt arról, hogy fog kinézni a Bronco fényszórója. A kialakítás a SUV első generációs, kör alakú lámpáira hasonlít.


A Ford állítólag bemutatott egy két ajtós Broncót is egy szigorúan zárt körű kereskedői találkozón. Noha egyáltalán nem szivárogtak ki képek erről az eseményről, a résztvevők szerint a SUV fenntartotta az eredeti retro stílusú elemeket, beleértve a téglalap alakú hűtőrácsot és a kerek fényszórókat.

Mi lesz a motorháztető alatt?


A legbiztosabb feltételezés az, hogy a Ford valószínűleg egy EcoBoost motort helyez el az új Bronco motorháztetője alatt. Elvileg ugyanaz várható, mint amit a Raptor és GT modellekben is elhelyeztek. Egy meg nem nevezett kanadai forrásból származó információ arra utal, hogy a Bronco szíve egy 2,3 literes EcoBoost motor lesz, amely 270 lóerő (201 kilovatt) teljesítményre lesz képes és 420 Newton-méter forgatónyomatékot ad majd le, mindez együtt egy 10 sebességes automata sebességváltóval. A hibrid Bronco megjelenése is egy valódi lehetőség, akárcsak egy bivalyerős Bronco Raptor V8-as.


A rajongók mindenesetre többet várnak el az új Broncótól, mint amit eddig a pletykákból megtudhattunk. A SUV-nak a várakozások szerint legalább 325 lóerő (242 kW) feletti teljesítményre kéne képesnek lennie. A Ford Raptor ugyanis 369 lóerőre (500 Newton-méter) képes, és ettől nem nagyon kéne lemaradnia. Ugyanakkor egy hét sebességes manuális sebességváltó is lehet egy opció a kínálatban.

Hol fogják gyártani?


Mint ahogy a Rangereket, a Broncót is a Ford központi gyárában, a Michigan-i Wayne-ben fogják gyártani, de a tervezés és fejlesztés nagy része Ausztráliában történik (jelenleg is), a Ford ázsiai-csendes-óceáni mérnöki központjában, Victoria államban. Az új Rangert szintén itt fejlesztették, s tekintettel arra, hogy mindkettő a T6 platform rövidített változatát fogja használni, elvárjuk, hogy a Bronco szinte minden olyan dologgal rendelkezzen, mint a Ranger - ha nem is többel.


Szintén kiszivárgott információk szerint a Ford nem fog gyártani Broncót olyan piacra, ahol jobb kormányos gépkocsikat használnak. A társaság 2019. október 31-én kérte a "Bronco" név védjegy bejegyzését Európában. Bár semmiféle megerősítést nem kapott, a bejelentés azt mutatja, hogy mégsem zárható ki az a dolog, miszerint a SUV végül az Egyesült Államokon kívül is megvásárolható legyen (de ezek szerint nem a brit piacon).


Mennyibe fog kerülni?


A jelenlegi átváltási árfolyamok mellett az ausztrál piacon kapható Ford Everest körülbelül 40 ezer dollárba kerül az Egyesült Államokban. Tekintettel arra, hogy a gyártás a helyi piacon, Michigan államban fog történni, és a relatív versenytársak, mint például a Wrangler és a 4Runner átlagárai közelítik a 35 ezer dollárt, elmondhatjuk, hogy a Bronco alapára is körülbelül hasonló árfekvésben, valahol 30 és 40 ezer dollár között várható.

Mikor láthatjuk?


A legfrissebb információk alapján 2020 tavasszal, mint ahogy ez a Ford legújabb, beharangozó videójából is kiderül.


Forrás: MOTOR1.com
Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk